Inlägg från: Anonym (Yu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yu)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

Jag är inne och läser på Dumpen ibland. Visst, det är sjuka män som tycker 13-15-åringar är lovligt byte. Men den ena ser ju värre ut än den andra. HUR kan dessa oerhört fula och sunkiga män tro att de ska kunna attrahera små flickor? 

Är det så att män aldrig ser sig i spegeln? Tror de seriöst att en överviktig 40+ man med skägg och glasögon är en bra matchning för en 15-åring? Herregud. 

Är det så här bland män i allmänhet? Att de inte alls har nån självinsikt om sitt eget yttre, och därför sitter och blir bittra över att de inte får napp på unga söta?

Återigen, om man tycker 13-15-åringar är okej att ligga med är man givetvis sjukare än genomsnittet. Men är det symptomatiskt för män, detta? Bristen på självinsikt?

• Anonym (Yu)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-09 20:51:21 följande:
    Men nu är du inne på det olagligas domäner. Har det ens med trådens ämne att göra?
    Eftersom antalet män på Dumpen aldrig verkar ta slut så undrar jag faktiskt: om det inte fanns åldersgränser för byxmyndighet. Hur unga tjejer skulle ni män kunna känna sexuell attraktion till?

En 11, 12-åring med utvecklad kropp? 13? 14? 

Är det enda som skiljer Dumpen-männen från andra män att de agerar på det medan andra låter bli?
  • Anonym (Yu)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-10 15:53:34 följande:
    Det är ok, jag bara reagerar på när det känns som att jag och andra män antyds vara pedofiler. Jag tänker tjejer som är minst 18, men helst 20 år och uppåt.
    Men det jag undrar över är om många män som dras till yngre egentligen rent sexuellt skulle kunna tända på 13-15-åringar och det enda som egentligen hindrar dem är att det satts en godtycklig byxmyndighetsgräns vid 15 samt att det inte riktigt är socialt accepterat? 

Byxmyndighetsgränsen hade ju lika gärna kunnat gå vid 18 eller 21. 15 är ju godtyckligt, finns ingen närmare anledning till varför egentligen. 

Så vad är det som gör att 18 är okej men inte 15? Är det någon fysisk eller mental skillnad på tjejerna eller är det bara en godtycklig gräns man sätter för sig själv? Handlar det då om moral? Är det säkert att en 18-åring är mogen nog? Vad är det som säger att man egentligen är mogen nog för kortkort, giftermål och att rösta vid 18? 
  • Anonym (Yu)

*körkort...

Det jag far efter är: män som attraheras sexuellt av yngre, varför är er gräns satt vid t ex 18?

Skulle ni lika gärna kunna attraheras sexuellt av en 13-15-åring men sätter en moralisk gräns för er själva? 

Med tanke på hur otroligt vanligt det tycks vara med män som attraheras sexuellt av tonåringar.

• Anonym (Yu)

Även myndighetsåldern 18 är ju godtycklig, exempelvis. Finns ingen närmare anledning till varför, det har bara bestämts så. 

Myndighetsåldern skulle lika gärna kunna vara 21 eller 25. Om man ser till mognad. Sen skulle det givetvis skapa problem i samhället med en högre myndighetsnivå. Men godtyckligt är det.

• Anonym (Yu)

Jag tänker på en 13-åring i min närhet som faktiskt rent kroppsligt såg ut som en 18-åring men alltså var vad jag skulle beteckna som ett barn. 

Då antar jag att en man som rent sexuellt attraheras av en 18-åring också skulle attraheras sexuellt av 13-åringen? 

Tyvärr blev den flickan våldtagen av sin styvpappa.
     Givetvis en sjuk individ. Men jag frågade ett par män i min närhet om de hade kunnat attraheras av henne och den ena kunde det, den andra ville inte svara. 

Så vad hindrar egentligen en man som är sexuellt intresserad av 18-åringar att också vara sexuellt intresserad av 13-åringar? Enbart konvention? Moral? 

• Anonym (Yu)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 09:27:43 följande:
    Jag kan bara svara för mig själv. Så unga, inte en chans. Jag vet en 17-årig tjej som är kurvig och söt. Hon har kvinnliga former. Men nej, för ung. Hade hon varit 18-19 så hade det varit en annan sak. Men jag är tveksam där också, jag vet faktiskt inte om jag skulle tacka nej. 20 år? Skulle kännas bättre helt klart.
    Kan du identifiera varför det skulle kännas bättre?

Är det för att en 18-19-åring enligt samhället är vuxen? Eller av omsorg för tjejen? 

Vid den åldern går man fortfarande i gymnasiet ofta. Man anses inte mogen nog att handla på Systembolaget, inte heller att ta livsavgörande beslut som t ex sterilisering. 

En 15-åring anses mogen nog att ha sex (och bli gravid som konsekvens), men inte att rösta, gidta sig eller ta körkort. Men bli mamma anses man klara, eftersom det ju kan vara en konsekvens av att ha sex.

Är det alltid stor skillnad på en 17-åring och en 18-19 åring mognadsmässigt? 

Jag tycker det är intressant med dessa godtyckliga åldersgränser, när saker är okej och inte. Och jag undrar om det enda som stoppar många män från att ha sex med en 13-åring är lagen, eller om det finns nån annan anledning. 
  • Anonym (Yu)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 09:53:05 följande:
    Både och. Är nog individuellt där.
    Så då skulle man kunna tänka sig att om åldersgränserna ändrades lite så att man vid 13 blev byxmyndig och vid 15 blev myndig...då skulle ganska många män kunna tänka sig att ha sex med en 13-åring eller 15-åring då?
  • Anonym (Yu)

Då kanske man kan tänka sig att majoriteten av alla män egentligen är hebefiler, och att det som stoppar dem är samhällets konventioner, lagar och åldersgränser?

Eller missar jag nån aspekt här?

• Anonym (Yu)

Finns det kanske också en omsorg som hindrar män från att ha sex med unga tonåringar, eller handlar det verkligen bara om regelverk och rädsla för repressalier? (Vilket iofs inte verkar hindra en hel del...)

• Anonym (Yu)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 10:35:57 följande:

Här kan man dra en parallell till barnstjärnor. Bara att se alla gulliga tjejer som blev porriga så fort de blev kvinnor. De tycker det är spännande och det tycker männen också.

Barnstjärnor har väl iofs ofta managers som vet hur de ska presentera artisten för att den bäst ska slå igenom. De vet om att sex säljer. Så det har väl inte så mycket att göra med personens egen mognad som strategiska råd från någon som vet precis hur de bäst ska tjäna pengar på den unga stjärnan. 
  • Anonym (Yu)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 12:25:13 följande:
    Tycker inte det skiljer sig så mycket från verkligheten, jag ser samma med vanliga svenska tjejer. När de når en viss ålder så är de kvinnor och blir mer porriga och utmanande. Och män förväntas alltså se dom som barn?
    Varför tror du att kvinnor har lättare att se ungdomar som barn än vad män har?

Är män mer luststyrda och kvinnor mer empatiska, tror du? 

Jag tror inte att alla som anspelar på sex faktiskt är mogna för det, det finns ju 11-12-åringar som klär sig utmanande också.

Men jag upplever att det är oftare som kvinnor är mer eftertänksamma och tänker "han är för ung". Betydligt färre kvinnor som är hebefiler eller har sexuella störningar. Kanske män mer slutar tänka om de blir sexuellt attraherade, eller att de inte är lika vana vid att tänka på hur saker kan påverka andra människor som kvinnor är?

Män verkar inte bry sig lika mycket om vad som händer med personen sen efter sexet som kvinnor gör. Även om det såklart finns exempel på motsatsen också. 
  • Anonym (Yu)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 16:44:48 följande:
    Gubbsjuk är jag, men vill mest höra om unga tjejer blir porriga för att de tänder på det, och om de är redo för sex eller om de låtsas.
    Tror inte man kan anta att unga tjejer är redo för sex för att de klär sig sexigt eller anspelar på sex. Finns ju 11-12-åringar som gör det. 

Läste nyss att det börjat bli allt vanligare att 8-åringar kommer i puberteten och får bröst. Tydligen finns det en koppling mellan att komma tidigt i puberteten och att bli sedd som mer vuxen än man är, utveckla riskbeteenden och hamna i umgänge med äldre killar, utveckla depression etc. 

Så nånstans där handlar det kanske om att män behöver lära sig att tänka lite längre, se konsekvenser av sina beteenden och inte vara så styrda av sin attraktion? 
  • Anonym (Yu)
    Anonym (Fia) skrev 2023-10-12 10:26:08 följande:
    Man tycker ju om det man tycker om. Men jag har själv svårt att förstå vad som skulle vara lockande med en 25-åring för mig, jag har inte kemi med nån 20 år yngre än mig. Allt sitter i hjärnan, finns inte det så spelar utseende noll roll. Utseendet är såklart en del av helheten så det behöver finnas på plats med.
    Män brukar beskriva det som att det är skillnad på män och kvinnor här: att män bara går på utseende för attraktion och sen inte tänker längre än så. Det innebär att är tjejen snygg är hon liggbar oavsett hennes ringa ålder, typ. Män verkar inte fundera över konsekvenser eller attraheras av hjärnan. Det är lite därför jag undrar om väldigt många män egentligen är hebefiler, dvs är tjejen i yngre tonåren men utvecklad som säg en 18-åring så tänder de på henne ändå. Det som då hindrar dem är lagstiftning och konvention. Men det kan förstås också vara så att det finns en viss omtanke om den unga tjejen inblandad, det måste männen själva svara på.

Är tjejen 18 anses hon dock helt som lovligt byte av de flesta män, eftersom hon uppnått myndighetsålder. Där kvinnor kanske skulle fundera över konsekvenser eller tänka "för ungt" verkar män mera tänka "jag kör på om jag får chansen". Alltså lite mindre rationell eftertanke och omsorg och mer luststyrt, som jag tolkar det. 
  • Anonym (Yu)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-25 16:03:37 följande:
    Men det är ju NI som dömer mäns utseende så hårt. "Tack vare" det så började jag döma ut delar av mitt utseende som kunde klassas som gubbigt och har mer och mer försökt "finslipa detaljer". Det blir lite jobbigt när man måste ha detta i åtanke varje morgon man vaknar. Ibland är man för trött för att orka ta upp mindsetet man somnade med dagen innan. Men vad gör man inte för att duga, för att bli lite mer sedd och bekräftad? Inte för att jag för något smör i  Småland skulle tända på eller bli attraherad av de kvinnor som ständigt bashar ner på män på FL, men jag antar att det kan vara bra att veta hur folk kanske dömer en lite omedvetet, och inte lika öppet som på FL.
    Men snälla nån. Vilka är det som främst plastikopererar sig, drabbas av ätstörningar osv?

Det du beskriver är en normal del av en kvinnas vardag, något som ALLA kvinnor upplever. Antagligen i mycket högre grad än vad män gör. Även om det på senare år blivit vanligare att även män dras in i den här utseendehetsen. Ni är nog ovana.

Se dig omkring. Kolla på tjejer och kvinnor. Hur många ser du utan smink, utan hårprodukter, utan timmar av träning? Utan noggrant utvalda kläder osv. Det är inte så vanligt. 
  • Anonym (Yu)

Du säger ju själv att utseendet hos kvinnor är viktigt. Varför skulle det inte också vara viktigt för män? 

Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre