Anonym (Madeleine) skrev 2023-10-04 23:57:25 följande:
HJÄLP!
Lång historia kort...
Min sambo vill aldrig ha sex, nu har det gått ett år. Han tar inget initiativ utan det måste komma från mig. Han kan liksom leva utan sex och han är fine med det känns det som. jag har pratat med honom om att JAG är inte okej med det men inget annorlunda händer. Vafan är det för fel!!!
JAG ÄR KONSTANT F*CKING KÅT.
jag spyr om jag ska använda mina leksaker mer..
Jag är så sjukt desperat.....
Jag vill få min kropp smekt och bli knullad tills det sprutar ur mig!!! Vad fan ska jag göra?
Precis som du så har jag haft en partner som inte har samma behov av sex.
Nu är jag dubbelt så gammal och man men min erfarenhet är, det blir inte bättre.
Det kommer bli värre, mycket värre. Inte så att han kommer vilja mindre men din självkänsla tar stryk och desperation kommer äta upp dig.
Ni är helt enkelt inte kompatibla sexuellt.
Finns några möjligheter
1 Du får ställa in dig på att leva sexlöst, du kan bara ändra dig själv.
2 Du skaffar en älskare med eller utan sambons vetskap. Sannolikt kommer du bli förälskad i älskaren och då tar ditt förhållande slut.
3 Separera medan ni fortfarande tycker om varandra, fortsätt som vänner och du skaffar en partner som är kompatibel med dig sexuellt. Det är inte ditt fel att det tar slut, det är inte heller hans fel. Ni passar inte varandra.
Jag väntade på tok för länge så villa, Volvo, vovve plus barn höll mig kvar innan jag förstod att det aldrig skulle bli bra. Efter separationen så har det blivit så otroligt mycket bättre. Inte bara sexliv utan annat också när jag slapp frustrationen.
Med det sagt,
Släng inte bort ditt liv utan se till att fylla det med personer som får dig att må bra, sex är superviktigt för många men inte alla.