Inlägg från: Villblimamma98 |Visa alla inlägg
  • Villblimamma98

BF Juni 2024

När började ni få symtom? Jag är bara på äl + 11 (v3+4) idag men har upplevt symtom ända sen i måndags men tydligare från igår. Kan man få symtom så tidigt eller inbillar jag mig?

Jag har bland annat fått otroligt mycket finnar, varit väldigt åksjuk (även när jag själv kör), molvärk i mage/ljumske och gaalet trött. Legat i sängen efter jobbet sen i måndags och igår kunde jag inte längre hålla ögonen öppna mer vid 20:30 och gick och lade mig. Jag brukar aldrig sova innan 23 😅

om ni har symtom vad har ni märkt av?

• Villblimamma98
    linalundgren1 skrev 2023-10-12 08:59:43 följande:
    Jag har exakt samma! Inte som att det spänner utan mer som du säger som mensvärk.. har även fått lite hugg ibland typ som gjort mig livrädd.. men ingen blödning som tur är (peppar peppar). Men tänker att det är normalt, det är ju mycket som händer där nere nu🙈❤️
    Ja precis den sitter där min mensvärk brukar sitta också. Långt ner i magen och ner ut i ljumskarna. Kikar efter blod hela tiden på pappret för är så nervös 😅❤️
  • Villblimamma98

Efter lunchen nu blev jag ordentligt illamående och kändes som om allt skulle komma upp och samtidigt fick jag otrolig yrsel och fick lägga mig på kontorets vilorum. Känns lite oroande att ha sådana symtom så tidigt för intalar mig då att det kommer va extremt om någon vecka...

• Villblimamma98
    Syskonförsök skrev 2023-10-12 14:42:35 följande:

Jag tyckte redan jag var löjligt trött äl+7. Plussade äl+9 och skymtade något redan äl+8. Så väldigt tidigt plus. sen började ömma bröst först efter bim och illamående kom och gick. Nu i vecka 7 (6+4) så spyr jag på morgonen och vissa dagar har det funkat med tablett plus att äta något liggandes innan jag går upp men imorse fick jag springa till toan och spy så fort jag vaknade. Med lillan satt illamåendet i till vecka 25 så hoppas på mindre tid nu. Idag har jag haft mycket molvärk som spänner och främst gör ont med tighta jeans så snart får jag väl börja med lösare byxor 😅 varit väldigt uppblåst och mycket mer förstoppad än jag var med dottern också. 

Oj! Precis som du upplevde jag trötthet äl + 7 såg skugga vid äl + 8 och väldigt tydligt äl + 9! Återstår att se hur det utvecklar sig då... hoppas ditt illamående blir bättre 🥰
  • Villblimamma98

Nu är det femte dagen i rad jag vaknar helt klarvaken runt 4?? Så hemskt att vakna så tidigt och inte kunna somna om 😂😅

• Villblimamma98

Nej jag är heeeelt slut på dagarna. Och ska nog försöka sluta testa stickor nu och ta ett nytt digitalt i mitten av nästa vecka istället. Börjat överanalysera att strecken inte ökar som det ska och har börjat ställa in mig på att det kanske kommer bli en kemisk😅 hoppas inte!!

• Villblimamma98
    Potatisbulle skrev 2023-10-13 05:58:56 följande:

Samma här. Så konstigt att kroppen inte prioriterar sömn när den verkligen behövs, men antar att det är för mycket som händer där inne just nu 😅

Oj. Det förstår jag. Jag har inte testat något mer sedan jag plussade även om det är väldigt lockande. Har tänkt göra det några gånger men stoppat mig själv i sista stund just därför att jag tror att det skulle oroa mig mer än det ger. Tänker att jag får reda på tids nog hur det står till och att jag ändå inte kan gör något åt det. Men det är inte lätt. 

Ja jag är ju ännu bara i v 3+5 så är rädd att det ska bli kemiskt och inte vara kvar till iaf v 5+0. Ska försöka sluta testa och hoppas på det bästa. Som du säger kan jag ändå inte göra något åt vad som händer 🥰
  • Villblimamma98

Min mens är beräknad till i morgon och är livrädd att den ska dyka upp och graviditeten kanske är kemsik 😅

Svar på tråden BF Juni 2024