• Cinapuffen

BIM november

Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM november
  • tjatalagom
    sommar2019juni skrev 2023-11-20 08:08:35 följande:
    Haha åh du gör det? ahhh nu vill jag ju åka och köpa tidiga test FAST jag lovat mig själv att vänta hihi :D Men borde kanske kunna ta ett CB med veckoindikator typ onsdag dagen innan BIM enligt NC, dvs BIM +2 enligt dig ;) Jag hoppas du har rättttt <3 
    Om jag ser på din kurva motför min så är dom ju egentligen ganska lika... <3
    Kan tillägga att jag brukar få mens på äl+12 så dippen kom ju väldigt lägligt till mensen 😅
    Jag skulle testa på sticka först och vänta med digitalt tills jag var tämligen säker på ett plus, för att inte bli besviken på att det står ej gravid bara för att man testar för tidigt 😅🙏🏼 lycka till!
  • Macbookpro

Ni som blivit gravida nu (eller varit gravida tidigare) har ni känt något innan bim? ÄL + 6 nu och känner nada - känns som att loppet är förlorat denna gång Också. 

• Anni89
    Macbookpro skrev 2023-11-20 08:55:35 följande:

Ni som blivit gravida nu (eller varit gravida tidigare) har ni känt något innan bim? ÄL + 6 nu och känner nada - känns som att loppet är förlorat denna gång Också. 

Jag kände absolut ingenting när jag var gravid med min första! Varken innan bim eller efter, hade aldrig nåt symtom mer än att mensen uteblev. Det är ovanligt att känna något riktigt innan bim, många av dom som gör det känner nog efter för mycket så att minsta lilla grej överdrivs och upplevs som ett symptom för att man så väldigt gärna vill att det ska vara det. Så det är absolut inte kört bara för att du inte känner något!
  • Villblimamma98
    Denna graviditet hade jag ett stick i livmodern äl + 5 och molvärk äl + 6. Förra graviditet kände jag dock ingenting på äl + 6. Första symtomen har kommit runt äl + 8 för mig båda gångerna och det har varit trötthet, lätt illamående och finnar, samt typ vallningar/rödmosiga kinder. Svårt också att veta ibland vad som är symtom och inte. Jag känner mig inte direkt gravid liksom men är ju bara på äl + 11.
  • EFW

Nej jag har aldrig känt något innan jag börjat spy i vecka 7 😅 Fick en nidblödning runt Bim med ena men då hade jag redan plussat. Kanske lite växtvärk med nr tre i början. Men brösten har inte börjat växa för ens senare under grav för mig. 😊
  • bebissugen91

Jag är på äl+7 och känner absolut ingenting. Magkänslan säger också att det är kört denna gången 💩

Ni som fått nidblödningar, vilken dag efter äl har ni fått detta? 

• Ememem
    bebissugen91 skrev 2023-11-20 10:20:17 följande:

Jag är på äl+7 och känner absolut ingenting. Magkänslan säger också att det är kört denna gången 💩

Ni som fått nidblödningar, vilken dag efter äl har ni fått detta? 

Kan trösta dig med att jag går in i vecka 6 imorgon och känner fortfarande inget. Så brist på symtom är inget tecken på något.
  • Ememem

Mina temperaturer höll sig också låga tills det hade fäst sig. Fick negativt på äl+8 på morgon, fick ett infall och testade sen igen på kvällen och fick svagt plus så sannolikt är dippen på äl+7 en implantationsdip.

Och på tal om symptom så känner jag fortfarande inget alls! Absolut noll. Men strecken på testen blir starkare! 

• Flowerpower33

Är det någon som haft såhär svaga test ÄL+ 14,16,18, och att det visat sig inte vara missfall/utomkveds? 

skrev förut att mitt test blivit negativt men det var nog för att mitt urin var alldeles för utspätt (var väldigt ljust och var otroligt kissnödig den morgonen). Testen visar fortfarande positivt på morgonen. Men känns väldigt svaga för så långt efter Bim. Testen ska vara extra känsliga också. 

Vad tror ni? är det kört eller kan man ha hoppet kvar? 

• Syskonförsök

Jag tycker mest jag känt mindre, ingen pms typ. denna graviditet nu reagerade jag dock starkt på att jag från typ äl+6 någonstans fick tjocka vita flytningar. Mycket. Brukar aldrig få det och framför allt inte så mycket flytningar. De var nog tydligaste tecknet. Slänger med grafer från två senaste graviditeter, en är pågående men en slutade i missfall. Den pågående nu är jag i vecka 13 och precis gjort liv kub som såg bra ut ❤️

de flesta symtom jag någonsin haft på graviditet har dock alltid kommit efter plus på stickan!

Svar på tråden BIM november