Inlägg från: Ememem |Visa alla inlägg
  • Ememem

BIM november

Gloover skrev 2023-10-22 21:12:23 följande:

Hej!
    Mitt bim har kanske flyttats tillbaka till 30 oktober. Jag använder NC och appen flyttade tillbaka min ägglossning några dagar. Inte ett enda positivt LH-test, jag har inte ens sett skymten av streck nummer två. Däremot ser det verkligen ut som ägglossning på temp-kurvan... Jag är lite fundersam över vad som har hänt? //

Eftersom du bara testat varannan dag är chansen stor att du missat LH stegringen, det kan gå fort från neg till positivt och vissa har väldigt kort peak på bara några timmar. 

Så här såg mina tester ut förra cykeln, de är tagna samma dag, morgon, eftermiddag, kväll. Negativt dagen efter igen.

• Ememem
    tjatalagom skrev 2023-10-23 07:12:19 följande:
    Häftigt att det kan gå så snabbt. Tur att det finns tester att tillgå!
    testar du med morgonurin? jag har inte gjort det då jag läste att det kanske inte ger tillförlitligt resultat men jag vet inte om det stämmer! Om man ändå får positivt på em kan man kanske lita på det 🤔

Ja första testet blir på morgonurin. Jag hinner inte testa med en andra omgång urin innan jobbet, vill ha hållit mig 2-3 timmar innan äl test.

Jag testar bara en gång om dagen tills när det börjar närma sig, då tar jag även efter jobbet. Förra gången inträffade på helgen så då kunde jag testa även mitt på dagen.

• Ememem
    tjatalagom skrev 2023-10-24 05:28:39 följande:

vad betyder det om tempen inte stigit så mycket?fortfarande väntan på äl? //

Ägglossning sker generellt 12-48 timmar efter positivt test, så antingen har ägglossningen precis skett under natten/morgonen men progestronnivån har inte hunnit höjas tillräckligt för att märkas på tempen eller så sker det under dagen och du får en höjning imorgon. 

Men positivt ägglossningstest är inte heller någon garanti för att ägglossning sker, om inte tempen höjs imorgon så fortsätt testa. Då kan kroppen försökt men misslyckats med att släppa ett ägg och kommer troligen göra ett nytt förösk inom några dagar. Det har hänt mig.

• Ememem
    Lugnoro skrev 2023-10-24 12:06:00 följande:

Jag har en fråga. Det här är ju första försöket för oss. Jag tar ägglossningstest och tycker mig ha fått positivt tre dagar i rad. Det blir dock lite starkare för varje dag och idag är de två strecken exakt lika starka. Varför är det så? När har jag ägglossning egentligen? 

Kan du lägga bild på testen? Det är inte positivt förens teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Så utifrån din beskrivning är det först positivt idag. Ägglossning sker sen oftast 12-48 timmar från första positiva.
  • Ememem
    bebissugen91 skrev 2023-10-24 14:50:09 följande:

Ni som har barn sedan tidigare, vilket försök har det tagit sig på då? 😊

5 eller 6 försöket med första, 1 försöket med med tvåan, nu är vi på försök 2 med trean.
  • Ememem
    Anonym (1986) skrev 2023-10-25 15:39:07 följande:

vad ska man lita på,

äl-test eller temp? Har nämligen en hög stegring idag men ett äl-test som peakade för första gången imorse. Likadant förra månaden, stegring före peak. 

lägger in grafen från förra månaden och även denna månad. Även de stegrande testen från måndagkväll, tisdagmorgon, tisdagkväll och från imorse. Antar att vi behöver ha sex i två dagar till för att vara på säkra sidan? eller ännu fler gånger/dagar? vad tror ni? 

Har testen hamnat i omvänd ordning? Tänkte att du skrev måndag till idag. Det är ju bara testet längst till vänster som är positivt, är det måndag eller idag? Övriga skulle jag regga som negativa. Använder du även digital? De vanliga testen/stickorna registrerar jag som OPK. De digitala som ger high och peak registrerar jag under monitor.
  • Ememem
    Anonym (Sprallig, nervös, orolig) skrev 2023-10-25 19:31:12 följande:

Bim 11-14 november.
    Första gången jag ska testa ÄL stickor. Testade nu på kvällen dag 11 men fick negativt. Enligt appen borde jag ha äl om en becka ca.
    Detta är första försöket, 3e barnet.
    Önskar alla lycka till ❤️

Välkommen, då ligger vi i fas med varandra, jag har också bim kring 13 nov. 3e barnet andra försöket.

hur gamla är dina barn? Mina är 6 och 8 så detta blir en sladdis. Med de två andra var jag aldrig orolig för att det skulle ta sig förr eller senare, men nu känner jag betydligt mer oro för att åldern ska påverka.
  • Ememem
    sommar2019juni skrev 2023-10-26 07:49:56 följande:
    Haha visst är de spännande se andra också 😂
    visst är de onödigt ta ett CB m veckoindikator som jag har hemma.. de är väl inte lika känsliga 😅🙉

har dock lovat min sambo att vi ska göra detta tillsammans, så tror jag får be honom att vi köper idag och testar imorgon 🙊😍
    Jag har fått positivt med cb veckoindikator på äl+10 med båda mina.
  • Ememem
    Natalina1451 skrev 2023-10-27 10:00:03 följande:

Hej!

trodde aldrig jag skulle skriva i en sån här tråd igen då vi plussade med vår 4a i augusti, men i onsdags I vecka 15 fick vi missfall 😭💔 vet inte vad jag ska ta vägen men måste bara bli gravid igen så fort som möjligt för alla andra alternativ är för smärtsamma. 

så hoppas hoppas kroppen kommer igång snabbt nu och att vi får in ett första försök i november, någon med erfarenhet som kan säga hur lång tid det tog? 

jag ska ha fått ett komplett missfall utan några rester kvar, men ska testa när jag lyckas ta mig upp om det är negativt ännu. 

Åh beklagar så.. visst var det du som skrev i en annan tråd om att du fått tidig vattenavgång? Har tänkt på dig och undrat hur det gått ❤️ måste vara en mardröm att gå hemma med den ovissheten.

Jag håller alla tummar och tår för att det snabbt ska bli en ny bebis i magen ❤️
  • Ememem
    Anonym (Sprallig, nervös, orolig) skrev 2023-10-28 10:34:06 följande:

Vad är kemisk graviditet? Tidigt missfall?

Ja, ägget befruktas och implementeras men fastnar inte ordentligt eller att det är något annat som är fel så att det lossnar.. om man inte testade innan bim skulle man i princip inte veta att man haft en.
Svar på tråden BIM november