Inlägg från: Anonym (sjhjkih) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sjhjkih)

Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre

Anonym (VOO) skrev 2023-10-03 12:06:15 följande:
    Jo, såhär kan det se ut. När kvinnor når en viss ålder så är de osynliga, klara att kastas på soptippen. Män tiittar bara efter yngre. Varför tänker inte män på jämnåriga kvinnor som sitter där ensamma?
    Fast du påstår ju i tråd efter tråd att äldre kvinnor knullar yngre män. För att de är vältränade och orkar längre. Hur ska du ha det egentligen?
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-04 07:10:31 följande:
    Såhär skrev en kvinna igår.

e inlägg en gång.

Man skulle ju kunna kalla det mobbning att det varje dag dyker upp 17 olika trådar om hur medelålders män är kåta på mycket yngre kvinnor. Ett ältande som inte har ett slut som bara förstärker känslan att man som kvinna inte duger till varken sex eller förhållande efter 40.
    Det som däremot händer (inom mig) är att du får mig att känna mig obekväm med min ålder (ingen man i min ålder kommer vilja vara med mig då alla bara dagdrömmer om 20åringar) OCH jag kommer aldrig ge de barnlösa oerfarna medelålders männen en chans för "ni" verkar rätt läskiga.
    Känns detta som ett bra resultat på vad DU vill åstadkomma?

Håller med henne. Det är inte kul att gå in här längre faktiskt. Och helt tappat lusten att försöka dejta efter alla dessa trådar.
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-04 12:19:22 följande:
    Det måste betyda att jag inte hittade på att kvinnor känner sådär.
    Fel slutsats.
    Ingen behöver ha dåligt samvete för att de inte är tillsammans med mig.
    De som ska ha dåligt samvete i så fall, är de som startar alla dessa hemska trådar som får en tappa lusten att träffa en man och får en att känna sig värdelös.
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-04 12:45:35 följande:
    Senaste nytt

Män bör inte attraheras av yngre tjejer, för då vill inte kvinnor dejta män längre.
    Senaste nytt!

Du lyssnar aldrig på kvinnor.

Jag har förklarat att jag blir ledsen, men även det ska göras till åtlöje.
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (Helt absurt!) skrev 2023-10-04 14:26:16 följande:
    Återigen är du empatilös när en kvinna skriver vad hon känner.
    Du har  själv i flera trådar klagat på att du blir ledsen när kvinnor pratar om snygga män, att du lyssnar på kollegor som pratar om vältränade män och män med snygga kroppar. Att du inte vill lyssna och tycker att dom minsann inte tänker sig för.
    Det är precis samma sak.
    Kvinnor gillar män i alla åldrar, män gillar kvinnor i alla åldrar.
    Alla föredrar olika eller så är det just en viss person man gillar oberoende på ålder.
    Men du tjatar bara hur illa det är för män.
    Men för de flesta män är det inte illa, dom har förhållande eller har haft.
    Du förlöjligar hennes svar inser du inte att det var otrevligt och mästrande svar?
    Du vill att folk ska visa empati för dig men du visar inget mot andra. 
    Det är inte mer synd om dig för att du aldrig har haft ett förhållande och bara haft sex en gång än andra ensamma män eller kvinnor.
    Beter du dig mot kvinnor irl som du gör här? säger du samma saker?
    Om många tar illa upp vad du skriver vore det väl ändå på sin plats att tänka till, inte bara hålla fast vid att du minsann vet hur kvinnor är och vad dom tycker.
    Du ska alltid har rätt trots att många säger annat. Någon gång när många reagerar måste man ju tänka till varför så många tar illa upp och kanske tänka till varför folk uppfattar en så.
    Tycker du att det är så kul att många kvinnor tar illa upp när du kommer med olika påståenden?
    Du kan ju inte jämnt kräva förståelse för din situation när du sällan gör det för andra. 
    Du slänger ur dig  saker som folk tar illa upp av och inte känner igen men sen är alla bara dumma mot dig när dom inte håller med.
    Tänker du aldrig till när så många reagerar? är det alltid alla andras fel?
    Hjärta
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-09 17:46:42 följande:
    Är nog så att vissa av oss inte vill bli kallade "gubbar" eftersom 40-50 är medelålders. Bara rätt att sådant här ältas och ältas ända tills det elaka kvinnogänget här förstår det, sen har de redan målat in sig i ett hörn iom detta och borde inte få dejta någon 5 år yngre än sig själva om de ska gå efter sina egna synsätt på 40+-män.
    Vad är det för fel på gubbar?
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-09 18:12:57 följande:
    Det blir fel när det blir ett skällsord (för vissa kvinnor på forumet) som är avsett att trycka ner. Allt beror på i vilken kontext man skriver det. Men på forumet används det som skällsord på 40+-män som har "mage" att inbilla sig att de kan attrahera ens 10 år yngre kvinnor.

Man har blivit så less på detta så TS ältande är helt rätt.
    Hur vet du att det är ett skällsord? Kan det vara så att det är din tolkning? För mig är gubbe inte negativt. Det är en tid i livet. Precis som tant.

Tycker inte att TS ältande är rätt. Jag tror faktiskt att det är dåligt för hans hälsa, vilket är väldigt tråkigt. Bättre att vara positiv och njuta av det korta liv vi har. Särskilt när man börjar bli äldre.
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 18:24:40 följande:
    Det är ett skällsord för många män. Synen på män som börjar bli äldre är ofta inte positiv.

Jag tycker att jag har rätt i det jag skriver, men ska ge dig rätt i att det inte är så bra för mitt välmående. Saker har hänt här och man får annat perspektiv när sånt händer. Man inser att man borde försöka vara positiv oftare. Livet ska väl inte gå ut på att vara bitter? Jag har börjar tänka om när det gäller vissa saker.
    Tråkigt att höra! Japp, perspektiv förändras när något händer. Ja, bitterhet ska vi nog alla försöka undvika så gott vi kan. Det tär både på den psykiska och fysiska hälsan. Ta hand om dig!
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-09 21:11:30 följande:
    Tack Glad Och detsamma. Ja, man får perspektiv ibland och får sig tankeställare när saker händer. Man påminns om att livet kan förändras på ett ögonblick.
    Så är det verkligen!
  • Anonym (sjhjkih)
    Västernorrlandskillen skrev 2023-10-10 14:45:05 följande:
    Nej dom flesta män tänker inte på barn på det sättet alls, dom du ser på dumpen är så klart sjuka och tyvärr finns det en hel del som är sjuka.
    Hoppas att du har rätt. Första gången en man stötte och tafsade på mig gick jag i sjuan och var 13 år. Liknande hände massor av gånger i tidiga tonåren. Men vi får verkligen hoppas att de flesta inte är så.
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-10 15:07:59 följande:
    Tänker de flesta kvinnor så om män? Och som jag frågade förut, om män attraheras av yngre, vilka åldrar föreställer du dig att män attraheras av?

Vill du att män ska svara här och försäkra kvinnor om att han inte vill tafsa på minderåriga? Det var inte det min tråd skulle handla om.
    Nej absolut, det blev OT. Förlåt för det!

Jag vet inte om de flesta tänker så. När folk säger unga tjejer kan jag nog tänka att de faktiskt menar unga tjejer (tonåringar).
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-10 15:53:34 följande:
    Det är ok, jag bara reagerar på när det känns som att jag och andra män antyds vara pedofiler. Jag tänker tjejer som är minst 18, men helst 20 år och uppåt.
    Nej nej, jag antyder inte alls att du är pedofil! Pedofiler var väl inte ens dessa män utan snarare hebefiler, vilket jag tyvärr tror är vanligt. Men vi kanske ska återgå till trådens ämne istället Solig
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-10-10 19:35:28 följande:
    Vilka inom viss ålder också är ett okej att ha sexuellt umgänge med. 
    Juridiskt, absolut.
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 16:52:40 följande:
    Så 18-20 är för ungt tycker du? Säger du samma till kvinnor som är med unga killar?
    Håller faktiskt fullständigt med Yu. Man måste se längre än kåtheten.

Och ja, om man är 50 plus, så tycker jag att 18 är ALLDELES för ungt. Det förvånar mig faktiskt att någon i den åldern ens kan se en tonåring på ett sexuellt sätt.
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-11 17:58:50 följande:
    Ja, känner också så. 19 också. Kanske... 20? Vet inte där heller. Men 22? Som en tjej jag är tänd på. Skulle inte tveka en sekund.
    Ja, vi är alla olika. Jag är "bara" 36 och hade inte tänkt tanken att vara med en 22-åring.
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-12 08:21:14 följande:
    Ja. Jag hade inte en tanke på att jag skulle få känslor för en 20 år yngre tjej, och stöta på henne. Men det hände. Många skulle inte ha en tanke på att göra nåt sånt. Men det gjorde jag. 
    Ja, och det får ju stå för dig.
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (VOO) skrev 2023-10-12 13:55:49 följande:
    Ja, det kändes rätt, och jag skäms inte ett dugg. Jag tänkte inte på jämnåriga singelkvinnor som var ensamma och hoppades på att träffa en man.
    Fast de två saknar koppling.

• Anonym (sjhjkih)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-25 07:20:51 följande:
    Vill inte ha någon valpig pojke säger du. Samtidigt klagar ni över att män som kontaktar er på datingsiter "ser ut som gubbar". Det är helt enkelt så att ni (carte blanche-kvinnogänget på FL) aldrig blir nöjda eftersom ni inte är nöjda med er själva och hur ni ser ut.
    Och så var du igång igen med dömandet av andras utseende. Var det inte du som var positiv och spred motivation?
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-25 16:03:37 följande:
    Men det är ju NI som dömer mäns utseende så hårt. "Tack vare" det så började jag döma ut delar av mitt utseende som kunde klassas som gubbigt och har mer och mer försökt "finslipa detaljer". Det blir lite jobbigt när man måste ha detta i åtanke varje morgon man vaknar. Ibland är man för trött för att orka ta upp mindsetet man somnade med dagen innan. Men vad gör man inte för att duga, för att bli lite mer sedd och bekräftad? Inte för att jag för något smör i  Småland skulle tända på eller bli attraherad av de kvinnor som ständigt bashar ner på män på FL, men jag antar att det kan vara bra att veta hur folk kanske dömer en lite omedvetet, och inte lika öppet som på FL.
    Vilka ni?? Vänligen skriv till mig som individ, jag är inte en grupp om du nu trodde det. Jag har aldrig klankat ner på någons utseende. Skulle aldrig falla mig in. Däremot har jag sett dig flera gånger skriva att du är snyggare än andra. Andra går ner sig, eller liknande. Men du är snygg.

Googlade för övrigt basha ner, då jag ser att du använder det ofta. Hittar inget. Bara någon snubbe på forum som använder, kanske du. Vad menar du?
  • Anonym (sjhjkih)
    Anonym (Är_nog_så) skrev 2023-10-25 17:40:23 följande:
    Påstår inte alls att jag är snyggare än andra, det jag har skrivit är att varför köpa ner sig i onödan om man inte behöver.

Jag tycker att man ska ta vara på de resurser man har, och det kanske inte är så förvånande när det gäller mig, som har sumpat så många chanser i mitt liv.

Jag kompenserar mig helt enkelt för all den skit jag gått igenom. På mitt sätt.

Har 2 förhållanden bakom mig som varit riktigt fina och kärleksfulla, så egentligen ska jag väl inte klaga. Men känslan jag hade i tonåren av att av tjejer vara sedd som en tönt eller en "tråkig grå mus" hänger av någon anledning ändå kvar.

Jag har en historia av att hela tiden som vuxen kämpat med att framstå som tuffare och mer social/ vågad, tyvärr behövde jag alkoholen som smörjmedel för att kunna vara just detta. Det stora framsteget jag gjort under mina snart 4 och ett halvt år som nykter, är att jag gradvis lärt mig att kunna vara social, öppen och relativt tuff utan kemiska stimulantia. Det pratas om maskrosbarn, och jag kan verkligen se mig som ett sådant.
    Tror inte du läste mitt inlägg. Frågorna var, vilka vi? Och vad menar du med basha ner? Och jo, du har skrivit att du är snyggare i och med att du tränar (tar promenader) eller hur det nu var. Har själv läst det vid flera tillfällen att du tror du vara snyggare än "oss", vilka vi nu är. Det beror väl på dagsformen. Ibland är du lite självömkande och ibland kaxig och tuff.

Svar på tråden Du som attraheras av, eller t o m träffar nån mycket yngre