Inlägg från: Anonym (Anonym mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym mamma)

Är vissa bebisar gnälligare än andra?

Alltså jag förstår inte. Hör om dessa nyfödda som ammar på 10 min och den sover sött eller sitter förnöjt i babysitter/ligger i babygym och jollrar till det är mat igen någon tilme senare.

Min son på snart 1,5 mån verkar konstant  lite missnöjd med allt istället. Kan vara nyammad, nybytt, nyrapad och mjuka kläder och 2 min i ett babygym börjar frustrationsljuden som sen övergår till gnäll och sen skrik. Läggs han vid bröst igen somnar han så hungrig har jag omöjligt att tro han är (när han fick flaska med tanken att han kanske får i sig för lite vid bröst så kaskadkräktes han istället av övermättnad(?)).

Viktuppgången är god så han verkar ju fysiskt gå bra men han är bara som aldrig nöjd. 

Är det så att vissa barn bara är mer av den frustrerade/lätt-till-skrik-iga sorten eller gör jag något helt fel som förälder? Att ha med på en fika känns helt orimligt.Just nu bär jag eller har honom på mig mest hela tiden då han är nöjdast då, men har ju också BVC på mig om magträning mm som viktigt.

• Svar på tråden Är vissa bebisar gnälligare än andra?
  • Anonym (Anonym mamma)
    Anonym (ja) skrev 2023-10-03 11:23:56 följande:

Du svarar ju själv på frågan. Du hör ju att olika bebisar är olika, gnäller olika mycket och är olika nöjda. 

Men jag hör mest bara om de som är ute på fika, går på barnvagnsbio mm. Det känns som en utopi i min värld.
  • Anonym (Anonym mamma)
    Anonym (R) skrev 2023-10-03 11:36:25 följande:

Alla bebisar är olika och har olika behov. Din bebis låter helt enkelt som en bebis som har behov av mer närhet och trygghet, det är varför han blir ledsen när han behöver ligga ensam i en babysitter/i babygymmet. Ditt barn har enkelt ett behov av att ha dig nära. 

Vilket han gärna får. Det är bara äsynd att han vägrar sele eftersom mina armar och rygg tar stryk nu.
  • Anonym (Anonym mamma)
    Anonym (R) skrev 2023-10-03 11:43:36 följande:
    Det är tyvärr som det är.

Min första vägrade sele, vagn och allt annat utom att ligga i min famn. Jag skaffade en pilatessboll som jag satt och studsade på medan jag kollade på tv eller spelade, det hjälpte oerhört. Visst, man får inte så mycket gjort men äh, det var en kort period i livet och det var rätt nice nu i efterhand. En chill första period med mycket bebisgos.
    Jo. Tyvärr håller inte min tvååring med om att mamma får chilla ;). Tvååringen var nog rätt likadan som bebis när jag tänker efter, har nog förträngt lite av trötthet.
  • Anonym (Anonym mamma)
    Anonym (G) skrev 2023-10-03 11:58:05 följande:

Gnällighet? Really? Vissa bebisar har problem med magen vilket de självklart låter för medan andra har inga sådana problem och är mer nöjda så klart.

Varför skulle magproblemem upphöra för att bebisen kom upp i famnen?
Svar på tråden Är vissa bebisar gnälligare än andra?