Inlägg från: Anonym (VOO) |Visa alla inlägg
  • Anonym (VOO)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

Anonym (S-G) skrev 2023-10-11 16:47:51 följande:
    Jag vet ingen kompis som är ihop med nån äldre kvinna (jag räknar inte 2-5 år).
    Mycket mer accepterat med yngre kvinnor-äldre män eftersom det är så vanligt.
    Jag pratar om mycket yngre.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (S-G) skrev 2023-10-11 16:46:16 följande:
    För att göra vaddå med? Äckligt.
    Tycker det är intressant. Jag ser sexiga unga tjejer och fantiserar om att ligga. Men om det är så att unga tjejer tar skada av det så är det ju inte bra.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-11 16:50:07 följande:
    Tror inte man kan anta att unga tjejer är redo för sex för att de klär sig sexigt eller anspelar på sex. Finns ju 11-12-åringar som gör det. 

Läste nyss att det börjat bli allt vanligare att 8-åringar kommer i puberteten och får bröst. Tydligen finns det en koppling mellan att komma tidigt i puberteten och att bli sedd som mer vuxen än man är, utveckla riskbeteenden och hamna i umgänge med äldre killar, utveckla depression etc. 

Så nånstans där handlar det kanske om att män behöver lära sig att tänka lite längre, se konsekvenser av sina beteenden och inte vara så styrda av sin attraktion? 
    Så 18-20 är för ungt tycker du? Säger du samma till kvinnor som är med unga killar?
  • Anonym (VOO)
    Anonym (sjhjkih) skrev 2023-10-11 17:19:06 följande:
    Håller faktiskt fullständigt med Yu. Man måste se längre än kåtheten.

Och ja, om man är 50 plus, så tycker jag att 18 är ALLDELES för ungt. Det förvånar mig faktiskt att någon i den åldern ens kan se en tonåring på ett sexuellt sätt.
    Ja, känner också så. 19 också. Kanske... 20? Vet inte där heller. Men 22? Som en tjej jag är tänd på. Skulle inte tveka en sekund.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (sjhjkih) skrev 2023-10-11 18:20:47 följande:
    Ja, vi är alla olika. Jag är "bara" 36 och hade inte tänkt tanken att vara med en 22-åring.
    Ja. Jag hade inte en tanke på att jag skulle få känslor för en 20 år yngre tjej, och stöta på henne. Men det hände. Många skulle inte ha en tanke på att göra nåt sånt. Men det gjorde jag. 
  • Anonym (VOO)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-12 08:21:14 följande:
    Ja. Jag hade inte en tanke på att jag skulle få känslor för en 20 år yngre tjej, och stöta på henne. Men det hände. Många skulle inte ha en tanke på att göra nåt sånt. Men det gjorde jag. 
    Och för att återknyta till det tråden handlar om, nej jag hade inte en tanke på singelkvinnor i min ålder som satt där ensamma och ledsna över att inte ha nån. 
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Fia) skrev 2023-10-12 08:57:52 följande:

Det här med vilken ålder man ser andra som sexuella varelser - jag som är 45 ser ingen under 30 som det i stort sett. När jag ser nån attraktiv 18-30 ca så ser jag en valpig person som kan se bra ut som en tavla ungefär. Dom är inte självsäkra och "klara" liksom. Jag får en storasyster eller föräldrakänsla ungefär, ingen attraktion. Sen när den riktiga vuxenheten träder in efter det, då viker liksom inte blicken undan, det har inget med slät hy att göra.

Nya rön säger att man är vuxen först vid 30. Men om en man på 50 attraheras av 30-åriga kvinnor så tycker många kvinnor att det är bedrövligt att kvinnor i hans egen ålder ratas.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Fia) skrev 2023-10-12 10:26:08 följande:
    Man tycker ju om det man tycker om. Men jag har själv svårt att förstå vad som skulle vara lockande med en 25-åring för mig, jag har inte kemi med nån 20 år yngre än mig. Allt sitter i hjärnan, finns inte det så spelar utseende noll roll. Utseendet är såklart en del av helheten så det behöver finnas på plats med.
    Ja, men om vi glömmer 25-åringarna och riktar in oss på vuxna kvinnor, minst 30 år. Har du lättare att förstå om män attraheras av en 30-årig kvinna, om han själv är 50?
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-12 10:41:20 följande:
    Män brukar beskriva det som att det är skillnad på män och kvinnor här: att män bara går på utseende för attraktion och sen inte tänker längre än så. Det innebär att är tjejen snygg är hon liggbar oavsett hennes ringa ålder, typ. Män verkar inte fundera över konsekvenser eller attraheras av hjärnan. Det är lite därför jag undrar om väldigt många män egentligen är hebefiler, dvs är tjejen i yngre tonåren men utvecklad som säg en 18-åring så tänder de på henne ändå. Det som då hindrar dem är lagstiftning och konvention. Men det kan förstås också vara så att det finns en viss omtanke om den unga tjejen inblandad, det måste männen själva svara på.

Är tjejen 18 anses hon dock helt som lovligt byte av de flesta män, eftersom hon uppnått myndighetsålder. Där kvinnor kanske skulle fundera över konsekvenser eller tänka "för ungt" verkar män mera tänka "jag kör på om jag får chansen". Alltså lite mindre rationell eftertanke och omsorg och mer luststyrt, som jag tolkar det. 
    Ja, så tänker jag i alla fall. Om en attraktiv kvinna vill ligga så tackar jag Gud för det, och så utgår jag från att hon också är sugen, eftersom hon vill. Jag tänker inte att hon kommer få men av att vi ligger, det vore ju trist. Undrar om kvinnor tänker så när de ligger med unga killar? 
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Helt absurt!) skrev 2023-10-12 10:47:35 följande:
    Ingen har heller bett dig göra det!
    Jo faktiskt. Mig personligen, och så har jag sett i andra trådar där kvinnor känner sig ratade och att de inte duger längre åt män, för män vill bara ha yngre.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Fia) skrev 2023-10-12 11:03:21 följande:
     För nåt casual är det ju skillnad.
    Det är det verkligen. Och det har relevans för vad tråden handlar om. Skillnad.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-12 10:41:20 följande:
    Män brukar beskriva det som att det är skillnad på män och kvinnor här: att män bara går på utseende för attraktion och sen inte tänker längre än så. Det innebär att är tjejen snygg är hon liggbar oavsett hennes ringa ålder, typ. Män verkar inte fundera över konsekvenser eller attraheras av hjärnan. Det är lite därför jag undrar om väldigt många män egentligen är hebefiler, dvs är tjejen i yngre tonåren men utvecklad som säg en 18-åring så tänder de på henne ändå. Det som då hindrar dem är lagstiftning och konvention. Men det kan förstås också vara så att det finns en viss omtanke om den unga tjejen inblandad, det måste männen själva svara på.

Är tjejen 18 anses hon dock helt som lovligt byte av de flesta män, eftersom hon uppnått myndighetsålder. Där kvinnor kanske skulle fundera över konsekvenser eller tänka "för ungt" verkar män mera tänka "jag kör på om jag får chansen". Alltså lite mindre rationell eftertanke och omsorg och mer luststyrt, som jag tolkar det. 
    Här är du inne på nåt som jag fick höra ofta i mina trådar när jag skrev om en yngre tjej jag var förälskad i. Jag var inte förälskad, jag var bara kåt. Män vill styra den unga tjejen. Hon känner sig pressad att ha sex hon inte är redo för. Män är bara ute efter hennes unga kropp.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Fia) skrev 2023-10-12 11:32:14 följande:
    Om man bara pratar om en kropp som ett föremål så möjligen. Men en person är sammansatt av så mkt mer än så, attraktivitet sitter i personligheten och den kemi man har tillsammans. En bild eller en främling man passerar på stan är bara ett objekt. Nån man interagerar med är ngt annat.

Du som saknar så mkt livserfarenhet trots din ålder känner inte till vad som attraherar efter ett år tillsammans. Eller fem. Eller ens efter två månader. Blicken hos den person som efter tid tillsammans bara vill slita av ens kläder fortast möjliga. Den upplevelsen tror jag är sällsynt att uppleva med någon som ligger långt ifrån en mentalt. Och jag har svårt att se att man skulle ha den så ofta med nån 20 år ifrån ens egen ålder. Nu har jag faktiskt haft en relation i några år med nån som var 17 år yngre än mig där vi hade den där kemin, men det är enda gången jag upplevt det.
    Vem har pratat om en kropp som ett föremål? Tråden handlar om attraktion.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Helt absurt!) skrev 2023-10-12 11:53:42 följande:
    Men du förstår inte skillnaden på att vara ledsen som dessa kvinnor är över att dom känner sig ratade precis som du startar trådar om att du gör.
    Du är ju precis som dom.

Däremot är det ingen som säger att någon ska bli ihop med någon pga medlidande och ska avstå någon för att vara snäll mot någon jämnårig
    Förstår du verkligen inte skillnaden?
    Du ser förstår väl vad folk skriver?
    DU skriver att du tycker att kvinnor ska tänka på dig för att du minsann är singel.

Man kan alltså visa förståelse för en annan person,  tex jag är gift men kan även skänka kvinnor som är ensamma en tanke och tycka att det är tråkigt för dom.
    Jag kan även visa förståelse och känna att det är tråkigt för ensamma män som gärna vill träffa någon.
    Men känner förståelse och sympati för folk.
    Men det är ju inte samma sak som att men då skulle jag strunta i min man och börja dejta en ensam man, inte ens om jag var singel skulle jag ju tänka, jag är intresserad av den här mannen och han av mig men nej då jag ska bli ihop med den ensamma mannen.

Folk kanske skulle tro att du skulle kunna känna förståelse och sympati för ensamma kvinnor eftersom du är i samma situation, man känner empati men det är ju ingen som säger eller tror att du skulle dejta eller bli hop med någon du inte var intresserad av pga det.
    Du förstår väl skillnaden? eller?
    Du verkar ofta inte förstå vad folk skriver, du tolkar folk på ett konstigt sätt och missförstår vad folk menar, ibland undrar man hur du uppfattar vad folk skriver.
    Du verkar ha svårt med kommunikation ibland, kanske är det just det som gör att du inte träffar någon, du förstår inte alltid vad folk menar eller tolkar fel.
    Jag uppfattar ofta just att du inte riktigt uppfattad vad en person skriver, man undrar hur kunde han tolka det så fel när man läser dina svar till någon.
    Upplever du det i verkligheten att det är så?
    Nej, jag är inte som dom.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Helt absurt!) skrev 2023-10-12 10:47:35 följande:
    Det folk har sagt till dig när du beklagar dig över att du aldrig trots att du är 50+ haft ett förhållande och bara haft sex 1 gång i livet är inte bara se till unga tjejer ca 25 år med stora bröst som du brukar säga att du suktar över.
    Det gör jag inte. Jag nämnde EN tjej på 25 med stora bröst. Jag ser andra unga tjejer med stora bröst som också är sexiga. Några har små bröst. Sen så ser jag jämnåriga och äldre kvinnor som är attraktiva och har stora bröst. Och små.

Jag orkar inte svara på resten som du skrev för du hittar på saker som inte stämmer.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (sjhjkih) skrev 2023-10-12 13:47:25 följande:
    Ja, och det får ju stå för dig.
    Ja, det kändes rätt, och jag skäms inte ett dugg. Jag tänkte inte på jämnåriga singelkvinnor som var ensamma och hoppades på att träffa en man.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-12 11:34:42 följande:
    Vem har pratat om en kropp som ett föremål? Tråden handlar om attraktion.
    Fia, du svarade aldrig på det här.
  • Anonym (VOO)

Nån annan som vill svara på om ni känner att män ser kvinnor som ett föremål? Blir män attraherade av kvinnor för att han ser henne som en sak?

• Anonym (VOO)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-25 08:49:47 följande:
    Tror inte ni skulle bli nöjda ens då. För övrigt är det riktigt ruttet av er att sitta och döma män på forum som ni inte känner eller vet hur de ser ut. Det bör upphöra.
    De kanske ser män som föremål?
Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre