Inlägg från: Villblimamma98 |Visa alla inlägg
  • Villblimamma98

BF Juni 2024

Mololo skrev 2023-10-19 21:36:43 följande:

Jag känner lite tvärtom! Känner mig SÅ gravid och varje dag sitter jag och fantiserar och planerar långt in i framtiden för graviditeten och bebisen, föräldraledighet, hur vi ska berätta för familjen, namn osv? 

Sen kommer jag på att jag bara är i vecka 5, och mycket kan hända? kanske går det inte alls vägen? och så har jag byggt upp massa förväntningar som gör mig jätteledsen och krossad istället. 🥺

Jag har vul i v 7+4!

min man är som dig. Jättepositiv och planerar framåt men jag är så orolig och nervös. Känner mig heller inte sådär direkt gravid. Tror vi alla är olika. 🥹❤️
  • Villblimamma98

Idag har jag varit på hälsosamtal hos barnmorskan (inskrivning del 1 tror jag det är) och det var i grupp. Känns kul och börjar på något sätt kännas mer på riktigt nu!

• Villblimamma98

Kanske konstig fråga, mina bröst ömmar inte så mycket men bröstvårtorna pirrar typ lite ibland och har en tendens att bli styva som om man fryser, antar det är normalt?😅😂

• Villblimamma98
    Potatisbulle skrev 2023-10-20 11:33:38 följande:

Jag har inte blött någonting (peppar peppar) däremot har jag nästan konstant ont i magen. Lite dovt, värkande, lite överallt i magen (dvs inte enbart långt ner). Igår stack och ilade det långt ner till vänster. Jag har problem med min mage även när jag inte är gravid så jag misstänker att det kanske är tarmarna som gör ont, men jag blir ändå så himla orolig att något är fel. 😔 Är i vecka 5+6 och är minst fem-sex veckor tills ultraljud, kommer inte göra något privat  

Är det någon mer som har ont i magen?

Ja jag får ont i magen till och från. Även rätt risig i mage..😅
  • Villblimamma98

Känner mig snopen. Blev bjuden på middag hos föräldrarna så berättade ikväll. Kom hem nu och börjat blöda smått. Förbereder mig för det värsta...

• Villblimamma98
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-21 06:44:51 följande:
    För mig med verkar det som nu, vecka 4+6 , blir andra missfallet nu i så fall 
    Jag beklagar... jag börjar dock få ont vid höger sida. Typ äggstocken tror jag för är i samma område som jag får känning vid ägglossnin. Ska det va så?
  • Villblimamma98

Vad kul med tvillingar grattis!

nu har jag pratat med SÖS. Om inte smärtan i buken är borta om en timme så ska jag åka in. Hoppas den avtar. 

• Villblimamma98
    Mololo skrev 2023-10-21 12:20:40 följande:

hur har det gått?

Jag har lite känningar men det gör liksom inte ont ont så avvaktar lite. Men blödningen ökat tyvärr 
  • Villblimamma98

Lämnar nog tråden nu.. förhoppningsvis lyckas jag fortfarande få en bebis under 2024! 

lycka till alla er andra ❤️

• Villblimamma98

Uppdatering. Hamnade hos gynakuten pga ont vid äggstocken men den såg normal ut. Bekräftat missfall, HCG bara på 4 och inget syns i livmodern. Men men, åtminstone inget utomkvedshavandeskap!

• Villblimamma98
    MiniRodini skrev 2023-10-22 07:23:19 följande:
    Åh sån tur att det inte var utomkveds ♥️ Har följt Er tråd fast jag har BF i Maj, och blev så rädd för din skull att du skulle va med om det jag va med om i juli. Jag fick också ?missfall? trodde jag, blödde massor och klumpar i vecka 6+0. Sen slutade blödningen och jag fick superont i höger äggstäck. Stod ut en dygn hemma med alvedon+ipren i fulldos (hade ju ändå fått missfall, så va inte rädd att ta tabletter). På gynakuten (då i 6+4)  kunde de konstatera att graviditeten satt i äggledaren, vilket förklarade smärtan? Ajaj. Så verkligen skönt att du slapp det ♥️ 
    Jag blev gravid ganska snabbt efter, så håller verkligen tummarna för att det går fort för dig också 🙏♥️ Kram

Sorry för kidnappning av tråden 😉
    Tack för att du berättade! Är väldigt tacksam att det inte var utomkveds  hoppas det går snabbt ahh bli gravid igen 🥲❤️
  • Villblimamma98

Ville bara uppdatera då jag var med i denna tråd tidigare och beräknad till 22/6 men fick missfall i vecka 5+0 ungefär. Jag blev gravid sen direkt efter missfallet utan nån mens emellan och fick redan nu 3+ på äl +19! Känns betydligt mer lovande och bebis lär komma i slutet av juli eller början av augusti istället ❤️

Svar på tråden BF Juni 2024