Inlägg från: Anonym (Funderar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Funderar)

Ni som inte vill ha sex med er partner längre

Hur vill ni att hen hanterar det? Pratar ni om det? Har ni förklarat varför? Kompenserar ni med annan typ av närhet, typ bada eller duscha tillsammans? Eller har ni gett tillåtelse att hen har sex med andra? Eller har ni bara slutat och tänker att hen får tillfredsställa sig själv bäst hen kan?

Kort och gott, vad har ni för förväntningar på er partner? Har ni kommunicerat dessa? Gör ni något för att "lindra" eventuell frustration hos partnern?

• Svar på tråden Ni som inte vill ha sex med er partner längre
  • Anonym (Funderar)

Tack för alla svar! Det ger ändå lite inblick i hur det är "på andra sidan", jag har både mött människor i sexlösa förhållanden och befunnit mig i det själv. Jag är lite förbryllad över hur lite kommunikation det verkar finnas kring detta. Ofta verkar den som plötsligt blir utan sex stå som ett frågetecken, så även jag, och när man lyfter frågan blir den antingen avskrivet som tjat eller att man, bara för att man vill ha ett fungerande sexliv, skulle uppskatta resten av förhållandet mindre. 

• Anonym (Funderar)

Nu är frågan inte aktuellt för mig personligen längre, men jag är fortfarande nyfiken på hur den som "plötsligt" slutar vilja ha sex resonerar. 

• Anonym (Funderar)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-09-30 18:36:39 följande:
    Det finns nog lika många svar på den frågan som det finns personer. En del skulle vilja få tillbaka lusten men vet inte hur, andra trivs som det är och försöker förhala, åter andra är stressade eller mår dåligt, samt vet kanske inte hur de ska hantera situationen.

Tidsperspektivet är också viktigt. Handlar det om veckor, månader eller år? Handlar det om svacka, eller vill personen aldrig mer ha sex med sin partner?
    Ja och därför är det ju spännande att se vad folk svarar i tråden. Är väl medveten om att det finns lika många svar som det finns par. 
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Q) skrev 2023-09-30 19:06:13 följande:

Jag vill bara att han accepterar att jag inte vill ha sex längre. Det vore enklast. 

Har du berättat detta för honom? Varför vill du inte längre ha sex? Är det bara sex du inte vill ha längre eller är det all intimitet så som hångel och gos också? Och är det i så fall OK om han skulle vilja ligga med någon annan istället?

Märk väl att jag inte dömer eller så, jag är genuint nyfiken på hur tankarna går bara. 
  • Anonym (Funderar)

Tack för era berättelser. Jag har större förståelse för båda sidorna nu. Hoppas att fler vill dela med sig. Tycker att det är nyttigt att nyansera bilden av både den som tappar lusten och den som är utan sex men fortfarande har lust. 

Svar på tråden Ni som inte vill ha sex med er partner längre