Berätta för sambo om stor summa pengar?
Vilken konstig syn på kärlek de flesta av er har! Utgår från att sambon är ett snålt svin. Jag känner mer att Skulle jag plötsligt få en massa pengar, jag skulle inte "försörja" sambon i den bemärkelsen men JAG skulle vilja göra en massa! Och hur kul är det att göra det ensam?? Är man kär, och dessutom nykär som det borde vara i ts' fall, så vill man väl dela upplevelsen med sin älskade?? Inte hålla på och räkna kronor och ören!
Man märker väl ganska snabbt vem man lever med, om denn* blir bekväm, börjar ställa krav etc. Syrrans ex jobbade inte men hade mage att "kräva" viss mat, kläder, "om han fick ett x-box skulle han inte gnälla när hon umgicks med sina vänner!" osv.
Min särbo jobbar och har betydligt mer att hållas med än vad jag har, som fick en hjärnblödning för lite sen. Han vet att jag inte har det minsta över! Vill han göra nåt så får han antingen göra det ensam eller "bjuda" mig, that's it! Även om jag betalar så gott jag kan, när jag kan!
Tycker ts ska berätta om pengarna. Mest för att se reaktionen. Säger man inte nåt sånt, att pengar tar fram det sämta ur folk?? Så får hon klarhet i vad det är för en pajsare. Samtidigt som jag gott tycker att man kan lyxa till det någon gång emellanåt, om man älskar varandra och vill ha lite mys, och den ena definitivt har råd! Så länge det inte utnyttjas.... Och hon ska ju definitivt inte försörja honom, det ska ju vara sparpengar som hon styr över!!