Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BF Juni 2024

Här är en som berättar alldeles för tidigt för allt och alla nästan 😂 har berättat för alla närmsta vänner och familj. Även berättat för närmsta kollegan. Vi har alltid berättat tidigt och har ett missfall i bagaget men tycker inte alls det är jobbigt att de närmaste vet om det. Det är så vanligt så de flesta runt om mig har själva haft missfall också och alla har bara varit stöttande ❤️

• Syskonförsök

Åh fattar precis. Håller tummarna att allt går som det ska ändå ❤️ och här tycker jag vi får ventilera all oro. ❤️ varmt Välkommen !

barntokiggg skrev 2023-10-01 22:27:45 följande:

Hej!! Hoppar gärna in här, plussade nyss och enligt app borde jag ha BF 6 juni. Har haft det på känn i iaf en vecka då jag känt spänningar i livmodern ett bra tag!

Vi har försökt i över ett år med ett missfall i bagaget denna omgång, det här blir barn nummer 2, har en son på 3 år och hade ett missfall innan honom också. Så vi håller tummarna Solig Men vågar inte bli för glad än, sorgligt nog haha. Jag har väntat med att ta gravtestet just för anledningen att jag vill leva i min lilla bubbla utan oro ett tag och det sjuka är att precis när jag skulle ta det så hade jag lite rosa flytningar i trosorna så jag ropar till min sambo att mensen är påväg men hade precis innan jag såg det kissat på stickan redan och en minut senare så visar det ändå positivt. Men som ni kanske förstår en stor anledning att vi inte vågar bli överlyckliga ännu då jag inte har så goda erfarenheter av "bara lite blod" som sedan inte slutat i missfall. Kul jag kommer in i gruppen nu med positivitet haha... Men känner att det är skönt att ventilera med lite folk som förstår. Iaf... Vi hoppas ändå!! Stort grattis till alla andra också! Så kul! Hjärta

Lite om mig, är 26 år och min sambo 31, om sagt det här blir vårt andra barn! :)

• Syskonförsök

Hahahaha samma här! Till vår som är 2,5. 😂 så Troligtvis vet hela förskolan redan!

Ölandstoka skrev 2023-10-02 12:07:02 följande:

Angående att ?komma ut? så har vi berättat för vår tvååring så det finns en viss risk att han skvallrar Glad

• Syskonförsök

Jag har också tid 9 oktober 🥰 då är jag i 6+0. 

ni är många som bokar tidiga ultraljud! Vad betalar ni för det? :) har ni det i samma stad som er? För mig behöver en åka till annan stad 

cutepenguin skrev 2023-10-02 15:01:06 följande:

Jag bokade en tid 9 oktober, så om exakt en vecka. Är då i vecka 6+5. Vet inte om jag skrivs in då? Sist jag var på det samtalet pratade bm mest om att inte röka, dricka, droger osv. samt tog lite uppgifter om mig. Hon bokade i o för sig in tid för prover och UL i vecka 12-13, så det kanske var inskrivning ändå. 😅 Har dålig koll då det slutade i MA så vet inte steget efter. 

Har även bokat in tidigt UL privat 20 oktober då jag är i vecka 8+2. Skulle det hända något innan dess bokar jag bara av. Men jag hoppas det går vägen den här gången!! 🥰👍🏼

• Syskonförsök

Är det den som heter gravid och bf juni 2024?

Kroonkan skrev 2023-10-03 05:34:43 följande:

Hej, grattis till er alla. Jag plussade i söndags svagt på ett vanligt test. Tog ett nytt test igår. Ett RFSU tidigt test och det visade positivt. BF i juni och väntar barn 2. Vår dotter fyller 2 år på fredag. Allt har gått fort, hade kopparspiral som jag tog ut den 15 september. Så vi blev verkligen gravida direkt. Hoppas och håller tummarna att allt går bra. Har själv missfall i bagaget och det tog några år innan vi fick vår dotter. Jag och min man har varit ihop sedan 2015 men gifta sedan 2020. Jag har startat en grupp på fb för alla med BF juni 2024 där man kan följas. Hjärtligt välkomna. 

• Syskonförsök

min vän drack ganska ordentligt innan hon visste om graviditet (visste först i vecka ?) ut kom en frisk unge. Ingen vet vad som händer det viktiga är att sluta dricka när en vet ❤️

Jossoma skrev 2023-10-09 00:09:04 följande:

Hej jag bor i Stockholm fyllde idag 39år .Skäms..Vart på en hemsk kryssning med supa supa sprit som följd jag var tydligen i v 4+3 när den dagen hände. (Ångest ångest ångest) jag har bf 11juni enligt räkning... oplanerad och 6e barn ! Jag är dessutom i högrisk då jag är gammal! Men pussen är starka .... läst om alkoholskador men blir ju knäpp i denna djungel.... är det verkligen en orsak att abbortera för den sakens skull? Hur många föddes sjuka egentligen? Ingen skriver om det tyvärr.  Kanske startar egen tråd om den oron! Jag är här iaf! Tack!

• Syskonförsök

Jag testade för jag ändå hade massa test hemma och ville se det öka bra. Testade till strecken var lika starka ❤️ kändes skönt att se det öka och sen kom mer symtom så det blev en försäkran. med mitt tidigare missfall ökade det inte så snabbt och hade inga symtom. 

Villblimamma98 skrev 2023-10-11 17:16:34 följande:

Har ni testat med graviditettester efter ert första plus? Känner jag vill testa ett tag framåt för att se att missfall inte är runt hörnet... men hur länge brukar man fortsätta testa?

• Syskonförsök

Jag tyckte redan jag var löjligt trött äl+7. Plussade äl+9 och skymtade något redan äl+8. Så väldigt tidigt plus. sen började ömma bröst först efter bim och illamående kom och gick. Nu i vecka 7 (6+4) så spyr jag på morgonen och vissa dagar har det funkat med tablett plus att äta något liggandes innan jag går upp men imorse fick jag springa till toan och spy så fort jag vaknade. Med lillan satt illamåendet i till vecka 25 så hoppas på mindre tid nu. Idag har jag haft mycket molvärk som spänner och främst gör ont med tighta jeans så snart får jag väl börja med lösare byxor 😅 varit väldigt uppblåst och mycket mer förstoppad än jag var med dottern också. 

Villblimamma98 skrev 2023-10-12 05:18:34 följande:

När började ni få symtom? Jag är bara på äl + 11 (v3+4) idag men har upplevt symtom ända sen i måndags men tydligare från igår. Kan man få symtom så tidigt eller inbillar jag mig?

Jag har bland annat fått otroligt mycket finnar, varit väldigt åksjuk (även när jag själv kör), molvärk i mage/ljumske och gaalet trött. Legat i sängen efter jobbet sen i måndags och igår kunde jag inte längre hålla ögonen öppna mer vid 20:30 och gick och lade mig. Jag brukar aldrig sova innan 23 😅

om ni har symtom vad har ni märkt av?

• Syskonförsök

Åh nej , beklagar 💔 jag fick ett missfall för några månader sedan i 5+0 men är nu 6+4 och blev gravid snabbt igen❤️ håller tummarna för att det snart är er tur igen

JustLikeHoney skrev 2023-10-13 16:37:50 följande:

Lycka till alla andra, jag har fått missfall som startade i onsdags. Var bara v 5+3 men sorgligt ändå. 

• Syskonförsök

Jag fick ägglossning dag 22 i cykeln och min BM går rakt av ändå på mensens sista dag,.. vilket blev en hel veckas fel. jag fick säga till på skarpen när hon skulle boka blodprov för kub som var viktigt att det var i vecka tio och det ville hon då boka när jag var i vecka 9. 

Ölandstoka skrev 2023-10-17 15:12:50 följande:

Har hört många historier om envisa barnmorskor som absolut ska gå på  dagen för senaste mensen trots att kvinnan vet att ägglossningen var sen. 

Jag är lika envis och typ vägrar säga vilket datum min senaste mens var utan säger när jag hade ägglossning. Jag vet att  mina cykel är oregelbundna och fick ett klockrent positivt äl-test, då tycker jag att det får styra. Inte för att några dagar hit eller dit egentligen spelar roll men känner jag mig säker på när jag hade ägglossning så tycker jag att man ska gå på det. 

Svar på tråden BF Juni 2024