Inlägg från: Anonym (Varar inte för evigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varar inte för evigt)

Spädbarn - amning - NÄR blir det lättare???

Du har fått en bebis som är missnöjd just nu, men inget säger att hem kommer vara missnöjd för alltid. 

För att ge lite perspektiv så var min bebis världens nöjdaste tills hen var ungefär fem år. Min kompis hade ett jämngammal barn som var ständigt missnöjd. Nu har de kommit i puberteten och mitt barn är ständigt arg och missnöjd medan kompisens barn är nöjd och glad för det mesta. Vet inte riktigt vad jag skulle välja om man hade en valmöjlighet. Det gäller att stå ut när det är jobbigt och njuta när det går bra. För att orka stå ut så behövs bra vänner att prata med! 

Anonym (Ts) skrev 2023-09-25 20:25:29 följande:
    Tack för perspektivet! :) Missnöje är väl aldrig kul helt enkelt. Ibland känns det bara så tröstlöst när typ?

Magläge TRÅKIGT BLÄ. Ligga i babygym VÄRDELÖST- GNÄLLLLL. Ligga på mage på mamma - USELT VILL KRAVLA IVÄG OCH GNÄLLA. Ammas - OK BRA MEN NU BLEV DET OBEKVÄMT SÅ GNÄLL. Pappa koppar bröstmjölk för snabbare mat - VÄRDELÖST SÄMST SPOTTA UT ALLT. 

Lite att inget liksom är bra någonsin. Det är ju vad det är ochjag älskar den här lilla varelsen oändligt oavsett. Men just känslan av att vad jag än gör så är det något som skapar missnöje, det gör att jag också känner mig otillräcklig. Man är ju inte van det helt enkelt.
    Funkar vagn eller bärsele om ni är ute och går? Många bebisar somnar gott när de väl har kommit ut. Att själv få komma ut och röra på sig, även om det bara blir en kort stund kan göra underverk för humöret. Men det är ju inte alltid så lätt att hinna ut mellan amningarna, men försök. 

Prova att pappan tar ut bebisen i bärsele på en promenad runt kvarteret när hen är mätt men gnällig. Kan funka då, eller iaf värt att testa! 

Svar på tråden Spädbarn - amning - NÄR blir det lättare???