Inlägg från: Anonym Kaos |Visa alla inlägg
  • Anonym Kaos

Crush På Grannen

Hej

jag behöver hjälp, jag vet inte va ja ska göra.

jag träffa en kille för ungefär 4 månader sen o de börja med att jag skulle till min syster men råka knacka fel o då öppna en kille så ja fick be om ursäkt o vi skratta lite o sånt o så gick jag men de är bara de att jag fall pladask för honom o kan inte sluta tänka på han

Och de är enda gången som ja har pratat me han, men han bor i lägenhetshuset ovanför mig och ja vet inte hur jag ska ta första steget eller fall ja bara ska låta de vara

Någon som har några tips hur jag ska gå tillväga?

• Svar på tråden Crush På Grannen
  • Anonym Kaos

Hahah ahh men han verkar väldigt blyg så vill ju inte skrämma bort honom

• Anonym Kaos

Ja har hört att killar inte tycker om att tjejer tar första steget på det sättet att bara gå o ca rak på sak men de kanske inte stämmer?

• Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 14:02:35 följande:
    Är förstås olika, men jag skulle tro att de flesta killar gillar att tjejen visar vad hon vill, så han slipper gissa.
    De kanske stämmer men va ska man äns säga ?
  • Anonym Kaos
    Anonym (B) skrev 2023-10-03 12:07:48 följande:

Ring på och be att få låna socker för du ska baka. Bjud honom på kaffe och nybakad bulle.

Hahah blir inte de lite konstigt när min syster bor närmare mig än va han gör, då kanske han tror att ja är helt bakom flötet
  • Anonym Kaos
    Anonym (B) skrev 2023-10-03 14:25:53 följande:
    Är han blyg kan jag inte tänka mig han skulle ha problem med att du tog första steget. Om han skulle vara intresserad alltså.
    Okej du kanske har rätt där men hur ska man änns ta första steget?
  • Anonym Kaos
    Anonym (B) skrev 2023-10-03 14:27:01 följande:
    Hon kanske inte är hemma när du ska baka, eller hur?
    Hon är alltid hemma då hon inte har jobb eller körkort o jag tror han vet de 
  • Anonym Kaos
    Anonym (B) skrev 2023-10-03 14:39:53 följande:
    Och du kan inte be honom om hjälp med något syrran inte är kapabel till? Kommer du inte på nåt (vilket vore obegripligt) så ring på och bjud på fika vid lämplig tidpunkt oavsett. Är han inte ointresserad tackar han ja. Tackar han nej så vet du.
    De är sant, de är inte konstigt att bjuda på fika då för vi är 23 båda två, för de känns inte direkt något som 23 åringar gör om man tittar på som jag känner då
  • Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 15:43:55 följande:
    Kan bara svara för mig själv men om en söt tjej ville träffa mig så kan hon säga i stort sett vad som helst, bara hon gör nåt.
    Okej men då kanske de blir att knacka på o fråga fall ja får bjuda på något eller något sånt 
  • Anonym Kaos
    felicityporter skrev 2023-10-03 15:48:36 följande:

Knacka på och fråga om han skulle kunna tänka sig att hjälpa dig att sätta upp en liten bokhylla på väggen. Köp någon liten billig på Ikea som du ändå har nytta av, är han intresserad kommer han bli mycket smickrad och känna sig extra manlig om han får hjälpa dig med något som visar hur händig han är.

Jaa de kan ju kanske också funka, de va rätt smart
  • Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 15:53:48 följande:
    Ja, vågar du så är det tufft gjort. Jag skulle bli både smickrad, glad och vettskrämd  // Skrattande
    Haha jaa, men tänk om han blir för rädd så han säger nej hahah.

Nejdå men de är ju egentligen bara o testa o i värsta fall säger han ju nej Skrattande  värre änn så är de ju inte
  • Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 15:56:35 följande:
    För några år sen så var det en granne som stoppade mig i trapphuset. Vi hade bara hälsat på varann tidigare. Hon frågade om jag kunde hjälpa henne med en sak i lägenheten. "Inte nu men på fredag kanske" sa hon. Jag trodde att hon flirtade och stötte på mig. De flesta här trodde inte det. Inte min mamma och syster heller som jag berättade för. Jag berättade för två andra män, de trodde att hon flirtade.
    Hjälpte du henne eller va hände efter hon fråga? Nu blev ja nyfikenSkrattande
  • Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 16:30:59 följande:
    Haha, hans förlust i så fall Skrattande Jo, jag skulle bli nervös men skulle ändå ha träffat tjejen. Tycker absolut att du ska våga chansa, fler tjejer borde göra det.
    Jaa men då vet ja va ja ska göraSkrattande

Måste bara komma på något att sägaSkrattande
  • Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 16:32:29 följande:
    Nej, blev inget, tror det blev missförstånd mellan oss. Hon har kollat in mig ibland, men jag vet inte om hon flirtade.
    Okej de va ju synd
  • Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 16:51:42 följande:
    Ja, det kändes spännande då, hade varit kul med en flirt, det är man inte bortskämd med.
    Jaa de ska ju aldrig vara lätt
  • Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 16:50:59 följande:
    Säg "ligga ikväll?"

Haha, nej säg vad som helst, bara du visar att du vill träffa honom, hitta på nåt tillsammans.
    Hahah, men då kommer frågan fall jag ska plinga på eller fall ja ska låtsats träffa på honom ifrån ingenstans på tex parkeringen efter jobbet
  • Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 17:07:23 följande:
    Jag skulle föredra om hon kommer fram och pratar ute, vid parkeringen t ex. Har grannar jag önskar gjorde så. Att de frågar om jag skulle vilja ta en promenad nån dag eller liknande.
    Okej då kanske de är bäst o ta de på typ parkeringen då antar ja
  • Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 18:48:11 följande:
    Det är alltså bara vad jag tycker, andra kanske tycker annorlunda. Gör det som känns bäst för dig Glad
    Jaa men de låter ju som de smartaste alternativet o då får ja ju veta på direkten fall han är intresserad eller inteSkrattande
Svar på tråden Crush På Grannen