Inlägg från: Anonym (Pool) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pool)

Mobbning på FL?

Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:22:47 följande:
    Ja, jag har läst om en del kvinnor härinne som fått snoppbilder i sina privata inkorgar utan att ha bett om dessa. Riktigt vidrigt ofredarbeteende som borde leda till permanent avstängning enligt mig.
    Ja, det kan jag hålla med om. Undrar hur man tänker där? Obestämd
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:26:20 följande:
    Om du redan bestämt att du har rätt i allt och inte behöver lyssna på en oliktänkande så finns det väl heller ingen mening med att gå in på ett diskussionsforum?
    Vad är du ute efter isåfall? Ryggdunkningar?
    Jag har svårt att låta bli när jag känner igen saker jag varit med om. Min förhoppning är att nån kvinna får sig en tankeställare.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:38:02 följande:
    Om vad exakt? Att hon borde dejta misogyna inceltroll som generaliserar vilt om kvinnor på nätforum?
    Nej, mer att lugna sig lite, ta ett chillpill, och försöka dämpa behovet av att klanka ner på mäns kroppar, förlöjliga honom som man, tala om för honom hur han ska vara för att vara en man som attraherar kvinnor, och inte ha så mycket dubbelmoral.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:40:20 följande:
    Nej, det är du som har svårt att förstå att man inte blir avstängd för att ha gett en vanlig komplimang till en annan medlem.
    Kanske missförstånd, mänskliga faktorn? Om jag t ex skulle skriva att jag tycker en tjej har söt snok, så skulle det kunna missuppfattas som att jag driver med henne, och säger att hon är en orm.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Eko) skrev 2023-10-03 09:03:25 följande:
    Nu gör du det igen. 
    Levererar din åsikt som om det är ett faktum, en kvinnlig egenskap. 
    Sen ifrågasätter du den hemmagjorda egenskapen. 
    När kvinnor förklarar att de inte är som du säger, vi drivs inte av att kränka våra män så säger du emot. Du vet nämligen allt om kvinnor, trots din ringa erfarenhet. 
    Din mamma och syster har gjort fel men deras beteende är inte en kvinnlig egenskap, det var deras. 

Om kvinnor var som du beskriver, hur lyckas  så många kvinnor bli sambos, gifta? 
    Varför är män ihop med oss? 
    Varför levde maken  med mig som tryckte ned honom, helst med publik? 
    Är vi lika jävliga mot våra söner? 

Om någon tar upp hur kvinnor historiskt sett alltid bedöms och kritiserats efter utseende och beteende stoppar du fingrarna i öronen och skriker la la la....
    Ja, jag hävdar att fler kvinnor gör så, jämfört med män.
  • Anonym (Pool)

Socialt smörjmedel kallas det väl när man är smidig och inte måste säga allt man tänker. Det är mer behagligt att umgås då. Så det där småhackandet hela tiden, uppmaningarna, du borde göra så, vara så, kvinnor vill ha, kvinnor vill inte ha, du borde se ut så.... osv, det är raka motsatsen till socialt smörjmedel.

• Anonym (Pool)
    Anonym (Eko) skrev 2023-10-03 09:19:32 följande:
    Uppenbarligen förstår du inte innebörden av vad du skriver och förnekelsen över ditt beteende och resonemang är stark. 
    Jag förstår vad du menar och du har en poäng. Tycker ändå jag har rätt och att det är mer allvarligt med det beteendet både här och irl.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 09:19:17 följande:
    Vill män inte höra om kvinnors önskemål på partners så kan de ju också låta bli att starta såna frågetrådar.

Samt sluta upp med sin egen dubbelmoral i att inleda liknande diskussioner fast om kvinnor då. Man får vad man ger - i både positiv och negativ bemärkelse.
    Mig kvittar det vad kvinnor har för önskemål på sina partners, men de behöver inte tala om för män hur män ska vara och se ut för att kvinnor ska vilja ha dom. Speciellt inte när det inte är efterfrågat. Och så kan de sluta att ha dubbla måttstockar och tycka att de får säga vad som helst.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:13:31 följande:
    Åtminstone kan man säga vad man tycker på ett vänligt sätt.
    Ja, eller varför inte sköta sig själv? Kvinnor vet inte allt om andra kvinnor, vad andra kvinnor vill ha. Kvinnor behöver inte avgöra om en man är manlig eller inte i andra kvinnors ögon.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:23:06 följande:
    Det lär finnas flera som råkat ut för samma. Man kan kolla vissa trådar som handlar om detta med sökfunktionen, där kan du se att du inte är ensam.
    Bara senaste dagarna är det medlemmar som skriver saker som gör mig förvånad att de inte rykt för längesen.
Svar på tråden Mobbning på FL?