Anonym (TS) skrev 2023-09-24 18:44:55 följande:
Vad gör ni på vardagskvällarna?
Jag tycker att vår familj har sån "tråkig" fritid. Barnen går inga sporter och vill inte det heller. Varsdagskvällarna handlar om att de spelar och jag gör måsten. Minsta är 4 år så måste sova innan de större barnen.
Vad gör ni på vardagskvällarna? Hur gör ni för att hinna med?
Jag slutar 17 så är hemma tidigast 17.30, men oftast 17.45. Sen laga middag och äta denna samt städa undan, sen känns det som att kvällen är slut.
Man måste ju inte syssla med sport, har dom inget annat dom är intresserade av? Scouter, teater, musik? Blir dom inte uttråkade om dom inte har något alls efter skolan?
Vi har späckat schema som rullar på i veckorna. Mina tonåringar har träning 4-5 dagar per vecka och tävling ibland på helgerna. 11-åringen har träning tre dagar /vecka + scouter en dag. Dom har fått testa olika saker genom åren och gillar verkligen det som de sysslar med nu.
De tar sig själva till träning och ibland hämtar jag, ibland tar de sig hem själva. Vi äter middag när alla kommit hem, brukar bli runt 20. Ibland spelar vi något brädspel på kvällen eller ser film. Eller så tar alla det lugnt.