• EpicF

Föräldraledig en dag i veckan

buskar skrev 2023-09-27 21:57:08 följande:

Tack för utförligt svar. 

Du säger att du har erfarenhet av att anställda förlagt arbetstid så som jag önskar. Har det då gällt specifikt föräldraledighet, eller har det gällt annat?

För om det gällt annat (exempelvis arbetsträning/sjukskrivning osv) kanske det inte riktigt går att jämföra?

Annars verkar det sättet som du beskriver i första exemplet, det som jag skall föreslå, om arbetsgivaren får för sig att tolka det som du beskriver i sista stycken, dvs som flera ansökningstillfällen, vilket ju skulle omöjliggöra mina önskningar hur jag vill lägga upp min föräldraledighet. 

Eller vad tror du?

Du får fråga DIN arbetsgivare om du får göra så. Ingen hör ver vad din arbetsgivare tycker eller om det skulle fungera med den verksamheten du jobbar i. 
  • EpicF
    buskar skrev 2023-09-28 10:19:50 följande:
    Ja, men som tidigare diskuterats i tråden, det beror ju på hur man definierar perioder.

Skulle det inte gå att se det som den första personen som svarade på min fråga resonerade kring? Dvs att man går ner i tid under en längre period, och sedan placerar ut passen i ett återkommande mönster i en sex-veckors-period, och sedan söker för exempelvis ett år?
    Då blir det ju bara en period.
    Eller flera perioder. Det är din arbetsgivare som vad denne tillåter. Inte medlemmar på familjeliv. 
Svar på tråden Föräldraledig en dag i veckan