• Anonym (XXX)

Han har träffat en ny, nu har ångrat sig och vill försöka i gen. Är så förvirrad :(

Om det "bara" är det här, så skulle jag försöka igen för barnens skull. 

Du får svar som säger att du vet hur han är nu, att du aldrig kommer att kunna lita på honom mer - men jag håller inte med om att det MÅSTE vara så. En del människor känner sig låsta i äktenskapet, och bara måste ut, vara med någon ny som uppfattas som mer spännande än gumman/gubben därhemma. Särskilt om de drabbas av en medelålderskris och känner att det är "nu eller aldrig". Men när de väl insett att gräset inte var grönare, så längtar de tillbaks. Det kan vara så att din man har lärt sig den läxan nu, och kommer att uppskatta det han har med dig och barnen mer än förr. 

Jag kan dra en parallell med ett företag jag arbetade på som ung. De hade som policy att vara väldigt generösa med tjänsteledigheter (alltså även för sådana ändamål som inte är lagstadgade), samt att kontakta alla som slutat (alltså alla som de VILLE ha tillbaka) efter sex månader, och erbjuda dem att komma tillbaka någonstans i företaget, om det gick att ordna. De hade nämligen gjort den erfarenheten, att när medarbetarna hade fått se att det inte var så spännande att vara dykinstruktör i Thailand, eller plugga filosofi, eller ha egen firma, eller vara lyxhustru, eller whatever, så blev de väldigt lojala och stannade ofta till pensionen sedan.

OK man kanske inte kan jämföra ett jobb med en partner, men jag tror att det säger något generellt om hur vi människor fungerar ändå.

Svar på tråden Han har träffat en ny, nu har ångrat sig och vill försöka i gen. Är så förvirrad :(