Inlägg från: Anonym (Pool) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pool)

Mobbning på FL?

Jo, man kan se vissa såna tendenser. Folk gaddar gärna ihop sig mot nån. Jag har kallats för forumets otrevligaste, men jag attackerar inte enskilda användare och ger mig inte på nån på individnivå. Jag kritiserar en grupp människor, men det får man inte göra. Vissa här får säga vad som helst. Men sånt har man varit med om tidigare, irl också.

• Anonym (Pool)

Såna här trådar har skapats tidigare, där man ifrågasätter allt tjafs, påhopp och negativt som finns här på forumet. 

• Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 06:52:00 följande:
    Forumet är kvinnodominerat. Om det är kvinnor i grupp du kritiserat så får du ta i beräkning att kvinnor kommer att försvara sig.

Särskilt också om du generaliserar och klumpar ihop en grupp som utgör hälften av jordens befolkning.
    Ja, det förstår jag. Många vill inte höra att män tycker att de beter sig illa. Många vill inte att det ska vara på nåt annat sätt. Om jag sagt att alla kvinnor är på ett visst, då skulle man kunna kalla det att jag generaliserar. Jag säger att jag ser att fler kvinnor beter sig på ett visst sätt, än män gör.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 07:03:19 följande:
    Tror nog att kvinnor skulle lyssna och respektera dig mer om du tog ner din kritik till individnivå istället för att peka ut en grupp på några miljarder och tillskriva dem alla samma dåliga egenskaper. 

De flesta män jag sett kritisera kvinnor härinne är incels som blir sura för att kvinnorna väljer bort dem och troll som bara är ute efter att bråka och skapa uppståndelse. Samma paria, båda minoriteter. 
    Jag vill inte sänka mig till andras nivå, och börja förolämpa användare på individnivå. Jag tycker det är bra att jag säger vad jag ser, kanske att nån kvinna får sig en tankeställare. Man hoppas på det i alla fall.
    Jag har också kallats för incel. Jag har aldrig sagt eller tänkt att kvinnor är elaka som väljer bort mig. Visst blir jag ledsen, men man kan inte hjälpa vilka man attraheras av, eller inte attraheras av.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 07:14:29 följande:
    Varför skulle det vara bättre att dra alla kvinnor över en och samma kam på gruppnivå än att kritisera vissa individer? Ex. någon specifik som kanske gjort en illa personligen? 
    Tycker det är värre att ge sig på hela grupper ur det hänseendet.

Incels får mycket kritik härinne men även där rör det sig om enskilda individer som går in här och skapar kvinnohatiska trådar. 
    Ingen här på forumet har gjort mig illa personligen. Några är otrevliga, men det skiter väl jag i. Jag tycker inte att det är fel att säga att man ser att en viss grupp människor beter sig på ett visst sätt, mer än andra gör.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 07:23:19 följande:
    Då kan du inte heller komma och gnälla sen när du får motkritik för ditt grova generaliserande. Som att starta trådar av den här typen ex.
    Jag gnäller mest på att andra får säga vad som helst, och att fler inte ser det som jag ser.
    Jag har inte startat den här tråden. Minns inte om jag gjort en liknande tråd, vet att jag skrivit i såna här trådar.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 07:30:16 följande:
    Ingen medlem får säga vad som helst härinne. Finns regler mot ex. hets mot folkgrupp, hot, grova okvädningar etc som alla måste följa. 

Du har också rätt att kritisera kvinnor i grupp men de har också rätt att göra detsamma mot dig för din inskränkthet. 
    Jo, sånt som många här skriver till mig och andra, det skulle jag aldrig skriva till nån här. Jag har blivit spärrad flera gånger och då har jag inte skrivit saker på den nivån som andra gör. Så det är skillnad på folk.
    Nej, jag har inte rätt att kritisera kvinnor, enligt många kvinnor. För det betyder att jag inte gillar kvinnor.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 07:39:46 följande:
    Det är tillåtet att vara nedlåtande mot varann. Också att kritisera grupper som ex. kvinnor och invandrare, så länge som man samtidigt följer regelverket och inte hatar, hetsar eller skriker grova glåpord runt sig. Civiliserat helt enkelt. 

Men som jag tidigare påpekat så får du räkna med att kvinnor kritiserar dig tillbaka om du inleder ett personligt korståg mot dem som folkgrupp. Prova att vara vänlig och saklig istället. Ja, om du nu vill slippa motattacker då.
    Jag förstår om kvinnor inte gillar att män kritiserar saker de tycker de har rätt att göra, men blev förvånad över den låga nivån på verbala angrepp.
    Jag tycker att jag inte är så otrevlig och ovänlig, jag hittar inte på saker som andra gör, utan säger som det är.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 07:52:39 följande:
    Låter inte trovärdigt. Vad mer då, utöver komplimangen?

Var det nåt explicit i ditt ordval? Opåkallat snuskprat? Snoppbilder ses inte heller som en komplimang utan snarare ofredande och något kvinnor är benägna att anmäla om. 
    Får kvinnor dickpics här också?
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:18:52 följande:
    Enligt din egen uppfattning. Du vet att folk kan ha olika tankar och idéer om hur sanningen ser ut.

Att du får dina egna tankar ifrågasatta handlar sannolikt om kritik och inte om renodlat hat. Sånt får man också tåla på diskussionsforum.
    Ja, enligt vad jag har sett. Andra har också sett det. Jag hävdar bestämt att jag har rätt till 100%
    Men det är inget att bråka om, alla kan inte tycka samma. Ja, man får tåla en del på såna här forum. Men jag har kallats för kvinnohatare och att jag gör narr av cancersjuka, det tycker jag är för mycket. Jag tycker inte att det är ok.
Svar på tråden Mobbning på FL?