• Masterbob

Min frus son är en parasit

Ja rent ut sagt är han en första klassens snyltare. Han är 20 första åren bodde han hos oss. Han hjälpte aldrig till hemma, tjatade på sin mor att hon skulle fixa godis, dricka etc åt han han gör inget. Till slut fick jag han att flytta till pappan. Då skriver han ut sig från gymnasiet så han blir utan pengar. Han hänger hos din mor hela dagarna han kräver hon ska hämta han skjutsa hem han köpa mat öl cigg etc. Varje dag ska han ha swish så runt 3papp i månaden lägger hon på swish. Jag säger att det är sjukt det är ju stockholmssyndromet mamman hade problem med alkohol när han var liten så han lever på det. Sen hans far skriver att han vill knulla min fru och hon fattar inte varför jag blir arg. Nu ger hon bort sin adhd medicin till han . Jag är nära skilsmässa för jag är så less min fru kan inte bjuda mig på en pizza för hon har inga pengar men han får allt han önskar.

• Svar på tråden Min frus son är en parasit
  • Tecum

Är det hennes pengar eller era pengar hon slösar på skitungen? Du ska inte vara med och finansiera det eller hjälpa henne. Låt henne betala sina egna kostnader för annat så kanske hon ser vart pengarna går. Som jag förstår det snyltar hon på dig i sin tur.
    Men ärligt talat verkar hon störd, att ge bort sin medicin låter inte vettigt alls. Jag hade funderat på separation.

• Aniiee

Skilj dig. De förtjänar bättre en en man som mobbar bort ett barn. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Masterbob
    Tecum skrev 2023-10-02 16:30:20 följande:

Är det hennes pengar eller era pengar hon slösar på skitungen? Du ska inte vara med och finansiera det eller hjälpa henne. Låt henne betala sina egna kostnader för annat så kanske hon ser vart pengarna går. Som jag förstår det snyltar hon på dig i sin tur.
    Men ärligt talat verkar hon störd, att ge bort sin medicin låter inte vettigt alls. Jag hade funderat på separation.

I förlängningen är det mina pengar jag betalar semester mer av maten etc.
  • Tecum
    Masterbob skrev 2023-10-02 17:01:12 följande:
    I förlängningen är det mina pengar jag betalar semester mer av maten etc.
    Misstänkte det...
  • Anonym (Malin)
    Aniiee skrev 2023-10-02 16:59:41 följande:

Skilj dig. De förtjänar bättre en en man som mobbar bort ett barn. 

Men "barnet" är 20, myndig och en ung vuxen.
  • Masterbob

När jag fick han att flytta till sin far var inte mobbing. Jag såg att han inte skulle bli något hos sin mor när han satt och rökte på, gick inte till skolan eller något. Då är väll ett miljöombyte det bästa? Men problemet är att grundproblemet finns kvar mammas dåliga samvete och en junkie som utnyttjar det max

• Anonym (aa)

Förlåt men du skriver så pass illa att det nästan inte går att förstå. Han - honom tex. Punkt och kommatecken. 

Jag förstår dock att du är irriterad och arg. 

• Anonym (aa)
    Masterbob skrev 2023-10-02 17:05:01 följande:

När jag fick han att flytta till sin far var inte mobbing. Jag såg att han inte skulle bli något hos sin mor när han satt och rökte på, gick inte till skolan eller något. Då är väll ett miljöombyte det bästa? Men problemet är att grundproblemet finns kvar mammas dåliga samvete och en junkie som utnyttjar det max

Så du ringde inte socialtjänsten? Gjorde ingen polisanmälan om droger? 
  • Masterbob
    Anonym (aa) skrev 2023-10-02 17:13:25 följande:
    Så du ringde inte socialtjänsten? Gjorde ingen polisanmälan om droger? 
    Soc och polis har varit inkopplad. Därför förlorade han adhd medicin och fick en ursäkt till att sitta hemma och få sparvarna flygande i käften
Svar på tråden Min frus son är en parasit