• Anonym (JagÄrTS)

Behöver låna..var?

Har behövt på kort tid låna ganska mycket privatlån. Behöver låna ytterligare lite mer men nu nekade banken mig. Nåt tips att ge? Nån speciell bank?
    Är enklaste sättet att låna på bostaden?  Jag använder inte SMS-lån så det är uteslutet.

Ni behöver inte lägga tid på att läxa upp mig. Jag har full koll på min ekonomi om ni undrar. Jag vet vad jag gör.

• Svar på tråden Behöver låna..var?
  • Anonym (Kr)
    Anonym (JagÄrTS) skrev 2023-09-29 13:05:24 följande:
    Det uppkom kostnader som ingen var medveten om. De som var experter var inte riktigt fullt insatta i processen.
    Ja, lånen kan betalas av omgående när väl detta är i hamn.
    Det behövs ingen expert för att förstå att ett privatlån med över 10% ränta är sämre än ett bolån med en ränta kring 4%.

Du har tagit bolån förut och vet räntor, vilkor mm.

Men, för att lösa din rätt udda situation måste du kontakta din bank och höra vad de säger om att utöka bolånet
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (JagÄrTS) skrev 2023-09-29 13:05:24 följande:
    Det uppkom kostnader som ingen var medveten om. De som var experter var inte riktigt fullt insatta i processen.
    Ja, lånen kan betalas av omgående när väl detta är i hamn.
    Är det någon som sitter och blåser dig på pengar?

Du behöver pengar nu för att få tillbaka de pengar du redan satsat?
  • Anonym (JagÄrTS)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-09-29 13:21:26 följande:
    Är det någon som sitter och blåser dig på pengar?

Du behöver pengar nu för att få tillbaka de pengar du redan satsat?
    Nej, det är helt seriöst men okunskap fanns med från början.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (JagÄrTS) skrev 2023-09-29 13:32:46 följande:
    Men du behöver pengarna för att få tillbaka dem du satsat?
  • Anonym (Kr)
    Anonym (JagÄrTS) skrev 2023-09-29 13:32:46 följande:
    Du får ursäkta men det hela låter rätt skumt

Du har lånat 500 kkr med hög ränta. Det kan lämnas tillbaka rätt snart
    För att kunna göra det behöver du låna 120 kkr till!

Det är inga småsummor vi snackar om utan nästa två årsinkomster, netto.
  • onelifetolive

Låter som att någon lurar dig, i stil med att "när den här affären är i hamn kommer du få tillbaks alla dina pengar plus mycket mer".

Om det är så så försök att inse att du I've kommer få ut några pengar. 
    Vad är det annars som gör att do snart kommer kunna betala tillbaka hela ditt nuvarande blanco-lån?

Kan du inte förklara för oss utan att dra några privata detaljer?

• onelifetolive
    onelifetolive skrev 2023-09-29 14:39:13 följande:

Låter som att någon lurar dig, i stil med att "när den här affären är i hamn kommer du få tillbaks alla dina pengar plus mycket mer".

Om det är så så försök att inse att du I've kommer få ut några pengar. 
    Vad är det annars som gör att do snart kommer kunna betala tillbaka hela ditt nuvarande blanco-lån?

Kan du inte förklara för oss utan att dra några privata detaljer?

Eftersom man inte kan editera i efterhand:
    I've = inte
    do = du.
  • Anonym (Kr)

Få loss ett arv från Liberia?
    Nätkärleken behöver bara lite mer pengar för att sälja sitt hus och flytta till Sverige?

• Anonym (Maria)

Oj oj oj jag hoppas verkligen att det löser för dig TS!

Men kanske är det bäst att sluta nu? Jag vet ju inte vad det handlar om förstås... men att ligga minus 500 000 är bättre än att ligga minus 620 000... jag hoppas verkligen att du har rätt i att du kommer få tillbaka allt! 

Kan du inte berätta lite mer vad det är? Vi i tråden vill dig väl, iallafall jag!

• Goneril

Varför dyra privatlån när bostaden hade gett löneutrymme? Varför så brått? Romansbedrägeri, bitcoinaffär eller utpressning?

• Anonym (S)

Det låter helt klart som om någon lurar dig på pengar. Du kommer inte att få tillbaka något alls. Låna inte mer pengar.

• Sunflora

Som andra säger låter det som att du blivit lurad. Det låter som ett typiskt pyramidspel där man ska betala massor och de lovar guld och gröna skogar med mångdubbel ersättning tillbaka. Jag tycker du ska lägga av direkt och göra en polisanmälan. 

• Anonym (JagÄrTS)
    Sunflora skrev 2023-10-03 00:40:36 följande:

Som andra säger låter det som att du blivit lurad. Det låter som ett typiskt pyramidspel där man ska betala massor och de lovar guld och gröna skogar med mångdubbel ersättning tillbaka. Jag tycker du ska lägga av direkt och göra en polisanmälan. 

Nej.....jag är en sån där nitisk person som är grundlig av mig och vill ha koll på saker vilket har irriterat vissa personer (då de inte blir trodda direkt) men det skiter jag i. Vissa delar kan jag inte kontrollera, det är en sak. Men nåt scam är det inte.

PS/ Det har löst sig ialla fall. Processen går vidare och det bör vara avklarat inom några veckor.

Svar på tråden Behöver låna..var?