Anonym (Jfjfj) skrev 2023-10-03 23:49:41 följande:
Men för att vara ärlig. Det finns inga kvinnor i dagens samhälle här i Sverige som är under 35 som inte är bortskämda. O det speglar ut sig i att de knaprar än mer piller än någonsin, samt är iskalla, dryga, narcissistiska samt endast har rättigheter o inga skyldigheter.
Allt som de gör om det så är att hänga upp disktrasan efter sig ska man vara tacksam för. Annars är man ett jävla as.
tjena, kvinna här.
jag kan väl delvis hålla med dig, jag är under 35 och hade en viss standard när jag träffade min man. Visst blev jag irriterad inombords av att toalettsitsen alltid stod uppfälld, att det dröjde flera dagar innan disken blev hanterad när det var hans tur osv.
det jag har märkt genom mina relationer är att det går bägge vägar, jag som kvinna hade en ?högre? standard i hur hemmet skulle skötas, troligtvis baserat på att jag växte upp med min pappa som var pedant. Men jag upplever också att de flesta män som jag har dejtat är oerhört curlade av deras föräldrar på så vis att de skött deras tvätt, disk, matlagning, städning.
Jag och min man har dock funnit en bra kompromiss, vi fick säga 3 saker som var viktiga för oss i vårt hem, allt utöver det får den andre blunda för när vi kommer hem och sedan tillsammans ordna. Man får helt enkelt mötas på mitten, inse att sitt sätt inte alltid är det rätta sättet.
försök prata med henne, kommer ni inte överens så kanske det är värt att överväga om ni är rätt för varandra?