Anonym (Gitt) skrev 2023-09-30 20:36:47 följande:
Flera har reagerat på att jag skrivit att mannen kommer hjälpa till väldigt lite. Och så är det.
Jag vill inte göra julen till ett tråkigt bråk, och accepterar att det är så. När vi väl står där kan jag ge honom uppgifter som att skala potatis osv, men eftersom vi har olika ambitioner, han tycker papptallrikar funkar osv och jag gör det inte, så får jag ta på mig detta. Visserligen är det hans släktsida men för mig betyder dom mycket också, ser det inte som att bördan är hans bara för att det är hans släkt. Han hade varken gjort mer eller mindre om det var min släkt. Men visst skulle jag önska att han var mer engagerad. För honom är inte julen så viktig, vore det inte för mig skulle nog inte ha en julgran och knappt något pynt, men jag gillar julen och att göra det mysigt.
Vi har haft jul hos oss med hela släkten tidigare, men det porslin vi hade då lånade jag av en släkting som inte finns kvar i livet, och inte porslinet heller. Ska kolla runt på loppisar och second hand och se vad jag hittar. Tycker det är en bra idé att blanda. Kanske köpa vita billiga lakan på Ikea och dekorera med grankvistar, röda kulor osv.
Ja det håller jag visserligen med om. Om det är du som vill lägga en högre ribba och mannen tycker den kan sänkas så blir ju extraarbetet för att hålla den ribban ditt.