• Anonym (Shamead för min lust)

Moralkakor och kink-shame

Lever med min sambo sedan 10 år tillbaka. Båda i 40-års åldern. Vi har barn och lever helt vanligt familjeliv. Sexet slutade fungera efter vårt första barn och det är 8 år sedan. Sedan dess har vårt sexliv varit ett sluttande plan. Räknade ut att vi haft sex totalt 20 gånger de tre senaste åren. Om jag tar upp ämnet sex för samtal börjar hon moralisera precis som min gamla lärarinna i högstadiet gjorde när jag blev påkommen i skogen med att läsa en porrtidning med några kompisar när min lärarinna på sin fritid gick en promenad med sin hund. Vi har försökt allt, gått i terapi, testat att bara mysa nakna i sängen men hennes lust uteblir. Jag har frågat allt, om hon slutat tända på mig, om jag är äcklig på något vis, luktar illa, är ful, gör fel, om hon träffat någon annan men Nej, det är inte det.   Hon har bara ingen lust och det finns inget jag kan göra. Det går inte att kompromissa för då kommer moralkakorna. Då är jag oförstående, tänker bara på sex osv.. Föreslog att hon kunde kissa på mig i duschen bara för att få igång lite humor och lätta upp stämningen men det var otrevligt tyckte hon och det blev awkward. Kände mig smått desperat och fick för mig att hon kanske hade massa förtrycka Kinks eftersom hon alltid kissar i duschen när vi duschar tillsammans. Men så fel jag hade. Nu har jag nått min gräns för vad jag klarar av. Pallar inte att gå en vecka, månad, år utan sex och intim närhet. Jag måste söka det här hos någon annan kvinna. Åren går och jag vill inte bli bitter. Någon mer som känner igen sig i min situation?

• Svar på tråden Moralkakor och kink-shame
  • Anonym (Therealme)
    Anonym (69"-man) skrev 2023-11-07 12:23:37 följande:
    Jag vill inte förminska kvinnors saknad av sex men tråden är skapad av en man som upplever sexbrist. Så naturligt att hålla sig till ämnet. 
    Men du måste även sätta, saker i perspektiv och förhållande till varandra. Att fyra kvinnor skriver att de lever i en omvänd situation på ett interntforum gör det inte till den vanliga situation. Även om det är ett stort och verkligt problem för just dessa kvinnor.
    Det finns dock mycket som stryker att män upplever sexbrist som ett problem oftare än kvinnor i ett förhållande. 
    Åh. Har du officiell statistik på det?
  • Anonym (Therealme)
    Anonym (Riddle) skrev 2023-11-07 13:43:13 följande:
    Förlåt men dina exempel är rätt magstarka
    Håller med.
    Anonym (69"-man) skrev 2023-11-07 13:18:48 följande:
    Jag kan försöka vara lite mer behjälplig och våga mig på lite killgissningar för att ni ska få en bättre situation.
    Om manen har normalt hög sexdrift i början av förhållandet så är min erfarenhet att följande är orsakerna till att det minskar. 
    Stress! Håller han på att jobba ihjäl sig eller är väldigt aktiv i föreningsliv eller någon hobby. Det är en varningssignal att han kommer bränna ut sig.
    Nedstämdhet det behöver inte vara en depression utan att han upplever sig vara i en trängd livssituation där han har väldigt många måsten och små möjligheter att få till en förändring till det bättre. (Också en varningssignal för utbrändhet). 
    Testosteronet har sjunkit. Det finns ett antal andra symptom om ni misstänker det så googla.
    Du uppfyller inte hans preferenser längre (eller kanske aldrig egentligen har gjort). Man tänker säkert på viktuppgång eller klippt av det långa feminina håret,men dessa saker upplever jag inte är så vanliga som folk tror. Det handlar mer om respons och lekfullhet som dött (detta bär oft båda skulden till), eller förtryckta fetischer som ger en känsla av skam. Det här är också ett minerat område eftersom det handlar om tabun. Men det kan vara allt från att sakna att hon inte längre har sexiga underkläder till vardags till en dröm om att få fista och pissa i sin partner analt. Det finns en enorm variation i dessa önskningar och rimligheten/orimligheten att mötas i dem. 

Kan inte männen vara behjälpliga och förstå att vi har biologiska drifter, istället för att jamsa om att de är stressade eller vill ha fina underkläder? Precis som du tycker att kvinnor ska göra.
  • New  Dawn
    Jag kan försöka vara lite mer behjälplig och våga mig på lite killgissningar för att ni ska få en bättre situation.
    Om manen har normalt hög sexdrift i början av förhållandet så är min erfarenhet att följande är orsakerna till att det minskar. 
    Stress! Håller han på att jobba ihjäl sig eller är väldigt aktiv i föreningsliv eller någon hobby. Det är en varningssignal att han kommer bränna ut sig.
    Nedstämdhet det behöver inte vara en depression utan att han upplever sig vara i en trängd livssituation där han har väldigt många måsten och små möjligheter att få till en förändring till det bättre. (Också en varningssignal för utbrändhet). 
    Testosteronet har sjunkit. Det finns ett antal andra symptom om ni misstänker det så googla.
    Du uppfyller inte hans preferenser längre (eller kanske aldrig egentligen har gjort). Man tänker säkert på viktuppgång eller klippt av det långa feminina håret,men dessa saker upplever jag inte är så vanliga som folk tror. Det handlar mer om respons och lekfullhet som dött (detta bär oft båda skulden till), eller förtryckta fetischer som ger en känsla av skam. Det här är också ett minerat område eftersom det handlar om tabun. Men det kan vara allt från att sakna att hon inte längre har sexiga underkläder till vardags till en dröm om att få fista och pissa i sin partner analt. Det finns en enorm variation i dessa önskningar och rimligheten/orimligheten att mötas i dem. 
    Oj! Vilka fördommar! 
    Nej lust kan sjunka med tiden. Det behöver verkligen inte bero på någon av dessa faktoren.
    Du försöket få det till något onormal att lusten sjunker med åldern, men det är tvärtom ganska vanligt. 
    Har du inte tänkt på att vissa kan vara helt nöjda med en lite längre frekvens. 
    Allt ditt tidigare snack om förståelse blir mer och mer ihåligt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Therealme) skrev 2023-11-07 14:28:53 följande:
    Håller med.

Kan inte männen vara behjälpliga och förstå att vi har biologiska drifter, istället för att jamsa om att de är stressade eller vill ha fina underkläder? Precis som du tycker att kvinnor ska göra.
    👍
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Fia)
    Preferenser...min attraktion förändras inte av en annan frisyr :D Finns det riktig galen attraktion så lever den kvar så länge förhållandet är bra. 

Preferenser finns ja. Passar man inte tillsammans på det sättet så gör man ju inte. Det lär du ju ha märkt tidigt i förhållandet dock, man prövar lite åt det hållet man vill och ser reaktionen.
  • Anonym (Fia)
    New Dawn skrev 2023-11-07 13:13:47 följande:
    Ja, du har en poäng! Om sex är skönt vill man ha mer. 

Det här bygger nog också på att man vill ha sex ungefär lika ofta. 
    Vi har jätteskönt sex, men det hade tex inte funkat om han hade velat ha sex varje dag. Inte ens varannan dag. 
    Eller hur. Är sex som något fantastiskt så vill man inte vara utan det, speciellt med den man älskar.

Ja, man behöver passa ihop.
  • Anonym (Nummertvå?)

Klä upp dig lite ? vänta in henne och överraska henne med sexiga kläder osv lite spontant 

• Anonym (69"-man)
    Anonym (Fia) skrev 2023-11-07 12:59:38 följande:
    Jag är en kvinna som aldrig någonsin har tappat min höga drift. Varför? Jag tror att det beror på att attraktionen och kvaliteten på sexet alltid har varit hög, bra partners. Det som är bra vill man ha mer av. De flesta kvinnor har hög lust i början när de är förälskade, är inte sexet tillräckligt bra så dör lusten ut. Jag får ofta höra för mig helt otroliga historier från kvinnliga vänner om hur ofta dom fejkar orgasm, har jag aldrig någonsin haft tanken på att göra det. En hel del män är helt enkelt för dåliga i sängen, det är min slutsats. Blir det en gemensam åktur där båda njuter så vill man fortsätta med det. Inte svårare än så. 

Bra partners lyssnar av vad som funkar, alla kvinnor är olika även om vissa gemensamma nämnare ofta finns. Precis som jag gör med män.
    Ja jag håller med dig. Dina förhållanden är troligen resultatet av gynnsama förutsättningar att du har en egen sexualitet, attraktion mellan er och att du valt bra partners. Som du skriver så det som är bra vill man gärna ha mer av.
    Vi som har fått uppleva sådana relationer önskar ju att alla förhållandevar sådana. Tyvärr är det vanligt med män som inte är lyhörda och kvinnor som är oengagerande när det kommer till sex. Då blir resultatet där efter. 
  • Anonym (69"-man)
    New Dawn skrev 2023-11-07 12:52:26 följande:
    Du kan bita ihop och gå ut med sopor. Det är ju något man måste även om man är singel för övrigt. Nu kan man ju ha olika åsikt hur länge de kan stå till sig, men allt sådant kan man bara bestämma sig för att göra, regelbundet. 

Jag tror i övrigt inte relationer fungerar om man är för olika, men mycket kan man anpassa sig till. Jag kan följa med min man och titta på båtar, bilar eller något, bara för att jag vet att han gillar det. Alternativt vilja ge honom möjlighet att göra det själv, för att jag vet att han gillar det. Här kan man till och med tänka sig att jag ser något evenemang som jag tänker att han skulle bli glad av. Jag vet att några saker är viktiga för honom i vår vardag (som jag struntar i egentligen) men jag gör det för hans skull. 

Jag tror däremot inte att sex funkar på detta sätt. Jag tror att man måste vilja ha sex för sin egen skull också.. Jag tror helt enkelt inte det funkar annars. Det är mer känsligt än annat. Jag tror inte sex kan bygga på att man förstår att det är viktigt för den andre. Jag tror att man måste tycka om det själv, det måste vara något man själv vill förbättra och jobba på, för att det ska funka i längden. 69 man fokuserade alldeles för mycket på förståelse för mannen, för  hans behov, testosteron osv  Den utgångspunkten tror jag inte sex funkar på. 
    Jag håller med dig om att sex blir förödande om man har det mot sin vilja. Det här med att ha två tankar i huvudet samtidigt.... Däremot står jag fast vid den med minskad lust äger problemet för den andra får bara lida ut tiden vilket leder till en ond spiral och i slutänden separation.
    Det kan finnas orsaker där den ena brister eller utomstående saker som leder till att lusten försvinner, så det här är inte bara den med minskad lust fel att problemen uppstår.
  • Anonym (69"-man)
    New Dawn skrev 2023-11-07 14:31:18 följande:
    Oj! Vilka fördommar! 
    Nej lust kan sjunka med tiden. Det behöver verkligen inte bero på någon av dessa faktoren.
    Du försöket få det till något onormal att lusten sjunker med åldern, men det är tvärtom ganska vanligt. 
    Har du inte tänkt på att vissa kan vara helt nöjda med en lite längre frekvens. 
    Allt ditt tidigare snack om förståelse blir mer och mer ihåligt. 
    Jag visste inte att vi bara pratade om gamla gubbar här utan att det var ett mer allmänt samtal där mannen lika gärna kan var 20år. Men visst lusten minskar med ålder och det beror oftast på minskat testosteron hos män...
Svar på tråden Moralkakor och kink-shame