Anonym (Helt absurt!) skrev 2023-10-25 17:01:12 följande:
Tror du på allvar inte att det finns kvinnor som upplevt det som du gjort?
Kvinnors utseende har väl alltid bedömts kanske tom hårade än mäns.
Varför tror du bara att män utsätts?
Du förstår väl lika bra som alla att både män och kvinnor bedöms av hur dom ser ut. Det är väl inte bara ett kön som utsätts.
Om man tror det lever man ju inte i verkligheten.
Varför ska allt alltid vara en tävling om vilket kön som har det sämst här FL?
Trodde alla förstod att både kvinnor och män bedöms och råkar illa ut och det av både män och kvinnor.
Varför bidra till polarisering av kön här på FL.
Denna tävling om vem det minsann är mest synd om är du helt galen, jag känner inte igen det i från verkliga livet.
Denna kamp som sker här mellan könen, inget jag upplever utanför FL.
Men tappar tron på folk.
Jag kan uppriktigt säga att min inställning när jag började skriva på FL var att vara hjälpsam, positiv och inspirerande. Men har bashats ner av vissa kvinnor på forumet så pass hårt i olika avseenden, att mitt humör gradvis försämrats.
Det är inte roligt att försöka vara nytänkande när man ständigt möts av negativism, en inställning av att "det går inte" och nedtummningar.
Jo, jag inser givetvis att det kan vara jobbigt för kvinnor med och att de också utsätts för utseendehets. Men jag tror vi alla skulle må bättre av att försöka muntra upp varandra istället för att bara vara nedlåtande och negativa.
Jag är en i grunden vänlig och hjälpsam person och jag kan ta negativ kritik om den är befogad och inte avsedd att trycka ned.
Men den mentalitet jag har stött på här alltså, den är ofta främmande för mig och mitt sätt att tänka. Vissa accepterar sin ålder och anpassar sig. Jag för min del har valt att gå in för att försöka framstå som relativt ung några år till (så länge det går så går det), av skäl som jag skrivit om i trådar innan.
Jag unnar mig själv det, för att jag anser mig gått miste om sådant som många andra fått. Och faktiskt så ser jag det mest som en kul grej, att "prova mina vingar och se om de håller". Jag har alltid varit en sådan som velat gå emot strömmen och utmana invanda svensson-föreställningar om saker och ting.
Jag var "lillgammal" som barn och ung och pratade hellre med vuxna/ äldre än med jämnåriga och de i åldrarna runtikring, för att jag då tyckte att de förstod mig bättre och att mina jämnåriga ofta var omogna och inte hade insikter om livet.
Nu har jag insett hur fel ute jag varit och vill alltså gå åt andra hållet istället, men som sagt, så länge det går.