BF Juni 2024
Vad är ett gruppbesök?
jag hade inskrivning i vecka 6/7
Jag ringde barnmorskemottagningen för att fråga om tabletter jag äter osv och hon bokade in mig på gruppbesök nu på fredag redan i 4+5!
Vad är ett gruppbesök?
jag hade inskrivning i vecka 6/7
Jag ringde barnmorskemottagningen för att fråga om tabletter jag äter osv och hon bokade in mig på gruppbesök nu på fredag redan i 4+5!
Beklagar er som fått missfall 💔
Cutepenguin! Gud så roligt !! är det första barnen för er? Vi väntar andra så skulle vi få veta de är tvillingar hade det känts lite mycket 😅 men annars kul! Vi har det inte heller i släkten så förstår chocken! Men grattis ❤️❤️ två små liv,
Jag har faktiskt redan berättat för teamet och min chef. Detta för att jag jobbar hemma heltid eftersom jag mår dåligt och det kändes schysst att alla fick veta varför istället för att fundera, vi se haft mycket svår sjukdom i teamet så jag ville inte att någon skulle tro det värsta och de flesta av mina kollegor är 50+ och håller det inom teamet vi är en grupp om tio pers ca. alla blev så glada för en så bara mysigt.
Har i övrigt inte bokat tidigt ultraljud eller något, försöker lita på kroppen och invänta kub. Jag har ?mild? HG så inte så rädd för det inte är något där inne när en mår som en gör :p hade värre HG med dottern så hoppas de håller sig här dock. Är i vecka 9 nu.
Vad säger ni för anledning till jobbet när ni ska åka till BM eller för att göra VUL? Känns ju alldeles för tidigt för att berätta om graviditeten, så måste ha en bra lögn redo haha. Har redan nyligen varit hos tandläkaren, inbokat cellprov, och allt sånt som man annars kan skylla på.. 😬 😂
Folk är så nyfikna, och de vet att jag har barnlängtan, så de kommer börja spekulera ifall jag bara säger att jag har ett läkarbesök.. 🙄
Vår dotter fick veta direkt men vi trodde faktiskt inte hon helt skulle förstå eller komma ihåg det, men tji fick vi😂 hela förskolan vet säkert men de har inte sagt något åtminstone ;)
Jag pluggar den här terminen men ska tillbaka till jobbet i januari så det blir till att berätta för chef och kollegorna då tänker jag, och då kanske det också syns. Om ingen misstänker nåt på julbordet i december :p känns lite kul att kunna vänta med att berätta, hade jag varit på jobbet hade jag nog berättat efter kub, som jag gjorde förra gången.
Imorgon ska jag berätta för mina föräldrar har jag tänkt :)
Ni som har barn sen innan, när berättar ni att det ska komma ett syskon? Vi har inte sagt nåt än, känns som det skulle spridas på förskolan etc så väntar tills det känns lite mer säkert. Men det ska bli så roligt att få berätta!
Skapade en.
här är länk som funkar i två dygn.
helt dold grupp och går ej söka fram❤️
https://fb.me/g/p_6WnhBXT8rZfK8AeP/GXHw3tRM
Ingen som vill ta på sig att fixa en privat fb-grupp? Och lägga länk här sen (dvs gärna så privat att den inte ens går att söka fram haha)
https://fb.me/g/p_J7zmQfzoNxVfaddV/j7EpY407
ny länk som funkar 48h :)
Åh beklagar ❤️ försöker trösta lite med att det brukar m gå snabbare och vara lite lättare för kroppen att bli gravid igen efter missfall. ❤️
Såg ett hjärta slå i v 6+2. Nu i vecka 9+2 visar det sig att det avstannat i 8+2. Hade inga symtom på MA. Hade iofs inga direkta symtom av graviditeten mer än ömma bröst. Är så ledsen, det tog oss två år att bli gravida. Önskar er andra lycka till!
Åh vad glad jag blir villblimamma98!! Grattis ❤️❤️❤️
Jag tror de flesta av oss här inne flyttat till Facebook så denna tråd dog ut lite 🥰 hoppas vi ses där! Finns även bra bf 2024 grupper där en också är bf juni 2024
Hej! Jag tror vi alla vandrade vidare till Facebook :)