• Anonym (Jfjfj)

Inte hennes fel att vi bråkar

Men hon gör bara som det passar henne. Skiter i oss.

Sen kommer hon hem efter att jag haft en helvetes dag på arbetet (vilket hon visste om) o den andra meningen hon sa var gapande om en toalettrulle som stod på elementet i hallen. 

O efter lite tjaffs så drar hon igen. 

Men det är aldrig hennes fel. Bara mitt då jag inte skulle ha låtit toalettrulle stå på elementet, dom endast dög till att göra rent i bilen med. Men det är inte hennes fel. Hon är ju en kvinna, o dom kan o gör ju aldrig fel!

Man ska bara avdyrka marken /golvet som dom går på o vara deras slav, Inget annat duger. Fy fan för det här livet! 

• Svar på tråden Inte hennes fel att vi bråkar
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (Jfjfj) skrev 2023-10-03 23:27:05 följande:
    Inte hennes fel att vi bråkar

Men hon gör bara som det passar henne. Skiter i oss.

Sen kommer hon hem efter att jag haft en helvetes dag på arbetet (vilket hon visste om) o den andra meningen hon sa var gapande om en toalettrulle som stod på elementet i hallen. 

O efter lite tjaffs så drar hon igen. 

Men det är aldrig hennes fel. Bara mitt då jag inte skulle ha låtit toalettrulle stå på elementet, dom endast dög till att göra rent i bilen med. Men det är inte hennes fel. Hon är ju en kvinna, o dom kan o gör ju aldrig fel!

Man ska bara avdyrka marken /golvet som dom går på o vara deras slav, Inget annat duger. Fy fan för det här livet! 

Så du har ett dåligt förhållande och drar in alla kvinnor i det. Ingenting nytt under solen.
  • Anonym (Jfjfj)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-03 23:30:59 följande:
    Så du har ett dåligt förhållande och drar in alla kvinnor i det. Ingenting nytt under solen.
    Nja. Skrev en tråd om mina erfarenheter utav de kvinnor som jag träffat i mitt liv. Men den raderades, vilket jag inte förstod varför för då det endast gällde de kvinnor jag träffat tidigare i den tråden. 

Så denna gången kan jag ju lika gärna skriva om alla kvinnor då som ett sammanhang för då förstår jag åtminstone varför tråden raderas.
  • Anonym (Jfjfj)

Men för att vara ärlig. Det finns inga kvinnor i dagens samhälle här i Sverige som är under 35 som inte är bortskämda. O det speglar ut sig i att de knaprar än mer piller än någonsin, samt är iskalla, dryga, narcissistiska samt endast har rättigheter o inga skyldigheter. 

Allt som de gör om det så är att hänga upp disktrasan efter sig ska man vara tacksam för. Annars är man ett jävla as. 

• Anonym (Teo)

kanske dags att fundera på villa dåliga sidor du lockar fram hos kvinnorna du träffar eller hur du väljer partners om mönstret upprepar sig.

hon gör givetvis fel med att gapa och skrika direkt när hon kommer genom dörren. Men vad som lett fram till denna punkten i ert förhållande är ni 2 om. Kanske har du missat eller ignorerat något hon bett om som är viktigt för henne tusen gånger och att hon sedan tillslut tappar det? Kanske du borde dragit gränsen till vad som är ok hällande språk och agerande långt tidigare?

eller så är det så enkelt stt hon har pms deluxe just nu och har inte full kontroll över känslostormarna, inte alltid man vet varför man agerar som man gör i de stunderna. förstår att det kan verka främmande för någon som inte har sådana skiftningar i hormonerna, det är svårt för den som har det med och det tar ibland många år innan msn själv ser dessa mönster.

• Anonym (Frrr)
    Anonym (Jfjfj) skrev 2023-10-03 23:44:06 följande:
    Nja. Skrev en tråd om mina erfarenheter utav de kvinnor som jag träffat i mitt liv. Men den raderades, vilket jag inte förstod varför för då det endast gällde de kvinnor jag träffat tidigare i den tråden. 

Så denna gången kan jag ju lika gärna skriva om alla kvinnor då som ett sammanhang för då förstår jag åtminstone varför tråden raderas.
    Som sagt, inget nytt under solen. Gammalt hederligt kvinnoförakt, som vanligt.
  • Anonym (E)
    Anonym (Jfjfj) skrev 2023-10-03 23:49:41 följande:

Men för att vara ärlig. Det finns inga kvinnor i dagens samhälle här i Sverige som är under 35 som inte är bortskämda. O det speglar ut sig i att de knaprar än mer piller än någonsin, samt är iskalla, dryga, narcissistiska samt endast har rättigheter o inga skyldigheter. 

Allt som de gör om det så är att hänga upp disktrasan efter sig ska man vara tacksam för. Annars är man ett jävla as. 

tjena, kvinna här.
    jag kan väl delvis hålla med dig, jag är under 35 och hade en viss standard när jag träffade min man. Visst blev jag irriterad inombords av att toalettsitsen alltid stod uppfälld, att det dröjde flera dagar innan disken blev hanterad när det var hans tur osv.

det jag har märkt genom mina relationer är att det går bägge vägar, jag som kvinna hade en ?högre? standard i hur hemmet skulle skötas, troligtvis baserat på att jag växte upp med min pappa som var pedant. Men jag upplever också att de flesta män som jag har dejtat är oerhört curlade av deras föräldrar på så vis att de skött deras tvätt, disk, matlagning, städning.

Jag och min man har dock funnit en bra kompromiss, vi fick säga 3 saker som var viktiga för oss i vårt hem, allt utöver det får den andre blunda för när vi kommer hem och sedan tillsammans ordna. Man får helt enkelt mötas på mitten, inse att sitt sätt inte alltid är det rätta sättet.

försök prata med henne, kommer ni inte överens så kanske det är värt att överväga om ni är rätt för varandra?
  • Anonym (..)

Men oj. Bäst du undviker kvinnor under 35 då. 

(Du har själv skrivit att du inte menade alla, så det blir dumt när du sen ändå skriver om "alla")

Lös problemet du har istället för att anklaga alla kvinnor? Lämna kvinnan du lever med, eller så går ni i terapi! 
  • Agda90

Ja du... om alla kvinnor är så som du beskriver så kan alla kvinnor beskriva män... Män är svin som bara tafsar, super och gror rötter i soffan. De under 35 kan man lägga till att de spelar bort vartenda vaken minut. De kan inte laga mat och vet inte hur man städar. Alltså såna skitstövlar!!

Eller så kan man öppna ögonen och börja fundera på vad det är för kvinnor du har träffat alternativt vad är du för person som gör att de blir så hemska som du beskriver dem?
  • Agda90
    Anonym (E) skrev 2023-10-04 00:09:37 följande:
    tjena, kvinna här.
    jag kan väl delvis hålla med dig, jag är under 35 och hade en viss standard när jag träffade min man. Visst blev jag irriterad inombords av att toalettsitsen alltid stod uppfälld, att det dröjde flera dagar innan disken blev hanterad när det var hans tur osv.

det jag har märkt genom mina relationer är att det går bägge vägar, jag som kvinna hade en ?högre? standard i hur hemmet skulle skötas, troligtvis baserat på att jag växte upp med min pappa som var pedant. Men jag upplever också att de flesta män som jag har dejtat är oerhört curlade av deras föräldrar på så vis att de skött deras tvätt, disk, matlagning, städning.

Jag och min man har dock funnit en bra kompromiss, vi fick säga 3 saker som var viktiga för oss i vårt hem, allt utöver det får den andre blunda för när vi kommer hem och sedan tillsammans ordna. Man får helt enkelt mötas på mitten, inse att sitt sätt inte alltid är det rätta sättet.

försök prata med henne, kommer ni inte överens så kanske det är värt att överväga om ni är rätt för varandra?
    Allt det du beskriver är inget nytt. Det spelar ingen roll hur gammal man är. 

En av de första sakerna min man sa när jag träffade honom var att han vet hur kvinnor stör sig på att toasitsen är uppfälld så han lämnar den aldrig uppfälld. 
    Vill man så kan man anstränga sig för sin partners skull.
  • Anonym (E)
    Agda90 skrev 2023-10-04 09:54:03 följande:

En av de första sakerna min man sa när jag träffade honom var att han vet hur kvinnor stör sig på att toasitsen är uppfälld så han lämnar den aldrig uppfälld. 
    Självklart är det inget nytt, men utifrån ts verkar det ha kommit som en chock att kvinnor och män verkar ha olika åsikter gällande vad som är viktigt och inte.

Menar att det inte bara är vi som har preferenser om toalettsits etc. Min man tycker det är extremt viktigt att schampoo/balsam står prydligt i duschen i en specifik korg, något som jag själv inte brydde mig särskilt mycket om tidigare.

Sen så poängterar du även det jag syftade på - vill man så kan man anstränga sig för sin partner. Det finns lösningar, men det kräver ju också kommunikation och vilja från bägge parter.
  • Rivjärnet92

Om de flesta kvinnor som du haft en relation med pekar på att något är fel med dig så kanske du bör lyssna på den breda massan istället för att gnälla som en liten bebis? Eller är ditt mansego så jävla bräckligt?

• Kaede

Gör slut isf. Om du hatar ditt liv tillsammans med din partner får du väl avsluta det livet och starta ett annat liv utan henne. Hur det blev alla kvinnors fel att just ditt liv är skor förstår jag inte. Förklara gärna? 

• Kaede

Det finns visst kvinnor under 35 som som inte är bortskämda och knaprar piller eller speglar ut sig eller är dryga och narcissistiska eller vara anser sig ha rättigheter och inga skyldigheter. 
  • Tow2Mater
    Agda90 skrev 2023-10-04 09:54:03 följande:

Men vad han generaliserade. Borde han inte istället frågat dig vad just du störs av, och du frågat samma sak (vad han störs av) och så gör ni som Anonym (E) föreslog, då man ju kan ha olika åsikter gällande vad som är viktigt och inte. Och det är inte alls nödvändigtvis könsbundet.
  • Anonym (Diska)
    Anonym (E) skrev 2023-10-04 00:09:37 följande:
    tjena, kvinna här.

Det är du som kvinna som ska se till att toalettstolen är fälld och att disken är diskad, samt att laga mat till mannen.
  • Kaede
    Anonym (Diska) skrev 2023-10-05 01:51:34 följande:
    Det är du som kvinna som ska se till att toalettstolen är fälld och att disken är diskad, samt att laga mat till mannen.
    Den inställningen kan man ju ha till livet. Lägger mig inte i om människor vill leva efter den livsstilen. Men, och det här är ett väldigt stort men. Detta kräver dock en viss typ av man enligt mig.  Den livsstilen bygger   på en dynamik i stil med tih eller trad.wife osv. Kanske inom 24/7 också. För att en man ska kunna leva i den livsstilen så måste han isf vara rätt typ av man. Att tro att kvinnor i allmänhet skulle fälla toalettsitsar, laga mat och serva en man på alla sätt bara för att han har snopp är helt verklighetsfrånvänt. De flesta män skulle jag påstå kvalar inte in i den kategorin som kan få ha det så för de håller inte måttet helt enkelt. 
Svar på tråden Inte hennes fel att vi bråkar