Inlägg från: Slagen dam |Visa alla inlägg
  • Slagen dam

Mobbning på FL?

ClumsySmurf skrev 2023-10-06 19:38:22 följande:
    Jag tycker inte att det är märkligt att inlägget får stå kvar,
    det är lite märkligare att personen bakom hotet inte kan hålla sej borta från det han tycker som är så sämst och har skrivit i tråden.
    Vi vet inte vilka som skrivit i tråden. Vi vet inte ens att jag är den jag utger mig för att vara. I så fall måste jag rimma, och det snabbt och improviserat som tusan, men sist jag rimmade snabbt blev alla inlägg i den tråden vips raderade och det kontot blev evigt spärrat. Sedan skriver man om igen en tråd om en "bekant" som "känt sig utsatt" och lämnade "för ett tag sedan" och hur många har vi att välja på då? Hrm. 
    Jag förstår dock dem som inte kan hålla sig borta härifrån ifall någon av de max 40 personer som skriver regelbundet här lajvat honom i denna och/eller andra trådar. Jag tycker nämligen själv, vilket framgått med all önskvärd tydlighet, att detta ofog till lajvande av medlemmarna man avskyr mest för att få rosta dem när- man mobbat ut dem - är jävligt irriterande. Men man får ju inte säga att någon är ett troll, så var det ja DrömmerDrömmerDrömmer
  • Slagen dam
    ClumsySmurf skrev 2023-10-06 20:46:47 följande:

jag har länkat till hans inlägg med länk till bloggen så vi vet ju vem det är.

Ja, men vi vet inte om han är kvar här. Han kanske sitter åtalad och jag är näst på tur, enligt inlägg i tråden som man får värdera som trakasserier eller medlemsservice. Jag kan bara säga att ingen polisanmälan nått mig, och understryka att jag är här för att få stopp på trollandet med mitt gamla nick. Men nu känner jag i mina funny bones att tråden börjar bli. Lite för underhållande så vi får vänta på att spärren släpper för Anonym (Pool) och Anonym (Floppen) så de kan återvända för nya rolllekar som draken och prinsessan. God afton. 🐲+👸=, 🤘👿🦋
  • Slagen dam

Godmorgon. 

Jag märker att det biter inte längre på samma sätt med okvädningsorden. Om man vet hur en person brukar agera blir det mer förutsägbart och ja, opersonligt. 

Det tragiska i somras var att se saker jag skrivit om mig själv under året 2022-2023 i syfte att hjälpa andra och att själv få hjälp klippas isär och klippas ihop efter eget behag i trolltrådar om mig, och se de som roas av sådant skriva sina okvädningsord eller sina roade små verbala drag på smilbanden.

Det är förstås synd om oss som inte mår bra och inte förstår vårt eget bästa. Det är synd att det utnyttjas av ett företag. Men det är glädjande trots allt att forumet sedan i somras tömts på svar till troll och att de som ger svar, svarar vänligt. 

Av skäl som jag redan talat om till leda kommer jag inte att vara en av dem som svarar, eftersom forumet lät det som hände mig ske utan att ingripa, trots att jag informerade dem om allt jag visste. Men om man är en person som varit här länge och vill att forumet ska fungera så får man nog göra jobbet med att svara i trådar, om man nu tycker att det är etiskt riktigt att göra så. 

• Slagen dam
    Anonym (jaha) skrev 2023-10-09 11:37:47 följande:
    VI ska nog heller inte glömma att det finns en hel del psykisk störa människor både i de fria och i anstalter som förmodligen oxå skriver på forum.

Min sambo jobbar på rätts psyk och där har de intagna fri tillgång till internet (de köper egna donglar). För inte så länge sen hade det framkommit att en av dem stalkat en tjej på nätet.
    Mycket möjligt. Det är upp till forumet att välja hur det förhåller sig till publicering av personuppgifter. Jag vet vilka personer från forumet som har tillgång till mina och eftersom det inte är många så skulle det vara lätt att berätta för polis vid eventuell polisanmälan vem spridit och postat mina personuppgifter. Vilket jag inte tror någon av dem om.

Jag anmälde det av inläggen i tråden som strider mot utlämning av personuppgifter och fick beskedet att det lämnades utan åtgärd. Det som handlar om polissak kan jag i vanlig i inte anmäla. Jag är bara glad att mina inlägg och synpunkter på att användare postar lögner om att det blivit polissak mot det nick som utsattes för trakasserier genom inlägg i tråd efter tråd och ett par riktigt vidriga trolltrådar baserade på mina inlägg har fått stå kvar denna gång.

Huruvida det finns stalkers från rättspsyk på Familjeliv hör som jag ser det inte till ämnet. 
  • Slagen dam

*I vanlig ordning inte anmäla 

• Slagen dam
    Anonym (jaha) skrev 2023-10-09 12:04:04 följande:
    Dina personliga erfarenheter hör lika lite/mycet till ämnet som ett psykfall som stalkar en kvinna på nöätet. Tråden handlar inter om DIG, den handlar om mobbing på FL. 
    Absolut är det så. Tråden verkar vara skapad i syfte att ifrågasätta den bekant som lämnade FL på grund av mobbning. Jag hade ju tagit det med min bekant personligen om jag inte hade velat höra andras erfarenheter. Sedan har tråden på grund av FLs jämfört med Flashback bristande moderering fyllts av diverse inlägg, varav de flesta om en särskild manlig användare som är viktig som slagpåse för en del kvinnliga användare. Själv valde du att berätta vart din sambo jobbar. 
  • Slagen dam
    Anonym (Afrodite) skrev 2023-10-09 13:18:46 följande:
    Jag har redan pratat med min bekant men jag ville veta om detta var något som drabbat många. Hur ska hen veta det? Därför skapade jag tråden.
    I ditt fall verkar det inte vara mobbning alls. Verkar mer som du är väldigt besatt av att berätta och grotta runt i detta. Men jag har aldrig sett den förföljelse som du skriver om. Men det var eller är ganska enkelt att ränka ut vilket nick du hade om man läser dina texter i denn tråd. Det jag minns från trådar från i våras så verkar det enda konstiga vara din besatthet av vad jag åtminstone kan se en annan medlem du anklagar för allt möjligt men den enda man ser älta i långa texter och inlägg är du med dig själv. Det känns faktiskt inte speciellt hälsosamt och jag kan förstå om du polisanmälts. Det är tråkigt att du kapar hela tråden med ditt ältande om något ingen mer än du verkar ha märkt av.
    Tack för att jag kunde berätta i tråden. Jag vet att du inte tycker att det är mobbning och vi vet båda vilka varandra är, alltså jag förstår av hur du skriver vilken person det är som startat tråden. Jag förstod det redan från början. Jag håller med dig om att det inte är hälsosamt att läsa trolltrådarna om mig, men att skriva i den här var en del i bearbetningen. 
  • Slagen dam
    Anonym (Afrodite) skrev 2023-10-09 13:39:14 följande:

Ingen aning vem du är mer än dina nick. Jag ha svårt att se någon mobbning när bara en person anser sig vara mobbad men jag inte kan se några inlägg. Det var ganska väntat att du skulle tro att jag är den person du konstant skriver om. Många är vi nick som blivit anklagande för det. Jag har inte sett några trolltrådar om dig. Jag läste däremot trolltrådar jag gissar är skrivna av dig. Det är den enda mobbningen jag sett härinne. Och tråden av personen med nätbe som du kallade äckel och skrev massor med okvädningsord om som jag minns att jag anmälde. Såna grova påhopp mot TS. Jag kan omöjligt veta men jag kan förstå polisanmälan helt och då har jag nog inte ens läst hälften då jag har ett rätt aktivt liv utanför nätet.

Mm. Jag önskar att du får ett sånt bra liv utanför nätet du också. Nu är vi nog klara med varandras upprepningar. Jag tror inte ens att "Guleböjars" tycker att det är roligt att titta på längre. 
  • Slagen dam

Den  ena metoden, oavsett om det gäller kommentarer eller trolltrådar är ju att härma någon annans formuleringar. Någon har använt sig av det två gånger i den här tråden redan.

Den andra metoden är att anklaga andra för sådant som man själv gör. Om man gör en callout av dig gör du en ny callout osv 

Jag har lärt mig väldigt mycket av det här, även om jag inte ens vill använda sådana metoder. Men det är bra att få syn på dem så att man känner igen dem när någon använder dem. Min akilleshäl är att jag vill att rätt ska vara rätt. Det är samma akilleshäl som den användare som tydligen blivit så påverkad av den otydliga modereringen att han börjat blogga över gränsen. Det gör mig beklämd att se. Jag har inte kontakt med honom. Jag hoppas att han mår mycket bättre än när han bloggade detta. 

Den person som startade trolltrådarna som fick mig att slänga mitt konto har en annan akilleshäl. Den är inte alls så bra på att härma som den är på att stalka och samla information. Men de som ville tro att jag var den som startade de vidriga trådarna i somras då de följt dramat som du menar att jag drev - jag var absolut delaktig eftersom jag ville väl, ville vara här då, blev ledsen, blev förbannad, och så vidare, tills jag såg att det på riktigt fanns en person som var villig att posta trådar med information om mig så att folk trodde att det var jag. Då hade min gräns nåtts och jag skrev till den personen, med rätta att den var en sjuk jävel och ett äckel som klippt och klistrat på min bekostnad. 

Det ihop med vad som hände bakom kulisserna gjorde att jag slängde kontot. 

De olika nicken kan fortsätta att hålla med varandra om att en polisanmälan av mig var rätt och att jag låg bakom trolltrådarna. Jag hamnar inte ur balans på samma sätt eftersom jag inte vill vara här längre, då personer som gör allt ovanstående finns här också. Jag tror som jag redan skrivit att det finns personer på FL som har behov av någon att slå på. Hur aktivt liv man än har kan man bära på sorg och frustration. 

Jag tyckte synd om den här personen/de här personerna först. Det gör jag nog fortfarande på ett sätt. Jag tyckte att det var tråkigt att så få hjälpte mig, framför allt från forumets sida hade jag efterlyst något försök att lösa det. Vad är grejen med att göra trådar utifrån vad någon annan skrivit? Har man ett liv med aktiviteter som räcker för alla ens behov då?

• Slagen dam
    Anonym (Afrodite) skrev 2023-10-09 15:55:58 följande:
    Beklagar Men det du skriver låter inte ett dugg trovärdigt. Bara som en person som har behov att skriva långa texter i andras trådar och kapa dem med fantasier 
    Jag vet inte om någon utomstående orkar sätta sig in i allt detta. Jag har behov av att berätta om vad som hände, och du spelar besviken över att det inte tillskyndade andra användare än de som alltid brukar avhandlas i de trådar som startas om mobbning på forumet. Det är nästan så jag anar lite ånger. Men kanske är det bara fantasier. 
Svar på tråden Mobbning på FL?