• Anonym Kaos

Crush På Grannen

Hej

jag behöver hjälp, jag vet inte va ja ska göra.

jag träffa en kille för ungefär 4 månader sen o de börja med att jag skulle till min syster men råka knacka fel o då öppna en kille så ja fick be om ursäkt o vi skratta lite o sånt o så gick jag men de är bara de att jag fall pladask för honom o kan inte sluta tänka på han

Och de är enda gången som ja har pratat me han, men han bor i lägenhetshuset ovanför mig och ja vet inte hur jag ska ta första steget eller fall ja bara ska låta de vara

Någon som har några tips hur jag ska gå tillväga?

• Svar på tråden Crush På Grannen
  • Anonym Kaos
    Anonym (B) skrev 2023-10-03 14:25:53 följande:
    Är han blyg kan jag inte tänka mig han skulle ha problem med att du tog första steget. Om han skulle vara intresserad alltså.
    Okej du kanske har rätt där men hur ska man änns ta första steget?
  • Anonym Kaos
    Anonym (B) skrev 2023-10-03 14:27:01 följande:
    Hon kanske inte är hemma när du ska baka, eller hur?
    Hon är alltid hemma då hon inte har jobb eller körkort o jag tror han vet de 
  • Anonym (B)
    Anonym Kaos skrev 2023-10-03 14:29:43 följande:
    Hon är alltid hemma då hon inte har jobb eller körkort o jag tror han vet de 
    Och du kan inte be honom om hjälp med något syrran inte är kapabel till? Kommer du inte på nåt (vilket vore obegripligt) så ring på och bjud på fika vid lämplig tidpunkt oavsett. Är han inte ointresserad tackar han ja. Tackar han nej så vet du.
  • Anonym Kaos
    Anonym (B) skrev 2023-10-03 14:39:53 följande:
    Och du kan inte be honom om hjälp med något syrran inte är kapabel till? Kommer du inte på nåt (vilket vore obegripligt) så ring på och bjud på fika vid lämplig tidpunkt oavsett. Är han inte ointresserad tackar han ja. Tackar han nej så vet du.
    De är sant, de är inte konstigt att bjuda på fika då för vi är 23 båda två, för de känns inte direkt något som 23 åringar gör om man tittar på som jag känner då
  • Anonym (just go for it)
    Anonym Kaos skrev 2023-10-03 14:11:44 följande:
    De kanske stämmer men va ska man äns säga ?
    Kan bara svara för mig själv men om en söt tjej ville träffa mig så kan hon säga i stort sett vad som helst, bara hon gör nåt.
  • felicityporter

Knacka på och fråga om han skulle kunna tänka sig att hjälpa dig att sätta upp en liten bokhylla på väggen. Köp någon liten billig på Ikea som du ändå har nytta av, är han intresserad kommer han bli mycket smickrad och känna sig extra manlig om han får hjälpa dig med något som visar hur händig han är.

• Anonym Kaos
    Anonym (just go for it) skrev 2023-10-03 15:43:55 följande:
    Kan bara svara för mig själv men om en söt tjej ville träffa mig så kan hon säga i stort sett vad som helst, bara hon gör nåt.
    Okej men då kanske de blir att knacka på o fråga fall ja får bjuda på något eller något sånt 
  • Anonym Kaos
    felicityporter skrev 2023-10-03 15:48:36 följande:

Knacka på och fråga om han skulle kunna tänka sig att hjälpa dig att sätta upp en liten bokhylla på väggen. Köp någon liten billig på Ikea som du ändå har nytta av, är han intresserad kommer han bli mycket smickrad och känna sig extra manlig om han får hjälpa dig med något som visar hur händig han är.

Jaa de kan ju kanske också funka, de va rätt smart
    Anonym Kaos skrev 2023-10-03 15:49:25 följande:
    Okej men då kanske de blir att knacka på o fråga fall ja får bjuda på något eller något sånt 
    Ja, vågar du så är det tufft gjort. Jag skulle bli både smickrad, glad och vettskrämd Skrattande
    felicityporter skrev 2023-10-03 15:48:36 följande:

För några år sen så var det en granne som stoppade mig i trapphuset. Vi hade bara hälsat på varann tidigare. Hon frågade om jag kunde hjälpa henne med en sak i lägenheten. "Inte nu men på fredag kanske" sa hon. Jag trodde att hon flirtade och stötte på mig. De flesta här trodde inte det. Inte min mamma och syster heller som jag berättade för. Jag berättade för två andra män, de trodde att hon flirtade.
Svar på tråden Crush På Grannen