Inlägg från: Anonym (Helt absurt!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helt absurt!)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

Anonym (VOO) skrev 2023-10-03 11:03:56 följande:
    Ja, med tanke på alla människor som finns därute. Hur påverkas man själv att några vill träffa yngre eller äldre? Borde finnas människor så det räcker till alla. Jag har sett flera inlägg där män ska skämmas för att de attraheras av yngre. Tror män att det är kul för kvinnor att inte kunna tävla med unga tjejers kroppar, och att män är så ytliga och bara vill ha yngre? Allt handlar om sex, vill inte män ha mer utbyte än så? Kunna prata med kvinnan och känna gemenskap, att man har nåt gemensamt?
    Fast du klagar ju på när kvinnor pratar om unga snygga män och du känner dig otillräcklig, det har du ju skrivit om flera ggr, att du tycker att det är jobbigt när kvinnliga kollegor har pratat om snygga skådespelare te x.
    Att du då mår dåligt då.
    Det behöver inte ens vara unga män utan bara kända.
    Du skrev  tex om Daniel Craig, att kvinnor minsann gillar vältränade kroppar osv.

Men alltså ingen har någonsin sagt att man måste tänka på ensamma jämnåriga på så vis att man måste vara tillsammans med dom för att det är synd om dom.
    Folk har skrivit att det även finns ensamma kvinnor i din ålder bla när du klagat över hur svårt män eller dvs vissa män har svårt att hitta en kvinna men att kvinnor alltid kan få någon vilket då folk har sagt inte stämmer. Ensamma kvinnor vill inte mer än ensamma män bara ta någon för att , alla både kvinnor och män vill känna attraktion. Så folk skriver om ensamma medelålders kvinnor så att du ska förstå att även kvinnor kan känna så men du har då aldrig velat erkänna att det kan vara så och inte visat empati för ensamma kvinnor, bara ensamma män och det har varit en röd tråd i den trådar. Det är synd om män som är ensamma och kvinnor kan alltid få någon.

Ingen har någonsin sagt att varken män eller kvinnor ska vara tillsammans med något för att det är synd om en ensam person. Men kan skänka dom en tanke men ingen har sagt att du inte ska vara med den du är intresserad av om den personen är det tillbaka utan istället ha dåligt samvete och välja en ensam person.
    Det är ju ingen kvinna eller man som vill att en person ska vara med en för att den tycker synd om en.
    Du vill ju själv inte ha en kvinna bara för att ta någon utan du vill känna attraktion, varför skulle en kvinna vilja att en man bara tog henne för att det var synd om henne.

Så du behöver inte oroa dig, ingen jämnårig kvinna kommer att välja dig för att det är synd om dig och av dåligt samvete när hon egentligen vill ha någon annan.
    Det händer inte, folk blir inte hop med andra pga dåligt samvete för att personen är ensam.
    Då hade du ju haft en kvinna nu som hade tyckt synd om dig och haft dåligt samvete. det vill du inte inte eller hur! Du fattar väl att alla andra också känner samma sak. Vem i hela världen tror du vill vara ihop med någon pga dåligt samvete och veta att personen bara tycker synd om en.
    Helt fruktansvärt att du ens tror att någon vill det!
    Du vill inte bara vara i hop med någon och behöva känna tacksamhet, då förstår du väl att det även gäller alla andra inkl kvinnor!

Frågan är ju bara fånig, vilken man frågar sig, hm jag borde tänka om och ta någon ensam som jag bara tycker synd om , eller en kvinna tänka, jag gillar den här personen men nej jag kan inte vara självisk så jag tar en ensam man istället.
    Det hela är ju befängt!

Vem fasiken tror du ens tänker så? Absurt!
  • Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-03 12:06:15 följande:
    Jo, såhär kan det se ut. När kvinnor når en viss ålder så är de osynliga, klara att kastas på soptippen. Män tiittar bara efter yngre. Varför tänker inte män på jämnåriga kvinnor som sitter där ensamma?
    Som sagt. Varken män eller kvinnor blir hop med någon pga dåligt samvete för någon jämngammal som dom inte känner attraktion för.

Det existerar inte. Din mamma ville föra i hop dig med en kvinna och du tyckte att det var helt galet, Tror du att någon kvinna på allvar inte skulle tycka som du.
    Tror du att någon som inte känner attraktion för någon tänker att dom ska vara osjälviska och välja någon som dom tycker synd om? skulle någon kvinna eller man göra så?
    Tror du att någon man eller kvinna skulle vilja att någon blev i hop av dom pga att dom tyckte synd om dom? tror du verkligen det?

Nej ingen har någonsin sagt att någon ska göra på det viset. Det folk har sagt till dig även om du inte förstått det är att eftersom du trånar efter yngre kvinnor och det inte fungerar är att vända blicken mot jämngamla kvinnor som är också är singlar och kanske ensamma som dig och att du faktiskt kan hitta en kvinna bland dom. Självklart ska ni inte välja vandra pga att det är synd om er utan bara ifall ni finner varandra attraktiva.

Ingen har sagt att du ska bli hop med en kvinna för att du tycker synd om henne precis som ingen jämngammal kvinna ska bli hop med dig för att hon tycker synd om dig.
    Om det skulle vara så skulle du ha många kvinnor som tyckte synd om dig, som skulle bli tillsammans med dig just pga av din ensamhet och tycka synd om dig som aldrig haft ett förhållande och bara haft sex en gång fast du är över 50 år.
    Men vet du det fungerar inte så, varken män eller kvinnor resonerar så.
    Det existerar inte!
  • Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-03 15:50:47 följande:
    Håller med om att det du skriver är absurt. Själv så håller jag mig till sanningen.
    Wow, så du vet att en del män blir i hop med kvinnor av medlidande?
    Så du vet också att en del kvinnor blir i hop med män av medlidande?
    Hur många känner du som är i tillsammans med någon av bara medlidande?
    Varför är då ingen i hop med dig av medlidande?
  • Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-04 12:45:35 följande:
    Senaste nytt

Män bör inte attraheras av yngre tjejer, för då vill inte kvinnor dejta män längre.
    Återigen är du empatilös när en kvinna skriver vad hon känner.
    Du har  själv i flera trådar klagat på att du blir ledsen när kvinnor pratar om snygga män, att du lyssnar på kollegor som pratar om vältränade män och män med snygga kroppar. Att du inte vill lyssna och tycker att dom minsann inte tänker sig för.
    Det är precis samma sak.
    Kvinnor gillar män i alla åldrar, män gillar kvinnor i alla åldrar.
    Alla föredrar olika eller så är det just en viss person man gillar oberoende på ålder.
    Men du tjatar bara hur illa det är för män.
    Men för de flesta män är det inte illa, dom har förhållande eller har haft.
    Du förlöjligar hennes svar inser du inte att det var otrevligt och mästrande svar?
    Du vill att folk ska visa empati för dig men du visar inget mot andra. 
    Det är inte mer synd om dig för att du aldrig har haft ett förhållande och bara haft sex en gång än andra ensamma män eller kvinnor.
    Beter du dig mot kvinnor irl som du gör här? säger du samma saker?
    Om många tar illa upp vad du skriver vore det väl ändå på sin plats att tänka till, inte bara hålla fast vid att du minsann vet hur kvinnor är och vad dom tycker.
    Du ska alltid har rätt trots att många säger annat. Någon gång när många reagerar måste man ju tänka till varför så många tar illa upp och kanske tänka till varför folk uppfattar en så.
    Tycker du att det är så kul att många kvinnor tar illa upp när du kommer med olika påståenden?
    Du kan ju inte jämnt kräva förståelse för din situation när du sällan gör det för andra. 
    Du slänger ur dig  saker som folk tar illa upp av och inte känner igen men sen är alla bara dumma mot dig när dom inte håller med.
    Tänker du aldrig till när så många reagerar? är det alltid alla andras fel?
  • Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 12:48:05 följande:
    Jag har också hört kvinnor säga att de inte vågar, och vill att mannen ska ta första steget.
    Ja du går ju mycket på hörsägen, du skriver alltid jag har hört osv.
    Ja det är mycket man hör, det bästa är ju att gå erfarenheter.

Vad är ditt syfte med att hela tiden skriva i alla trådar, jag har hört att kvinnor .......
    Om vissa kvinnor säger att kvinnor kan ta första steget så har ju dom gjort det.
    Eller att dom känner kvinnor som, gjort det eller hur eller säger du att dom ljuger?
    Varför skulle inte kvinnor kunna ta första steget?
    Det är inte lika med alla gör det för dun vet alla kvinnor är inte likadana eller gör exakt samma sak, du t ex är ju inte som många andra män eller hur?
    Du brukar säga att du  är blyg men dun inser ju att inte alla andra män är det eller hur?
    Män är och känner olika och gör olika, du förstår väl alla att även kvinnor är olika och gör olika.
    Även om många kvinnor inte tar första steget så finns det ju självklart dom kvinnor som gör det.
    Du behöver inte klumpa i hop kvinnor till att göra samma saker när inte män gör det.

Många kvinnor vill inte ta första steget men en del kvinnor gör det.
    Så är det bara, inget man behöver ifrågasätta!

• Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 14:18:07 följande:
    Kvinnor jag känner har sagt att de inte vågade, och tycker det är bättre att mannen tar första steget.
    Har läst om många kvinnor som säger samma.
    Så då betyder det att inga kvinnor tar initiativ? för du har hört att många inte vill det? menar du att det är samma som att inga kvinnor gör det? 
    du vet väl inte vad alla kvinnor gör och gjort? 
    du kan ju inte mena att du inte tror på att kvinnor gjort det även om många inte gör det. återigen ALLA kvinnor är inte lika och gör samma sak.
    Om det finns män som är framåt och vågar och det finns män som är blyga säger det väl sig självt att det finns även kvinnor som är framåt och vågar och kvinnor som är blyga.
    Du är ju inte lika alla män, då förstår du väl att även alla  kvinnor inte är lika.
    Det är väl en självklarhet!
  • Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 14:17:09 följande:
    Tycker det är intressant. För ofta så skiljer sig svaren år, beroende på vem som frågar....
    ja för män är olika och alla inte lika men kvinnor däremot är alla likadana och gör precis på samma sätt. kvinnor kan inte tydligen vara på olika sätt, det gäller bara män. Är det så du menar? 
  • Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 14:48:40 följande:
    Nej. Jag menar att svaren ser olika ut ibland, beroende vem som frågar.

Men det är väl inte konstigt att man får olika svar ifrån olika personer, så är det väl alltid? är det ens något som behöver diskuteras överhuvudtaget? 
    för du låter som du ifrågasätter det! 
    Det är väl en självklarhet? 

• Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 14:58:46 följande:
    Inte alls konstigt, då alla inte är lika. Däremot så är det intressant att många ändrar åsikt beroende vem som frågar.
    vem ändrar åsikt menar du? vilka är dessa många som ändrar åsikt menar du! 
    vilka är det du menar? 
  • Anonym (Helt absurt!)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 15:24:09 följande:
    Det är alla möjliga det. Om jag påstår att många kvinnor inte vågar, och vill att mannen ska ta första steget, så har jag fel. Kvinnor tar första steget med män de är intresserade av. Samma personer säger sen att de inte vågar med män de är intresserade av. Och tycker att det är män som ska ta första steget. Samma säger alla deras väninnor också.
    Men snälla du, varför kan du inte inse att vissa kvinnor är framåt och tar initiativ.
    Av dom kvinnor jag känner som har tagit initiativ till sina män och står för det är ju verkligen inte samma kvinnor som sen säger att dom inte vågar, dom har ju redan vågat och tycker då förstås att inte bara är männen ska ta första steget.
    Vad är det du håller på med, du förstår väl att det finns kvinnor som vågar ta initiativ och kvinnor som inte gör det, det är väl inte några som byter åsikt, dom är olika personligheter som vågar olika. 
    Hur menar du egentligen? menar du att kvinnor inte kan våga och känna olika?
    Tror du på allvar att alla kvinnor är lika och vågar och känner samma sak.

Du vet väl att män är olika, vissa är jätte framåt och vågar mycket medans andra som du så är blyga, varför kan du inte inse att det är lika för kvinnor?

Sluta säga att det är samma personer, jag känner kvinnor som inte skulle våga ta initiativ men känner också kvinnor som vågar och har gjort det.
    Hur kan du inte förstå att dom är olika personer som vågar och gör olika, det är ingen som har bytt åsikt eller gör och säger olika.
    Kvinnor är väl precis lika olika varandra som män är eller tror inte du det?

Så om en man säger hm jag är blyg och vågar inte ta initiativ skulle jag säga, jaha du ändrar vad du säger för det är inte sant för jag vet att män visst tar initiativ så du ändrar bara vad du säger. DU bara säger något och sen ändrar du åsikt!

Inser du inte att det är absurt! 

Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre