Inlägg från: Anonym (Är_nog_så) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Är_nog_så)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

Anonym (Orkar inte) skrev 2023-10-03 13:30:52 följande:

Jag gillar egentligen själva ämnet, gammal gubbe med yngre kvinna. Det är intressant att veta hur såna tänker och jag försöker inte vara dömande (ex: är du kär i en gammal gubbe och lycklig med honom så grattis till dig. Jag vill inte säga att det är fel)

Men då det ältas sju gånger om dagen har det tappat allt, verkligen allt som gjorde ämnet intressant :)

Är nog så att vissa av oss inte vill bli kallade "gubbar" eftersom 40-50 är medelålders. Bara rätt att sådant här ältas och ältas ända tills det elaka kvinnogänget här förstår det, sen har de redan målat in sig i ett hörn iom detta och borde inte få dejta någon 5 år yngre än sig själva om de ska gå efter sina egna synsätt på 40+-män.

• Anonym (Är_nog_så)
    Anonym (sjhjkih) skrev 2023-10-09 18:03:02 följande:
    Vad är det för fel på gubbar?
    Det blir fel när det blir ett skällsord (för vissa kvinnor på forumet) som är avsett att trycka ner. Allt beror på i vilken kontext man skriver det. Men på forumet används det som skällsord på 40+-män som har "mage" att inbilla sig att de kan attrahera ens 10 år yngre kvinnor.

Man har blivit så less på detta så TS ältande är helt rätt.

• Anonym (Är_nog_så)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-09 19:56:23 följande:

Jag är inne och läser på Dumpen ibland. Visst, det är sjuka män som tycker 13-15-åringar är lovligt byte. Men den ena ser ju värre ut än den andra. HUR kan dessa oerhört fula och sunkiga män tro att de ska kunna attrahera små flickor? 

Är det så att män aldrig ser sig i spegeln? Tror de seriöst att en överviktig 40+ man med skägg och glasögon är en bra matchning för en 15-åring? Herregud. 

Är det så här bland män i allmänhet? Att de inte alls har nån självinsikt om sitt eget yttre, och därför sitter och blir bittra över att de inte får napp på unga söta?

Återigen, om man tycker 13-15-åringar är okej att ligga med är man givetvis sjukare än genomsnittet. Men är det symptomatiskt för män, detta? Bristen på självinsikt?

Men nu är du inne på det olagligas domäner. Har det ens med trådens ämne att göra?

• Anonym (Är_nog_så)
    Anonym (Yu) skrev 2023-10-09 19:56:23 följande:

Jag är inne och läser på Dumpen ibland. Visst, det är sjuka män som tycker 13-15-åringar är lovligt byte. Men den ena ser ju värre ut än den andra. HUR kan dessa oerhört fula och sunkiga män tro att de ska kunna attrahera små flickor? 

Är det så att män aldrig ser sig i spegeln? Tror de seriöst att en överviktig 40+ man med skägg och glasögon är en bra matchning för en 15-åring? Herregud. 

Är det så här bland män i allmänhet? Att de inte alls har nån självinsikt om sitt eget yttre, och därför sitter och blir bittra över att de inte får napp på unga söta?

Återigen, om man tycker 13-15-åringar är okej att ligga med är man givetvis sjukare än genomsnittet. Men är det symptomatiskt för män, detta? Bristen på självinsikt?

De farligaste groomarna/ peddosarna är dock de som ser bra ut och vet med sig att de gör det.  Ett attraktivt utseende är något som folk mer uppmärksammar och kan knyta an till, yngre såväl som äldre. Och inte blir det bättre av att dessa män ser sig som "guds gåva till kvinnorna" och därför "tar sig rätten" att gå ned i åldrarna vid kontaktsökande.

• Anonym (Är_nog_så)
    Anonym (Klarsynt) skrev 2023-10-12 12:43:48 följande:
    Ja, jag med. Och det händer i princip inte. Som jag har skrivit tidigare, så var det en del feminister - tror det var på 1980-talet detta var hetast - som ville dra igång en våg av karriärkvinnor och toyboys. De menade att "det är vår tur att ta för oss nu". Men det slog aldrig, för vi kvinnor har inte detta med "toyboys" i oss. Vi tänder på män som är i vår egen och ålder och minst lika framgångsrika som vi. Vi vill inte ha någon ung, valpig pojke att försörja. 
    Vill inte ha någon valpig pojke säger du. Samtidigt klagar ni över att män som kontaktar er på datingsiter "ser ut som gubbar". Det är helt enkelt så att ni (carte blanche-kvinnogänget på FL) aldrig blir nöjda eftersom ni inte är nöjda med er själva och hur ni ser ut.

• Anonym (Är_nog_så)
    Anonym (Klarsynt) skrev 2023-10-25 07:49:33 följande:
    Fast det finns ju ett mellanting mellan valpiga pojkar och äckliga gubbar... Vad sägs om en 40-50-åring, stilig, välvårdad, välklädd, "suave" - med de första grå håren i tinningarna, de första erfarenhetsrynkorna kring ögonen, och en lätt solbränna..?  Solig
    Tror inte ni skulle bli nöjda ens då. För övrigt är det riktigt ruttet av er att sitta och döma män på forum som ni inte känner eller vet hur de ser ut. Det bör upphöra.

• Anonym (Är_nog_så)
    Anonym (sjhjkih) skrev 2023-10-25 15:17:33 följande:
    Och så var du igång igen med dömandet av andras utseende. Var det inte du som var positiv och spred motivation?
    Men det är ju NI som dömer mäns utseende så hårt. "Tack vare" det så började jag döma ut delar av mitt utseende som kunde klassas som gubbigt och har mer och mer försökt "finslipa detaljer". Det blir lite jobbigt när man måste ha detta i åtanke varje morgon man vaknar. Ibland är man för trött för att orka ta upp mindsetet man somnade med dagen innan. Men vad gör man inte för att duga, för att bli lite mer sedd och bekräftad? Inte för att jag för något smör i  Småland skulle tända på eller bli attraherad av de kvinnor som ständigt bashar ner på män på FL, men jag antar att det kan vara bra att veta hur folk kanske dömer en lite omedvetet, och inte lika öppet som på FL.

• Anonym (Är_nog_så)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-25 08:51:01 följande:
    De kanske ser män som föremål?
    Jadu, jag börjar mer och mer tycka att deras dömanden och bedömningar av män och utseenden känns rätt omänskligt. Ställer de verkligen lika höga krav på sig själva?

Nu har jag sedan länge förstått att de som håller på sådär på FL inte utgör något vidare tvärsnitt av hur folk i gemen tänker och bedömer, men det blir ju mer synd om de som fortfarande tar det på fullt allvar.

• Anonym (Är_nog_så)
    Anonym (Helt absurt!) skrev 2023-10-25 17:01:12 följande:
    Tror du på allvar inte att det finns kvinnor som upplevt det som du gjort?
    Kvinnors utseende har väl alltid bedömts kanske tom hårade än mäns.
    Varför tror du bara att män utsätts?
    Du förstår väl lika bra som alla att både män och kvinnor bedöms av hur dom ser ut. Det är väl inte bara ett kön som utsätts. 
    Om man tror det lever man ju inte i verkligheten. 
    Varför ska allt alltid vara en tävling om vilket kön som har det sämst här FL?
    Trodde alla förstod att både kvinnor och män bedöms och råkar illa ut och det av både män och kvinnor.
    Varför bidra till polarisering av kön här på FL.
    Denna tävling om vem det minsann är mest synd om är du helt galen, jag känner inte igen det i från verkliga livet.
    Denna kamp som sker här mellan könen, inget jag upplever utanför FL.
    Men tappar tron på folk.
    Jag kan uppriktigt säga att min inställning när jag började skriva på FL var att vara hjälpsam, positiv och inspirerande. Men har bashats ner av vissa kvinnor på forumet så pass hårt i olika avseenden, att mitt humör gradvis försämrats.

Det är inte roligt att försöka vara nytänkande när man ständigt möts av negativism, en inställning av att "det går inte" och nedtummningar.

Jo, jag inser givetvis att det kan vara jobbigt för kvinnor med och att de också utsätts för utseendehets. Men jag tror vi alla skulle må bättre av att försöka muntra upp varandra istället för att bara vara nedlåtande och negativa.

Jag är en i grunden vänlig och hjälpsam person och jag kan ta negativ kritik om den är befogad och inte avsedd att trycka ned.

Men den mentalitet jag har stött på här alltså, den är ofta främmande för mig och mitt sätt att tänka. Vissa accepterar sin ålder och anpassar sig. Jag för min del har valt att gå in för att försöka framstå som relativt ung några år till (så länge det går så går det), av skäl som jag skrivit om i trådar innan.

Jag unnar mig själv det, för att jag anser mig gått miste om sådant som många andra fått. Och faktiskt så ser jag det mest som en kul grej, att "prova mina vingar och se om de håller". Jag har alltid varit en sådan som velat gå emot strömmen och utmana invanda svensson-föreställningar om saker och ting.

Jag var "lillgammal" som barn och ung och pratade hellre med vuxna/ äldre än med jämnåriga och de i åldrarna runtikring, för att jag då tyckte att de förstod mig bättre och att mina jämnåriga ofta var omogna och inte hade insikter om livet.

Nu har jag insett hur fel ute jag varit och vill alltså gå åt andra hållet istället, men som sagt, så länge det går.

• Anonym (Är_nog_så)
    Anonym (sjhjkih) skrev 2023-10-25 17:18:28 följande:
    Vilka ni?? Vänligen skriv till mig som individ, jag är inte en grupp om du nu trodde det. Jag har aldrig klankat ner på någons utseende. Skulle aldrig falla mig in. Däremot har jag sett dig flera gånger skriva att du är snyggare än andra. Andra går ner sig, eller liknande. Men du är snygg.

Googlade för övrigt basha ner, då jag ser att du använder det ofta. Hittar inget. Bara någon snubbe på forum som använder, kanske du. Vad menar du?
    Påstår inte alls att jag är snyggare än andra, det jag har skrivit är att varför köpa ner sig i onödan om man inte behöver.

Jag tycker att man ska ta vara på de resurser man har, och det kanske inte är så förvånande när det gäller mig, som har sumpat så många chanser i mitt liv.

Jag kompenserar mig helt enkelt för all den skit jag gått igenom. På mitt sätt.

Har 2 förhållanden bakom mig som varit riktigt fina och kärleksfulla, så egentligen ska jag väl inte klaga. Men känslan jag hade i tonåren av att av tjejer vara sedd som en tönt eller en "tråkig grå mus" hänger av någon anledning ändå kvar.

Jag har en historia av att hela tiden som vuxen kämpat med att framstå som tuffare och mer social/ vågad, tyvärr behövde jag alkoholen som smörjmedel för att kunna vara just detta. Det stora framsteget jag gjort under mina snart 4 och ett halvt år som nykter, är att jag gradvis lärt mig att kunna vara social, öppen och relativt tuff utan kemiska stimulantia. Det pratas om maskrosbarn, och jag kan verkligen se mig som ett sådant.

• Anonym (Är_nog_så)
    Anonym (sjhjkih) skrev 2023-10-25 20:37:48 följande:
    Tror inte du läste mitt inlägg. Frågorna var, vilka vi? Och vad menar du med basha ner? Och jo, du har skrivit att du är snyggare i och med att du tränar (tar promenader) eller hur det nu var. Har själv läst det vid flera tillfällen att du tror du vara snyggare än "oss", vilka vi nu är. Det beror väl på dagsformen. Ibland är du lite självömkande och ibland kaxig och tuff.
    Jag tror att du förstår vad jag menar med ni. Jag har skrivit så pass mycket och utförligt nu, så det är bara att du kollar min inläggshistorik. Lite som jag gör när det gäller vissa av er, lägger pussel och så.

Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre