Inlägg från: Villblimamma98 |Visa alla inlägg
  • Villblimamma98

BF Juni 2024

grimaserar skrev 2023-10-15 07:52:40 följande:
    Jag upplevde att mina inte blev så mycket starkare tillslut, ta ett digitalt istället! Håller tummarna för dig ❤️ 
    I onsdags fick jag 1-2 på digitalt och inte vågat ha nytt sen. Men testat med sticks på äl + 10,12 och 14 och de är alla lika svaga😢

tack ❤️❤️
  • Villblimamma98
    Mololo skrev 2023-10-15 10:08:54 följande:

Och mina vanliga test visar inte ens positivt än. Bara Testa-tidigt testen.. blir sjukt jäkla nojig över det.. 😬
    Är dock bara på äl+10 än, och bim är först på onsdag. Så får väl avvakta till dess och se?

Är så sjukt rädd över mina test som inte ökar i stegring men precis som du säger kan man ju inget annat göra än avvakta och se och hoppas på det allra bästa ❤️
  • Villblimamma98

Mina tester har fortfarande strecken även om de fortfarande inte blivit så mycket mörkare. Tog ett nytt digitalt idag som fortfarande på äl + 15 sa gravid v 1-2. Är det normalt? jag hade förväntat mig 2-3 eftersom det sa 1-2 på äl + 10? 😭

• Villblimamma98

Tack ger mig lite förhoppningar eftersom mina test knappt blir starkare! Är så rädd för missfall.. jag väntar ett par dagar och testar igen!! 🥰🥰

• Villblimamma98
    Bebis2023 skrev 2023-10-17 07:06:17 följande:

Igår var jag på VUL efter blödningar, fick se ett tickande hjärta! Nu känns det på riktigt, vart så orolig med tanke på att jag inte har några symtom mer än lätt ömmande bröst.

Vad skönt!! Vilken vecka och dag är du i?
  • Villblimamma98

Jag ringde barnmorskemottagningen för att fråga om tabletter jag äter osv och hon bokade in mig på gruppbesök nu på fredag redan i 4+5!

• Villblimamma98

Jag är osäker men första besöket verkar vara I grupp med allmän information och upplysningar om graviditet typ hur man ska äta osv tror jag. 

• Villblimamma98

Jag har fortfarande tyvärr en väldigt dålig magkänsla över denna graviditet. MEN jag har bestämt mig för att sluta testa och försöka lägga ångesten åt sidan. Jag ska försöka njuta av graviditeten oavsett om den går hela vägen eller inte. Jag är ju gravid bara det är värt att fira!!! Nu tänker jag att jag väntar bebis och inte missfall. Ev missfall är en del av livet och skulle det ske tar jag det då

jag har därför bestämt mig för att ändå berätta för mina föräldrar att jag är gravid nu i helgen. Alla graviditeter är värda att fira och jag håller såklart alla tummar och tår och den lilla i magen stannar ända till midsommarhelgen ❤️

• Villblimamma98
    liloma skrev 2023-10-19 09:23:34 följande:
    Det tycker jag du gör helt rätt i! ❤️ Även om jag vet att det är svårt. Jag försöker njuta och vara glad och planerar för en junibebis. Men ibland kommer orostankarna, speciellt när jag inte känner mig så gravid. Men så länge det inte blöder så intalar jag mig själv att allt är bra och det utvecklas som det ska. Igår gick jag in i v 6, varje onsdag är en seger nu i början då jag går in i en ny vecka.

Vad roligt att du ska berätta för föräldrarna, helt rätt att fira! :) 
    Jag har berättat för en vän och för min bror än så länge, men ska nog berätta för mina föräldrar snart. Blir det missfall vill jag berätta det också. Men det känns inte riktigt lika speciellt nu andra gången som första. Då berättade jag ungefär den här tiden i graviditeten. 

ja precis så sade min man med att vi behöver inte oroa oss för något så länge det inte blöder  Utifrån vad vi vet nu är jag gravid och då är det så! Är vår första graviditet (förutom kemisk i augusti) så känns rätt pirrigt att få berätta det! Går in i v 6 på söndag när vi tänkte berätta🥰

• Villblimamma98
    Ölandstoka skrev 2023-10-19 12:10:20 följande:

Vad härligt att få dela med sig av de fantastiska nyheterna!  Vi ska ?komma ut? för föräldrarna nästa vecka efter ultraljud och jag är så himla taggad. 

Låter jättebra att ni ser positivt på det,  se till att fira ordentligt  // Skrattande

Ja första veckan låg jag mest och grät helt inställd på missfall. Som sagt fortfarande en dålig magkänsla men kände att jag kan inte deppa ihop jag måste ju ta tillvara på min graviditet. Har ju aldrig varit det förut 😀❤️ vi har tidigt ultraljud om exakt tre veckor och är svinnervös!
Svar på tråden BF Juni 2024