• Frusan

Storlek på kläder till litet barn

Hej på er

Bebis i magen verkar bli en liten plutt, ligger ca -22 % i tillväxt på de 2 senaste TUL (är nu i v 29+2) Så hon håller sin kurva men blir troligen ganska liten om hon inte tar ett skutt uppåt.
    Ni som har/har haft andra bebisar på nedre kurvan, vad har de haft för storlek när de kommit ut. Förstår ju att det beror på när de föds så klart :) men Vi bor långt från ett brett utbud av bebiskläder och prematurkläder är ännu mindre av så jag skulle ju vilja ha beställt några kläder som hon inte kommer simma runt i när hon väl kommer ut. 
    Första barnet vägde 2900 och var 48 cm lång och 50 var stort på henne första veckorna :)

• Svar på tråden Storlek på kläder till litet barn
  • Frusan

Tack för alla svar, då tänker vi i samma banor att köpa några plagg i strl 44 så går det att komplettera om hon är ännu mindre.
    Det skiljer ju verkligen mkt mellan olika märken, det är ju lite konstigt. Men upplever att det är samma med ungdomskläder och vuxenkläder också :)

Den vanliga affärerna som tex Kappahl, hm och Lindex verkar ha ner till 44, men bland annat fixoni (tror jag det var) hade från 40 och något annat märke har jag hittat från 33, så himla pluttigt <3.
    Sen finns ju flera som syr upp men då kostar det så klart mer, ska bespara mitt stackars barn kläder som jag sytt själv! :)

Svar på tråden Storlek på kläder till litet barn