Anonym (Yu) skrev 2023-10-12 10:41:20 följande:
Män brukar beskriva det som att det är skillnad på män och kvinnor här: att män bara går på utseende för attraktion och sen inte tänker längre än så. Det innebär att är tjejen snygg är hon liggbar oavsett hennes ringa ålder, typ. Män verkar inte fundera över konsekvenser eller attraheras av hjärnan. Det är lite därför jag undrar om väldigt många män egentligen är hebefiler, dvs är tjejen i yngre tonåren men utvecklad som säg en 18-åring så tänder de på henne ändå. Det som då hindrar dem är lagstiftning och konvention. Men det kan förstås också vara så att det finns en viss omtanke om den unga tjejen inblandad, det måste männen själva svara på.
Är tjejen 18 anses hon dock helt som lovligt byte av de flesta män, eftersom hon uppnått myndighetsålder. Där kvinnor kanske skulle fundera över konsekvenser eller tänka "för ungt" verkar män mera tänka "jag kör på om jag får chansen". Alltså lite mindre rationell eftertanke och omsorg och mer luststyrt, som jag tolkar det.
Vet ärligt talat inte om jag tror att dom flesta män funkar så, dom jag känner som vill leva med någon som har allt, brukar vara rättså jämnåriga. Där även hjärnan är attraktiv så att säga. Jämför en bilresa på 4 timmar med en het person med mkt att säga som man bara vill fortsätta att diskutera med, med en likaledes het person som har gymnasiet som mest spännande upplevelse i livet.
För nåt casual är det ju skillnad.