• LFF

Behöver låna..var?

Om banken nekar så är det inte säkert att de skulle godkänna ett tilläggslån på din bostad. Men ja, som regel är det den enklaste vägen att gå om man har belåningsutrymme istället för att ta privatlån. 

Vi har tagit tilläggslån i olika omgångar på olika bostäder för tex köp av fritidshus och bil. Även på ett tilläggslån kan du välja hur lång återbetalningstid du vill ha etc. 

• LFF
    Anonym (JagÄrTS) skrev 2023-09-29 11:32:35 följande:
    Det var alltså en random-bank som nekade privatlån. Bolånet ligger hos "min" bank och det ska finnas utlåningutrymme. Får prova. Om de nekar måste jag sälja lägenheten för jag måste ha in dessa pengar.
    Det spelar egentligen ingen roll om det var en random bank eller din befintliga eftersom de kollar på mängden lån kontra din inkomst och om du har möjlighet att betala mer. 

Att behöva få in så stora summor pengar att man behöver sälja sin bostad om man inte får in dem låter inte bra, oavsett om du säger att du har koll eller ej.
  • LFF
    Anonym (Kr) skrev 2023-09-29 12:23:50 följande:
    Kolla med din bank. Har du låneutrymme kvar på lägenheten?

Är du kreditvärdig i övrigt, dvs jobb, inga anmärkningar, inte en massa andra lån?
    TS skriver ju i sitt huvudinlägg att hen har behövt låna ganska mycket i form av privatlån på kort tid. Det är antagligen det som gör att den andra banken dragit åt sig öronen. 
Svar på tråden Behöver låna..var?