Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

Berätta för sambo om stor summa pengar?

Jag och exmaken har nyligen sålt huset och pengarna kommer in vilken dag som helst... jag lever sen några månader med en ny man. Han vet att huset är sålt, men inte exakt vilken summa det rör sig om och inte heller när de konmer in... blivit tillsagd att inte berätta det heller eftersom det är mycket pengar det rör sig om (skilt mig från en ganska rik man och jag fick hälften). Den nya mannen lever inte på inte långt över existensminimum och jag står redan för mycket.

Hur skulle ni göra? Känns fel att dölja, men samtidigt så är förhållandet nytt och det är mina pengar...

• Svar på tråden Berätta för sambo om stor summa pengar?
  • Anonym (Maja)

Han söker andra jobb, så då kommer han tjäna bättre. Någon fantastisk lön lär han aldrig f

• Anonym (Maja)

... få, men tillräckligt för att vi ska kunna leva bra utan atr vända på kronorna. Jag har inte heller någon hög inkomst, utan det är det jag fått ut av skilsmässan som är den stora skillnaden.

• Anonym (Maja)

Ja vi blev sambos snabbt, jag blev mer eller mindre utsparkad och hade ingenstans att ta vägen. Jag söker egen lägenhet, men han kommer flytta efter ganska snart också.

• Anonym (Maja)

Jag kommer spara det mesta... en del ska jag lägga på sånt jag alltid velat, men exmaken sagt nej till, men det mesta ska sparas. Kommer inte köpa boende för stunden, får bli hyres tills jag hunnit bilda mig en uppfattning av var jag faktiskt vill bo etc.

• Anonym (Maja)
    RaYzLeR skrev 2023-10-02 19:06:20 följande:

Har han kronofogden på sig? Då kanske han kan göra en skuldsanering?

Nej det har han inte.
  • Anonym (Maja)
    Hjelm skrev 2023-10-04 07:35:23 följande:

Och: du säger själv att han skulle sluta leta efter jobb om han visste hur mycket pengar du hade. Det säger väl allt... Han är en golddigger.

Det har jag visst inte sagt och inte försörjer jag honom heller.
Svar på tråden Berätta för sambo om stor summa pengar?