• Anonym Kaos

Crush På Grannen

Hej

jag behöver hjälp, jag vet inte va ja ska göra.

jag träffa en kille för ungefär 4 månader sen o de börja med att jag skulle till min syster men råka knacka fel o då öppna en kille så ja fick be om ursäkt o vi skratta lite o sånt o så gick jag men de är bara de att jag fall pladask för honom o kan inte sluta tänka på han

Och de är enda gången som ja har pratat me han, men han bor i lägenhetshuset ovanför mig och ja vet inte hur jag ska ta första steget eller fall ja bara ska låta de vara

Någon som har några tips hur jag ska gå tillväga?

• Svar på tråden Crush På Grannen
  • Anonym (just go for it)

Gör som Molly Hammar. Hon såg en kille i fönstret och skrek "är du singel?"
    Det var han, så de träffades.

• Anonym Kaos

Hahah ahh men han verkar väldigt blyg så vill ju inte skrämma bort honom

• Anonym (B)

Ring på och be att få låna socker för du ska baka. Bjud honom på kaffe och nybakad bulle.

Anonym Kaos skrev 2023-10-03 11:12:33 följande:

Hahah ahh men han verkar väldigt blyg så vill ju inte skrämma bort honom

Du kan köra en annan variant, men många killar gillar om tjejen är rakt på sak. Här har tjejer en fördel. Ni kan gå över gränsen, vara fräcka på ett annat sätt än killar kan.
  • Anonym Kaos

Ja har hört att killar inte tycker om att tjejer tar första steget på det sättet att bara gå o ca rak på sak men de kanske inte stämmer?

Anonym Kaos skrev 2023-10-03 13:56:26 följande:

Ja har hört att killar inte tycker om att tjejer tar första steget på det sättet att bara gå o ca rak på sak men de kanske inte stämmer?

Är förstås olika, men jag skulle tro att de flesta killar gillar att tjejen visar vad hon vill, så han slipper gissa.
  • Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 14:02:35 följande:
    Är förstås olika, men jag skulle tro att de flesta killar gillar att tjejen visar vad hon vill, så han slipper gissa.
    De kanske stämmer men va ska man äns säga ?
  • Anonym Kaos
    Anonym (B) skrev 2023-10-03 12:07:48 följande:

Ring på och be att få låna socker för du ska baka. Bjud honom på kaffe och nybakad bulle.

Hahah blir inte de lite konstigt när min syster bor närmare mig än va han gör, då kanske han tror att ja är helt bakom flötet
  • Anonym (B)
    Anonym Kaos skrev 2023-10-03 13:56:26 följande:

Är han blyg kan jag inte tänka mig han skulle ha problem med att du tog första steget. Om han skulle vara intresserad alltså.
  • Anonym (B)
    Anonym Kaos skrev 2023-10-03 14:15:00 följande:
    Hahah blir inte de lite konstigt när min syster bor närmare mig än va han gör, då kanske han tror att ja är helt bakom flötet
    Hon kanske inte är hemma när du ska baka, eller hur?
Svar på tråden Crush På Grannen