Inlägg från: Anonym (Jessica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jessica)

Flickvän sen 10 år otrogen.

Lämna henne. 

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-06 17:04:16 följande:

Jag förstår helt vad ni menar. Men 10 år är en lång tid ihop. Mitt kontaktnät där jag bor är inte det bästa. Älskar henne fortfarande men det gör så jävla ont i mig när jag tänker på det hon har gjort. 
    Hon har varit ifrån droger i 13 år, med endast 3 återfall. Jag har ställt upp hela vägen, vi äger en lägenhet ihop. Ska jag börja om från 0? 
    Hur hittar man ens ny tjej o nya vänner? Alla mina gamla vänner har jag gett upp efter flytten då det bara ebbade ut. Har egentligen ingen här. Förutom henne...

Man kan inte hänga på en person. Du ska kunna klara sig ändå. Hårt men det är ju så tyvärr. Hon är inte bra för dig. Hon verkar inte ens bra för sig själv. Men du har inget jäkla ansvar att fixa henne överhuvudtaget. Hur lång tid har hon supit så? 10 år spelar ingen roll om ni haft det så länge borde du lämnat henne tidigare. 

Väns på det. Fråga dig själv varför du inte anser dig själv vara värd bättre istället och varför du tar detta? Hur mår du själv egentligen? Hur är ditt självförtroende? 

Har du inga vänner behöver du skaffa nya. Eller återuppta de gamla. Det går. Du kan iallafall inte hänga allt på en person. Rätt som det är kanske hon lämnar dig (vilket hon egentligen redan gjort för hon verkar ju knappast värdesätta er överhuvudtaget då hon utsätter dig för det där), vad gör du då? 

Nej, det är inget att bygga på. Otrohet dessutom. Det lär hända igen.

• Anonym (Jessica)

Har själv massor med vänner som jag kanske bara träffat någon gång per är just för de bor långt ifrån. Men vänner, det MÅSTE man ha. För att må bra. För att ha nån att prata med. Man behöver det. 

Känns mer som du är rädd att lämna henne för du är rädd för att bli ensam .

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-21 15:22:50 följande:

Uppdatering utav situationen.  Vi går nu parterapi. Min flickvän har ju sen tidigare ett beroende som vi pratat mycket om osv. Händelsen från kvällen uppger att hon inte kommer ihåg så mycket. Hon har varit på övergreppssamtal där de anser att detta är ett övergrepp och inte frivilligt. Vår terapeut säger att vi bör tänka bägge delar. Otrohet/övergrepp. Pga att hon va så väck som hon var... 

Älskar henne massor men till tider i löpet av dygnet svirrar tankarna runt och jag vet inte ut eller in. 

Hon har lovat att sluta dricka, möta densamma kompisen hon var ute med den kvällen och hon betalar för parterapin. 

Tycker ni detta låter vettigt? Bör man fortsätta? 

Nej
  • Anonym (Jessica)

Det tycker jag inte du borde.

Svar på tråden Flickvän sen 10 år otrogen.