Inlägg från: grimaserar |Visa alla inlägg
  • grimaserar

BF Juni 2024

Mololo skrev 2023-10-17 12:09:42 följande:

så skönt att få se ett tickande hjärta!

Tänkte ringa i veckan och boka ett VUL också. Hade helst velat få en tid om två veckor då det funkar bäst schemamässigt att smita från jobbet, men är bara i vecka 6+0 eller 6+1 då? så kanske är för tidigt för att kunna se?? 

Jag var i 6+2 när jag var inne förra veckan (embryot var inte ens en månad pga sen ägglossning), och fick se ett litet hjärta. Knyttet där inne var dock bara 3 millimeter, så det var nog precis så att de kunde upptäcka hjärtat :) 
  • grimaserar
    MimmiJo skrev 2023-10-20 09:04:28 följande:

Jag är så nervös Gråter 

Inatt när jag gick på toa kom det lite blod. Gick ju upp flera gånger efter det och kollade om det kommit mer, kunde verkligen inte somna om! Men inget mer än det lilla än så länge. Jag har dock tre missfall på rad i bagaget och alla har börjat med en liten, liten blödning. Usch, detta känns hemskt!

Har tidigt VUL på måndag (är då i v. 6+0). Hoppas så innerligt att det inte blöder mer i helgen och att vi får se ett litet hjärta slå då.

Någon mer som haft blödningar?

Jag har haft ganska många, några mer rejäla. Brutit ihop och varit säker på att det varit över minst två gånger, en gång hade jag dessutom rejält ont i magen (tror dock att det var magknip av maten jag ätit, men var helt säker på att det var missfall som drog igång just då, smärtan gick över på 5-10 min och jag kände mig som världens dramaqueen). Precis som du har jag haft att det kommer och sedan slutar det. Men var på ett tidigt VUL för en vecka sedan (v.6+2) och allt såg bra ut, de såg till och med ett fladdrande hjärta. Har haft en liten blödning sedan dess, i måndags, så är inte säker på att det går vägen men väntar på mitt nästa VUL som är om vecka. Men mina läkare verkade väldigt lugna trots mina blödningar. De sa att vissa blöder, tror att de pratade om att moderkakan ska utvecklas in i någon muskel typ, men jag var lite uppe i varv efter att ha fått beskedet att allt såg bra ut så jag kan ha missförstått... Sen är det ju inte så mycket att göra mer än att hålla tummarna, men blödningar verkar inte behöva betyda att det är något fel, även om det så klart hade varit oerhört skönt att slippa... Håller tummarna att det ska gå vägen för dig, och att allt ser bra ut på måndag! 
  • grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-22 15:26:00 följande:
    Beklagar ❤️????? får se hur det går för min graviditet , har kommit blod nu i tre dagar, inte super mycket men ändå mer än ?bara? spotting, dock ingen smärta i magen men upplever också att illamåendet försvunnit. ingen bra känsla för detta och extra orolig i och med att jag också fick ett missfall i juni detta år 😢
    Håller tummarna för dig! Om det gör dig lugnare har jag blött ganska rejält från och till hela förra veckan. Var säker på att det var över, men allt såg bra ut på VUL. Sen är det ju tidigt så vad som helst kan fortfarande hända, men blödningar behöver åtminstone inte innebära något fel :) 
  • grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-22 22:00:02 följande:
    Tack! Hoppas verkligen det går bra denna gång 🙏🏻 skönt att det såg bra ut på VUL, vilken vecka är du i? 😊 
    Jag är i vecka 7+5 idag, gjorde ultraljud i vecka 6+2 för att jag blödde och hade haft ont i ena sidan av magen. Ska på nästa VUL den 20/10 så hoppas att det fortfarande ser hjärtslag! Har fortfarande symtom dock och inte blött något på en vecka, så känner mig relativt optimistiskt, vilket känns farligt! Tog ett gravtest igår, eftersom de brukar säga att någon vecka efter missfall så visar gravtest negativt. Det var fortfarande positivt och 3+ veckor. Så håller tummarna. Hur har det gått för dig? Några fler blödningar och vilken vecka är du i? :) 
  • grimaserar
    Mololo skrev 2023-10-23 09:28:29 följande:

Vad säger ni för anledning till jobbet när ni ska åka till BM eller för att göra VUL? Känns ju alldeles för tidigt för att berätta om graviditeten, så måste ha en bra lögn redo haha. Har redan nyligen varit hos tandläkaren, inbokat cellprov, och allt sånt som man annars kan skylla på.. 😬 😂

Folk är så nyfikna, och de vet att jag har barnlängtan, så de kommer börja spekulera ifall jag bara säger att jag har ett läkarbesök.. 🙄 

Haha jag tycker också att det är svårt. Har bara sagt läkarbesök till mina kollegor, men har gjort IVF så har meddelat min chef sedan tidigare så hon vet. Säger inte att jag ska på ultraljud, utan bara jag ska på läkarbesök kopplat till IVF. Antar att mina kollegor tror att det är något allvarligt fel på mig med tanke på alla läkarbesök jag springer på men tänker att det får vara så... När tänker ni att ni kommer berätta för folk? Jag har berättat för min mamma och pappa och min syster. Min sambos pappa och bror vet också samt hans två bästa vänner. Har tänkt att jag kommer berätta för mina vänner runt vecka 12, är dock bara i vecka 7+5 än, så är ett tag kvar. Kollegor och chef känns som att jag inte vet om jag kommer berätta förrän vid jul typ... Men jag vet inte, är det konstigt? 
  • grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-23 11:52:45 följande:

Jag är bara i vecka 5+2, så väldigt tidigt ännu, idag har det knappt kommit något blod så känns som de avtagit vilket känns bra, tog gravtest i lördags som visade 2-3 så tänkte ta ett test igen på söndag och då hoppas de visar 3+ . Vet du i vilken vecka du fick 3+ ? 

håller tummarna för dig! 

Så skönt! Då håller jag tummarna för dig! En blir ju verkligen knäpp, har mer eller mindre fått tvångstankar om att gå på toa för att se efter... Försöker vara lugnt men det är löjligt stressande...

Nej har bara tagit ett digitalt test tidigare då visade det två-tre. Vilket var det skulle vara. Men eftersom jag gör IVF så vet jag precis hur "gammalt" mitt foster är, idag är det 5+1 trots att jag är i vecka 7+5, jag har ganska sen ägglossning så har kommit ganska kort för att snart vara i vecka 8a :)
  • grimaserar
    MimmiJo skrev 2023-10-23 12:21:14 följande:

Jag och min man var på tidigt VUL idag, vecka 6+0. Jag hade lite blödningar i fredags natt och lördags kväll så är ganska orolig att det är början på ännu ett missfall. På ultraljudet såg läkaren tydligt en graviditet (en hinnsäck och gulesäck) och hon sa att storleken motsvarade vilken vecka jag är i. Men hon såg inget embryo :( Hon sa att det kan vara för att det är så tidigt än. Men jag tänker att det måste vara början på ett missfall.

Jag hade så hoppats på att kanske få se hjärtslag så jag kunde få lite lugn i kroppen, men hon bokade in mig på ett nytt besök nästa tisdag (v. 7+1). Har dock börjat blöda igen nu efter VUL så jag ställer in mig på det värsta Gråter

Håller tummarna för att det är okej, skönt ändå att inte behöva vänta mer än en vecka, även jag förstår att det känns som en evighet. En blir knäpp av blödningar, och förstår att det känns väldigt stressande att inte se något. Hoppas innerligt att det går vägen för dig Hjärta
  • grimaserar
    Mololo skrev 2023-10-23 12:07:59 följande:

grimaserar skrev 2023-10-23 11:13:21 följande:

Åh jag skulle inte kunna åka från jobbet utan att kollegorna märkte, då nån alltid måste täcka upp när man är borta, så det är ju helt kört. Tänker inte berätta för in chef eller kollegorna förrän tidigast vecka 12. Annars kommer snart alla veta då chefen gillar att skvallra.. 🙄

Men nu har jag äntligen bokat ett tidigt VUL i alla fall. Ska dit då jag är på 6+5, så hoppas få se hjärtslag då. Har era partners följt med på VUL eller har ni gått ensam?

Min bättre hälft har följt med, han försöker följa med på allt kopplat till vår IVF, även om han missat ett UL innan äggplock. Dels för att han vill känna sig delaktig men också som stöd om det skulle vara något som inte stämmer eller något som händer. Jag har tyckt att det har varit väldigt skönt eftersom jag känner mig aningen hormoniell och känslomässigt labil 😬 Han ska följa med på nästa VUL också, på måndag. Efter det tänker jag att vi får se lite, tror egentligen att han vill vara med så mycket som möjligt men antar att det beror lite på hur det går att lösa med hans jobb, men jag är oerhört tacksam över att han har lyckats lägga sig ledig och följt med nu under de första besöken, just utifrån att det är lite större risk för negativa besked. 
  • grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-23 15:32:01 följande:

Ja man blir verkligen knäpp, även fast man vet att man inte kan göra något åt saken.

okej jag förstår, var det dit första Ivf-försök? 

Verkligen, försöker intala mig att jag ändå inte kan göra något så att det bara är att ta en dag i taget. Men det är svårt, mer eller mindre omöjligt. 

Ja, har varit helt inställd på att det inte skulle gå vägen den första, är så väldigt liten chans att det faktiskt skulle funka. Så har mest känt att jag ville få det hör försöket överstökat så att vi faktiskt skulle ha en chans på försök två. Men än så länge går det vägen, men vågar verkligen inte hoppas. 
  • grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-24 09:30:20 följande:

Håller verkligen tummarna för dig! 

igårkväll började jag blöda igen och hade i samband med det ont i magen, det varade dock bara i en timme, både smärtan och blodet, och nu har jag inte blödigt något sen dess och har inte längre ont i magen, känner dock illamående idag igen , denna symptom har varit försvunnen i några dagar. så nu vet jag inte vad jag ska tro? tog ett digitalt test imorse igen, även fast jag sa att jag skulle vänta till söndag , visar fortfarande 2-3 och är idag i vecka 5+2 , tog även en testremsa från RFSU som visade ett strakt streck, så förvirrad. 

vad tror ni? Är det missfall? 

Oj så svårt. Jag hade rejält ont en gång när jag blödde, utan att det var missfall... Och jag tänker ändå att det låter hoppfullt att det slutar. Håller verkligen tummarna för dig! Men förstår också att du får whiplash skador av att slängas mellan hopp och förtvivlan. Det är oerhört påfrestanande. Jag bestämde mig till slut för att typ stänga av medan jag fortfarande blödde, att anta att det inte gått vägen för jag orkade inte mer.  

Låter väl inte helt konstigt om ditt embryo skulle vara någonstans vecka 2-3 om du är i vecka fem? Jag är i vecka 7+6 och mitt embryo är i vecka 5+2. Men det beror ju lite på hur tidig ägglossning du har...  
Svar på tråden BF Juni 2024