Rataxes skrev 2023-09-27 15:47:10 följande:
När jag gick ur för 30 år sedan gick jag in på pastorsexp. Bad om blankett för utträde, skrev på och lämnade in, så var det klart.
Enklare nu, bara att skriva ut från nätet. Lämna in personligen så.är du säker på att det kommer fram.
Glöm inte att du måste ha gått ur innan 31 oktober för att slippa betala till Svenska VänsterKyrkan nästa år också.
Ja, det är viktigt! Jag ångar att jag inte gick ur tidigare, för jag har betalat oceaner i skatt till detta, men det var jättesvårt att bryta med en organisation som varit viktig för mig som barn och tonåring. Det var svårt att erkänna att den hade blivit något annat, inte längre en kristen kyrka.
Egentligen borde ALLA gå ur. De icke-troende för att det inte finns någon anledning för icke-troende att vara med i något som i alla fall till namnet är en religiös församling som håller till i religiösa byggnader, och troende för att SvK som sagt inte längre följer Bibeln, utan har blivit en organisation med allmänna vänsterliberala värderingar och anything goes-tänk. Om man betalar till dem, betalar man även den här figurens lön, t.ex.:
fempers.se/2021/2021-09-17/lars-gardfeldt-slutar-viga-heteropar/