• OlManH

Min frus son är en parasit

Byt lås på dörren. Vill mamman umgås med sin son så kan du ju inte stoppa henne men du kan iaf se till att det inte sker hemma hos er och att han parasiterar/stjäl hemma hos er.
    Han är 20. Gammal nog med marginal att ta hand om sig själv.

• OlManH
    Anonym (Trött på bortskämda ungdomar) skrev 2023-10-04 09:11:40 följande:

Det låter som Min fru. Vi bor med hennes döttrar som är i övre tonåren. De gör inte ett skit hemma. Stökar ner, är dryga och stöddiga, kostar massor med pengar. kvaddar sina mopeder och smygröker hemma i badrummet. De utpressar sin mamma och hotar med alla möjliga konstiga självskadande beteenden om de inte får som dem vill. Min sambo gör allt för dem, hon curlar, går och serverar maten på deras rum, går på restaurang med dem, men till övriga i hushållet som tex våra gemensamma barn finns det tyvärr inte några pengar. En dag sa jag bara stopp. Sa att jag inte tänker vara en del av förfallet och bad om att få splitta upp ekonomin. Det blev förstås megabråk och jag var en hemsk människa som inte ville betala större delen av min lön till att fixa alla problem som hennes döttrar skapar. Nu betalar hon hälften, tvingas säga NEJ till dörrarna och jag behöver inte bli lika irriterad. 

Att curla och låta barn få som de vill genom dåligt uppförande leder sällan till att personerna i fråga utvecklas till mogna & självständiga unga vuxna 😅
    Du ska inte betala något för hennes ungar, de är hennes ansvar/problem.
    Bra att du sa ifrån 💪
Svar på tråden Min frus son är en parasit