Cathariiina skrev 2023-09-27 16:14:19 följande:
Ja, det är viktigt! Jag ångar att jag inte gick ur tidigare, för jag har betalat oceaner i skatt till detta, men det var jättesvårt att bryta med en organisation som varit viktig för mig som barn och tonåring. Det var svårt att erkänna att den hade blivit något annat, inte längre en kristen kyrka.
Egentligen borde ALLA gå ur. De icke-troende för att det inte finns någon anledning för icke-troende att vara med i något som i alla fall till namnet är en religiös församling som håller till i religiösa byggnader, och troende för att SvK som sagt inte längre följer Bibeln, utan har blivit en organisation med allmänna vänsterliberala värderingar och anything goes-tänk. Om man betalar till dem, betalar man även den här figurens lön, t.ex.:
fempers.se/2021/2021-09-17/lars-gardfeldt-slutar-viga-heteropar/Ja, det är på grund av denna brådska som jag ville veta hur lång tid det tar innan man får en bekräftelse. Jag postade för en vecka sedan ungefär, så nu bör de ha fått den, och inom en vecka tycker jag att de borde posta min bekräftelse.