Inlägg från: Anonym (A.A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A.A)

BIM november

Hej! 

Hoppar in här i tråden men vet inte när bim är då jag har oregelbundna cykler. Har läst i andra bim trådar och följt bim oktober varje dag utan att skrivit ngt. Kände nu att jag behövde skriva av mig, givetvis att jag har min man jag kan prata med men det är inte riktigt samma sak - ibland behöver man bara någon annan att ventilera med.

Slutade med p-plåster i februari -22, därefter tog det väldigt lång tid att få igenom en cykel, det är tydligen ganska vanligt när man haft någon form av hormonellt preventivmedel under lång tid har jag förstått.
    Efter det har cyklerna varit fortsatt långa och oreglbundna - kortaste cyklen jag haft det senaste halvåret har varit på 39 dagar och längsta på 62.

Har bestämt mig för att kontakta vården för att få hjälp nu, känner att jag har gett kroppen en ärlig chans att hitta rätt i sig själv efter många år med hormonella preventivmedel men det verkar ju inte längre som att det bara är det som spökar. Borde säkert sökt vård tidigare men har inte blivit så då livet går fort framåt ibland.

Inatt kom mensen och med den börjar en ny cykel och nya försök. Blev så besviken då jag ändå kände att vi hade lyckats få till ett bra försök denna gången och att jag hade identifierat ägglossningen. 

Hoppas på att denna cykeln inte blir allt för lång, isåfall borde jag hinna ha bim precis i slutet av månaden.

Svar på tråden BIM november