BIM november
Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️
1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket
Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️
Hoppar gärna in här, många tankar och funderingar som kan vara sköna att prata om och läsa om.
är 25 år och Vi har precis börjat försöka med första barnet, har kört NC i snart 2 år och har väldigt regelbundna cykler så hoppas på att det ska gå smidigt om än jag såklart är väldigt ödmjuk till det men lite måste man få hoppas?.
hade ÄL i tisdags och vi lyckades pricka in det bra, så hoppa på att tempen fortsätter stiga nu bara, känns som att jag längtar efter att somna varje kväll så jag får temps när jag vaknar hahah
förstår inte är det dagens datum ni skriver i listan eller är de ÄL eller vad?:)
2/11 - Bär, 3e barnet, 6:e försöket efter MF.
3/11 - Gloover, 1a barnet, 6:e försöket.
4/11 - Riode, 1a barnet, 2a/3e försöket
4/11 ? Embarazada, 16:e försöket
5/11 - Sollan907, 1a barnet, 10 försöket.
8/11 - Madicken2023, 2a försöket efter MF
8/11 - Phie84, 3dje barnet, 4 försöket
10/11 - Letostancia, 3e barnet, 2 försöket efter MA
13/11 - Ememem, 3e barnet, 2a försöket
13/11 - Malmötjej, 1:a barnet, försök 4 efter MF
13/11 - Evylin, 1.a barnet, 4 försöket
17/11 - sommar2019juni, 1a barnet, 1a försöket
Hoppar gärna in här, många tankar och funderingar som kan vara sköna att prata om och läsa om.
är 25 år och Vi har precis börjat försöka med första barnet, har kört NC i snart 2 år och har väldigt regelbundna cykler så hoppas på att det ska gå smidigt om än jag såklart är väldigt ödmjuk till det men lite måste man få hoppas?.
hade ÄL i tisdags och vi lyckades pricka in det bra, så hoppa på att tempen fortsätter stiga nu bara, känns som att jag längtar efter att somna varje kväll så jag får temps när jag vaknar hahah
förstår inte är det dagens datum ni skriver i listan eller är de ÄL eller vad?:)
2/11 - Bär, 3e barnet, 6:e försöket efter MF.
3/11 - Gloover, 1a barnet, 6:e försöket.
4/11 - Riode, 1a barnet, 2a/3e försöket
4/11 ? Embarazada, 16:e försöket
5/11 - Sollan907, 1a barnet, 10 försöket.
8/11 - Madicken2023, 2a försöket efter MF
8/11 - Phie84, 3dje barnet, 4 försöket
10/11 - Letostancia, 3e barnet, 2 försöket efter MA
13/11 - Ememem, 3e barnet, 2a försöket
13/11 - Malmötjej, 1:a barnet, försök 4 efter MF
13/11 - Evylin, 1.a barnet, 4 försöket
17/11 - sommar2019juni, 1a barnet, 1a försöket
Ahh då förstår jag, då lägger jag in på nytt :)
Hej!
Hoppar in här i tråden men vet inte när bim är då jag har oregelbundna cykler. Har läst i andra bim trådar och följt bim oktober varje dag utan att skrivit ngt. Kände nu att jag behövde skriva av mig, givetvis att jag har min man jag kan prata med men det är inte riktigt samma sak - ibland behöver man bara någon annan att ventilera med.
Slutade med p-plåster i februari -22, därefter tog det väldigt lång tid att få igenom en cykel, det är tydligen ganska vanligt när man haft någon form av hormonellt preventivmedel under lång tid har jag förstått.
Efter det har cyklerna varit fortsatt långa och oreglbundna - kortaste cyklen jag haft det senaste halvåret har varit på 39 dagar och längsta på 62.
Har bestämt mig för att kontakta vården för att få hjälp nu, känner att jag har gett kroppen en ärlig chans att hitta rätt i sig själv efter många år med hormonella preventivmedel men det verkar ju inte längre som att det bara är det som spökar. Borde säkert sökt vård tidigare men har inte blivit så då livet går fort framåt ibland.
Inatt kom mensen och med den börjar en ny cykel och nya försök. Blev så besviken då jag ändå kände att vi hade lyckats få till ett bra försök denna gången och att jag hade identifierat ägglossningen.
Hoppas på att denna cykeln inte blir allt för lång, isåfall borde jag hinna ha bim precis i slutet av månaden.
Låter tungt det du beskriver. Har också använt preventivmmedel, snart i 10 år. Blev väldigt förvånad att mensen kom efter enbart 50 dagar. Tidigare då jag pausade med preventivmedel fick jag inte mens på ett halvår då jag slutade.
bra att du ska kontakta vården. Vet inte om du testat redan men multivitaminer med örter som stimulerar ägglossning har funkat för mig, även akupunktur 🙂
Hej!
Hoppar in här i tråden men vet inte när bim är då jag har oregelbundna cykler. Har läst i andra bim trådar och följt bim oktober varje dag utan att skrivit ngt. Kände nu att jag behövde skriva av mig, givetvis att jag har min man jag kan prata med men det är inte riktigt samma sak - ibland behöver man bara någon annan att ventilera med.
Slutade med p-plåster i februari -22, därefter tog det väldigt lång tid att få igenom en cykel, det är tydligen ganska vanligt när man haft någon form av hormonellt preventivmedel under lång tid har jag förstått.
Efter det har cyklerna varit fortsatt långa och oreglbundna - kortaste cyklen jag haft det senaste halvåret har varit på 39 dagar och längsta på 62.
Har bestämt mig för att kontakta vården för att få hjälp nu, känner att jag har gett kroppen en ärlig chans att hitta rätt i sig själv efter många år med hormonella preventivmedel men det verkar ju inte längre som att det bara är det som spökar. Borde säkert sökt vård tidigare men har inte blivit så då livet går fort framåt ibland.
Inatt kom mensen och med den börjar en ny cykel och nya försök. Blev så besviken då jag ändå kände att vi hade lyckats få till ett bra försök denna gången och att jag hade identifierat ägglossningen.
Hoppas på att denna cykeln inte blir allt för lång, isåfall borde jag hinna ha bim precis i slutet av månaden.
Jag trodde det skulle bli en glad gubbe idag på ägglossningstestet, men icke!
Ni som använder er av ägglossningstester, testar ni flera gånger under dagen?
Äl ska vara nu i dagarna så jag tänker att jag tar ett nytt test i em!
Jag testade morgon och kväll när jag visste att ÄL närmade sig. 🥰
Hoppar in här! Är på andra försöket med andra barnet. Brukar ha långa men ändå rätt regelbundna cykler (alltid 31 eller 36 dagar) men såklart har det börjat strula nu när vi vill försöka.. Är på cd 41 idag. Misstänker att jag hade äl den 17/10 men är inte säker. Hade betydligt starkare streck på äl-test än vanligt men inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket, men jag kan ju ha missat toppen. Hade känningar långt ner i magen/ljumsken. Försöker att tempa också men då jag har en snart 3 åring som väcker mig ofta flera gånger per natt så blir mina mätningar lite konstiga. Har legat mellan 36,0 och 36,4 innan misstänkt äl och efter det runt 36,4-36,5. Så kanske är det en tempökning, men svårt att säga.. Får helt enkelt vänta och se om mensen kommer runt den 1 nov eller inte. Sååå segt!
Fler som tempar som har störd sömn? Hur brukar era mätningar se ut?