Inlägg från: Anonym (VOO) |Visa alla inlägg
  • Anonym (VOO)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

Anonym (sjhjkih) skrev 2023-10-10 16:00:28 följande:
    Nej nej, jag antyder inte alls att du är pedofil! Pedofiler var väl inte ens dessa män utan snarare hebefiler, vilket jag tyvärr tror är vanligt. Men vi kanske ska återgå till trådens ämne istället Solig
    Ok, hebefil då, men det är jag inte heller Förvånad Att många tycker jag gjorde fel och att tjejerna inte var vuxna vid 22 och 24 års ålder, det kan diskuteras, men de var i alla fall myndiga. Så det är ju bra.

Ja, känns som att det med peddos och liknande inte hör hemma här.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Anonym2) skrev 2023-10-10 19:28:12 följande:
    Ta över en tråd och byta ämne skulle väl aldrig du göra?
    Jag brukar hålla mig till ämnet. Tycker detta var jävligt stor skillnad också. Jag brukar inte prata om minderåriga tjejer. Men du kanske tycker att det är relevant för den här tråden med 11-14 åriga flickor?
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Anonym2) skrev 2023-10-10 21:16:24 följande:
    Jag tror absolut inte du är intresserad av barn och det tror jag inte kvinnan som bad om ursäkt för att hon kom utanför ämnet tror heller. Och du har helt rätt, den här tråden handlar inte om det så ger dig rätt här. Det jag menade var att du flyttar över fokus i trådar till att hända om dig och inte den som skapade tråden.
    Jag brukar hålla mig till ämnet i trådar jag svarar i, och jag delar med mig av mina erfarenheter för att illustrera de dubbla måttstockarna många har. Många har problem med att män yttrar sig, och vill helst att män inte säger nåt alls.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Klarsynt) skrev 2023-10-11 07:04:51 följande:

Vilken konstig frågeställning. Jag tror inte att NÅGON begär att en 50-60-årig man som VERKLIGEN kan attrahera unga kvinnor, borde koncentrera sig på jämnåriga kvinnor i stället för att han tycker synd om dem... Vem vill ha någon som tycker synd om en, liksom..?

Men det blir ju patetiskt när han ratar jämnåriga kvinnor TROTS ATT de unga inte vill ha honom. Obestämd

Jag såg det här mönstret väldigt tydligt, på den tiden jag gick ut och dansade på en dansbana på somrarna. Det dansades foxtrot, bugg och en och annan gammeldans, och männen bjöd upp kvinnorna på det gamla sättet. 

Kvinnorna satt på stolar runt om i salen, och de som var över 45 eller så fick ofta sitta rätt länge... Vissa kom dit några gånger, blev aldrig uppbjudna, gav upp och kom aldrig dit mer. Kanske blev de sittande framför TV:n med en katt i knäet..?

De jämnåriga männen däremot sprang benen av sig för att försöka hinna före, innan en ung kvinna (de få unga kvinnor som fanns, de flesta unga går ju på disco) blev uppbjuden av någon annan. Då blev hon tvungen att dansa de obligatoriska två danserna med honom, av artighet. Inte sällan såg man en ung kvinna springa och gömma sig bakom en pelare när en gubbe var i antågande, eller så sprang hon ut till toaletterna, eller så skyndade hon sig att själv bjuda upp någon yngre man innan 50-taggaren hann fram... fastän det egentligen inte var socialt accepterat för kvinnor att bjuda upp män där. (Detta har antagligen ändrats nu i jämställdhetens namn.) 

Dessutom var det så absurt, att kvinnorna ansågs bli för gamla för de där gubbarna rätt tidigt. Redan när man passerat 25 kunde gubbar som jämt skulle bjuda upp en tidigare somrar, springa förbi en när de fått syn på en ny tjej på stället, som bara var 20 eller 22...

Det var så fruktansvärt patetiskt, och jag undrade alltid vad de där gubbarna trodde egentligen..? Att förr eller senare skulle en ung kvinna inte bara vilja dansa med dem, utan dessutom följa med hem..? Det hade ju varit SÅ mycket bättre om de ensamma männen hade bildat par med någon av de jämnåriga kvinnorna, som också fick gå hem ensamma natt efter natt...

Jodå, de kvinnorna finns, sett det flera gånger. Jag t o m gav ett exempel på det här i tråden, citerade en kvinna som skrev häromdan.
    Männen kanske inte tyckte att de äldre kvinnorna var attraktiva. Jag ser många kvinnor i min ålder som är attraktiva och jag skulle lika gärna träffa en jämnårig, och inte bara nån yngre.
  • Anonym (VOO)

Dessutom var det så absurt, att kvinnorna ansågs bli för gamla för de där gubbarna rätt tidigt. Redan när man passerat 25 kunde gubbar som jämt skulle bjuda upp en tidigare somrar, springa förbi en när de fått syn på en ny tjej på stället, som bara var 20 eller 22...

Det var så fruktansvärt patetiskt, och jag undrade alltid vad de där gubbarna trodde egentligen..? Att förr eller senare skulle en ung kvinna inte bara vilja dansa med dem, utan dessutom följa med hem..? Det hade ju varit SÅ mycket bättre om de ensamma männen hade bildat par med någon av de jämnåriga kvinnorna, som också fick gå hem ensamma natt efter natt...

Ja, det låter osannolikt t o m. Många män tycker att många kvinnor blir mer intressanta EFTER 25. 

Varför är det patetiskt med män som tänder på unga tjejer, hoppas på sex? Lika patetiskt när kvinnor tänder på unga killar och vill ligga?

Varför hade det varit bättre om männen bildat par med jämnåriga kvinnor? Är det lika synd om män som får gå ensamma hem batt efter natt?
  • Anonym (VOO)

Det var så fruktansvärt patetiskt, och jag undrade alltid vad de där gubbarna trodde egentligen..? Att förr eller senare skulle en ung kvinna inte bara vilja dansa med dem, utan dessutom följa med hem..? 

En tjej på 22 kontaktade mig och ville ses. Jag var tänd på henne och ville ligga. Två år senare (när hon var 24) sa hon att hon hade velat, men att det var jag som skulle ha tagit första steget.
    Var jag patetisk som ville ligga med en yngre tjej?
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Klarsynt) skrev 2023-10-11 07:41:33 följande:
    Nej om hon nu ville det, så var det inte patetiskt. Jag talar om gubbar som springer efter flickor som mycket tydligt försöker undvika dem. Och detta fortsätter lördagkväll efter lördagkväll... Men gubbarna vill inte ta hinten, utan utnyttjar det faktum att flickorna är för väluppfostrade för att tacka nej till en dans, om de hinner bjuda upp henne innan hon hinner springa och gömma sig... Och då får de trycka henne intill sig, konversera med henne (fastän hon bara svarar stelt) och kladda lite på henne.
    Ja, män som beter sig så är ju patetiska, slemmiga och det låter som gränsen till övergrepp. Tror du att de flesta män är så?
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Klarsynt) skrev 2023-10-11 07:45:44 följande:
    Det är sant i alla fall. Den yngsta tjejen var alltid populärast... tills det kom en som var ännu yngre. 

Ja det tycker jag. Hemskt.

Inte om de hade haft chansen med mer jämnåriga kvinnor. Då är det inte ett dugg synd om dem. Men de medelålders kvinnorna fick ju ingen chans, de kunde bara sitta där och hoppas på att bli valda...
    Kanske var så i det fallet, men många kvinnor i min ålder har en chans. Jag skriver oftast till kvinnor i min ålder. De jag har stött på irl var oftast i min ålder. Men jag stötte på en mycket yngre en gång, för jag var förälskad. Jag skämdes inte ett dugg för det, och tänkte inte en sekund på jämnåriga singelkvinnor som satt där ensamma. Jag tror inte att singelkvinnor tänker på ensamma jämnåriga män när kvinnorna träffar yngre killar.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-11 07:54:57 följande:
    Men det jag undrar över är om många män som dras till yngre egentligen rent sexuellt skulle kunna tända på 13-15-åringar och det enda som egentligen hindrar dem är att det satts en godtycklig byxmyndighetsgräns vid 15 samt att det inte riktigt är socialt accepterat? 

Byxmyndighetsgränsen hade ju lika gärna kunnat gå vid 18 eller 21. 15 är ju godtyckligt, finns ingen närmare anledning till varför egentligen. 

Så vad är det som gör att 18 är okej men inte 15? Är det någon fysisk eller mental skillnad på tjejerna eller är det bara en godtycklig gräns man sätter för sig själv? Handlar det då om moral? Är det säkert att en 18-åring är mogen nog? Vad är det som säger att man egentligen är mogen nog för kortkort, giftermål och att rösta vid 18? 
    Tidigare i tråden såg jag 11-åringar nämnas, jag reagerar på det när den här tråden inte handlar om barn.
    Jag vet inte varför just 18 är ok, det är väl bestämt så av nån? Mycket händer nog mellan 15 och 18 år.
    Jag tror inte att alla 18-åringar är mogna nog att ha sex. Flera skrev till mig att tjejer inte är vuxna vid 22 och 24 år. Mågna tycker att 25 är gränsen, då är hjärnan utvecklad. Nya rön säger 30 år.
  • Anonym (VOO)
    Anonym (Klarsynt) skrev 2023-10-11 08:36:29 följande:
    Nej. Jag känner många medelålders män som skojar med varandra om unga kvinnor, men de gör inte sådant på riktigt. Så vitt jag vet i alla fall. De är lyckliga med sina fruar, som i de flesta fallen är ungefär jämnåriga med dem själva. 
    Jag tror att många män är ödmjuka när de umgås med yngre tjejer. För man har mognat och lärt sig lite. Man kanske tänker på sex och kollar in henne, men man vill inte vara ett slem. Roligare när hon känner sig trygg med en, och att man kan prata normalt som folk.
    Så gör jag i alla fall. Tycker jag ser ofta att det är unga tjejer som tar ut svängarna och blir fräcka när de umgås med äldre män. Det känns mer ok faktiskt. 
Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre