Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

Anonym (VOO) skrev 2023-10-10 20:44:11 följande:
    Jag brukar hålla mig till ämnet. Tycker detta var jävligt stor skillnad också. Jag brukar inte prata om minderåriga tjejer. Men du kanske tycker att det är relevant för den här tråden med 11-14 åriga flickor?
    Tja, om du är t ex 52 år och raggar på dom i  22-årsåldern så ligger väl barn inte så långt bort?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 15:34:44 följande:
    Jag vill bara förtydliga att när jag gjorde tråden så menar jag tjejer/kvinnor som är MINST 18 år. Jag vet inte om de som anspelar på sex när de fyllt 18 är mogna för det, men det är ett faktum att de gör det. Anspelar på sex. Kan inte bara vara jag som ser det.
    Att nån anspelar på sex betyder inte att det skulle vara sådär sexigt om man väl skulle hamna i säng. En del som gör det har lärt sig vilket beteende som funkar, sen i verkligheten kan det vara nåt helt annat. Det där anspelandet på sex kan vara som ett skådespel helt enkelt. Säger inte att det alltid är det men det händer.
  • Anonym (Fia)

Det här med vilken ålder man ser andra som sexuella varelser - jag som är 45 ser ingen under 30 som det i stort sett. När jag ser nån attraktiv 18-30 ca så ser jag en valpig person som kan se bra ut som en tavla ungefär. Dom är inte självsäkra och "klara" liksom. Jag får en storasyster eller föräldrakänsla ungefär, ingen attraktion. Sen när den riktiga vuxenheten träder in efter det, då viker liksom inte blicken undan, det har inget med slät hy att göra.

• Anonym (Fia)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-12 09:26:25 följande:
    Nya rön säger att man är vuxen först vid 30. Men om en man på 50 attraheras av 30-åriga kvinnor så tycker många kvinnor att det är bedrövligt att kvinnor i hans egen ålder ratas.
    Man tycker ju om det man tycker om. Men jag har själv svårt att förstå vad som skulle vara lockande med en 25-åring för mig, jag har inte kemi med nån 20 år yngre än mig. Allt sitter i hjärnan, finns inte det så spelar utseende noll roll. Utseendet är såklart en del av helheten så det behöver finnas på plats med.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-12 10:41:20 följande:
    Män brukar beskriva det som att det är skillnad på män och kvinnor här: att män bara går på utseende för attraktion och sen inte tänker längre än så. Det innebär att är tjejen snygg är hon liggbar oavsett hennes ringa ålder, typ. Män verkar inte fundera över konsekvenser eller attraheras av hjärnan. Det är lite därför jag undrar om väldigt många män egentligen är hebefiler, dvs är tjejen i yngre tonåren men utvecklad som säg en 18-åring så tänder de på henne ändå. Det som då hindrar dem är lagstiftning och konvention. Men det kan förstås också vara så att det finns en viss omtanke om den unga tjejen inblandad, det måste männen själva svara på.

Är tjejen 18 anses hon dock helt som lovligt byte av de flesta män, eftersom hon uppnått myndighetsålder. Där kvinnor kanske skulle fundera över konsekvenser eller tänka "för ungt" verkar män mera tänka "jag kör på om jag får chansen". Alltså lite mindre rationell eftertanke och omsorg och mer luststyrt, som jag tolkar det. 
    Vet ärligt talat inte om jag tror att dom flesta män funkar så, dom jag känner som vill leva med någon som har allt, brukar vara rättså jämnåriga. Där även hjärnan är attraktiv så att säga. Jämför en bilresa på 4 timmar med en het person med mkt att säga som man bara vill fortsätta att diskutera med, med en likaledes het person som har gymnasiet som mest spännande upplevelse i livet.

För nåt casual är det ju skillnad.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-12 11:20:25 följande:
    Ja, men om vi glömmer 25-åringarna och riktar in oss på vuxna kvinnor, minst 30 år. Har du lättare att förstå om män attraheras av en 30-årig kvinna, om han själv är 50?
    Om man bara pratar om en kropp som ett föremål så möjligen. Men en person är sammansatt av så mkt mer än så, attraktivitet sitter i personligheten och den kemi man har tillsammans. En bild eller en främling man passerar på stan är bara ett objekt. Nån man interagerar med är ngt annat.

Du som saknar så mkt livserfarenhet trots din ålder känner inte till vad som attraherar efter ett år tillsammans. Eller fem. Eller ens efter två månader. Blicken hos den person som efter tid tillsammans bara vill slita av ens kläder fortast möjliga. Den upplevelsen tror jag är sällsynt att uppleva med någon som ligger långt ifrån en mentalt. Och jag har svårt att se att man skulle ha den så ofta med nån 20 år ifrån ens egen ålder. Nu har jag faktiskt haft en relation i några år med nån som var 17 år yngre än mig där vi hade den där kemin, men det är enda gången jag upplevt det.
Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre