• liloma

BF Juni 2024

Carmarr skrev 2023-10-16 22:03:37 följande:

Vad hade ni för tidiga symtom föresten? I och med att jag inte alls trodde att vi lyckades denna månaden heller så kan jag inte minnas att jag känt något tidigt symtom. Det skrämmer mig såklart och gör mig rädd att det inte ska gå hela vägen.. Just nu är jag jätteförkyld dock så all fokus ligger väl där. Men kaffet smakade kaffesump så fick hälla ut idag innan jag gjorde ett test 🙈

Grattis!
    Jag har inte känt så mycket, men lite vag molvärk till och från. Ibland lite vaga spänningar i brösten. Kände liksom i kroppen att det hände nåt och kände bara på mig att jag var gravid, vilket stämde! Är bara i v 5, än så länge kan jag dricka kaffe men förra graviditeten tog det stopp i v 6 eller 7 tror jag. Varit trött men svårt att veta om det beror på graviditet, förkylning eller att jag har en treåring... 😛
  • liloma
    Carmarr skrev 2023-10-16 23:07:40 följande:
    Låter som tröttheten nog är en härlig kombination av alla tre 😂 Jag har tyckt mig känna i kroppen alla andra cykler men då har det inte varit något. Komiskt att i denna när jag gett upp hoppet och var säker på att något var strul med äl så blev jag gravid haha!
    Haha ja, kroppen kan överraska ibland!
    Hur gammalt är ditt första barn? :) 
  • liloma
    grimaserar skrev 2023-10-17 12:47:21 följande:
    Jag var i 6+2 när jag var inne förra veckan (embryot var inte ens en månad pga sen ägglossning), och fick se ett litet hjärta. Knyttet där inne var dock bara 3 millimeter, så det var nog precis så att de kunde upptäcka hjärtat :) 
    Så häftigt att man kan se ett hjärta på nåt så litet! 
  • liloma
    Mololo skrev 2023-10-17 20:23:12 följande:

Har ni skrivit in er hos barnmorska redan? Jag tror jag var i vecka 8 förra graviditeten då jag gjorde det, men kanske är sent? 

Jag har bokat in ett första besök i v. 9. Förra graviditeten hade jag första besöket ungefär runt samma vecka. 
  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-19 08:58:47 följande:

Jag har fortfarande tyvärr en väldigt dålig magkänsla över denna graviditet. MEN jag har bestämt mig för att sluta testa och försöka lägga ångesten åt sidan. Jag ska försöka njuta av graviditeten oavsett om den går hela vägen eller inte. Jag är ju gravid bara det är värt att fira!!! Nu tänker jag att jag väntar bebis och inte missfall. Ev missfall är en del av livet och skulle det ske tar jag det då

jag har därför bestämt mig för att ändå berätta för mina föräldrar att jag är gravid nu i helgen. Alla graviditeter är värda att fira och jag håller såklart alla tummar och tår och den lilla i magen stannar ända till midsommarhelgen ❤️

Det tycker jag du gör helt rätt i! ❤️ Även om jag vet att det är svårt. Jag försöker njuta och vara glad och planerar för en junibebis. Men ibland kommer orostankarna, speciellt när jag inte känner mig så gravid. Men så länge det inte blöder så intalar jag mig själv att allt är bra och det utvecklas som det ska. Igår gick jag in i v 6, varje onsdag är en seger nu i början då jag går in i en ny vecka.

Vad roligt att du ska berätta för föräldrarna, helt rätt att fira! :) 
    Jag har berättat för en vän och för min bror än så länge, men ska nog berätta för mina föräldrar snart. Blir det missfall vill jag berätta det också. Men det känns inte riktigt lika speciellt nu andra gången som första. Då berättade jag ungefär den här tiden i graviditeten. 
  • liloma

Idag, när jag tränade ett väldigt lätt pass på gymmet, så var det som att jag plötsligt kände mig mer gravid, att det kändes lite mer i magen (från att knappt ha känt nånting). Tänk att det bildas ett litet litet liv därinne! 

• liloma
    cutepenguin skrev 2023-10-21 07:52:41 följande:

Jag och sambon var på viabilitetsultraljud igår och vi fick årets chock kan man säga. Jag väntar tydligen tvillingar 😅

Vet inte om chocken lagt sig ännu? Hur förbereder man sig på TVÅ små, samtidigt 😅 Det blir såklart bra, men det här var vi inte beredda på. Ingen av oss har tvillingar i släkten så fanns liksom inte på kartan att det skulle vara två. 😂 BM som gjorde ultraljudet kunde inte säga ännu om det är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar så det får vi reda på längre fram. De mätte i vecka 7+5 och 7+4 och allt såg fint ut 🥰 

Men wow! Förstår att det måste varit en chock! Hur har du mått? Har förstått att tvillinggraviditeter kan kännas av mer med illamående och så i början. 
  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 14:11:01 följande:

Lämnar nog tråden nu.. förhoppningsvis lyckas jag fortfarande få en bebis under 2024! 

lycka till alla er andra ❤️

Beklagar! ❤️ Hoppas det snart är din tur! 
  • liloma

Är i valet och kvalet om jag ska göra ett tidigt ultraljud eller inte... Å ena sidan skönt att se om/att det är någonting där, å andra sidan försöka släppa kontrollen och lita på kroppen och vänta till det är dags för kub, som i förra graviditeten (och att det kostar en del såklart). 

Känner inte av så mycket symtom men lite smått, gissar att det kommer lite mer nu under veckan om det följer samma mönster som förra gången. Går in i vecka 7 på onsdag enligt appens beräkning. Hur tänker ni med tidigt ultraljud? 

• liloma

Jag pluggar den här terminen men ska tillbaka till jobbet i januari så det blir till att berätta för chef och kollegorna då tänker jag, och då kanske det också syns. Om ingen misstänker nåt på julbordet i december :p känns lite kul att kunna vänta med att berätta, hade jag varit på jobbet hade jag nog berättat efter kub, som jag gjorde förra gången. 

Imorgon ska jag berätta för mina föräldrar har jag tänkt :) 

Ni som har barn sen innan, när berättar ni att det ska komma ett syskon? Vi har inte sagt nåt än, känns som det skulle spridas på förskolan etc så väntar tills det känns lite mer säkert. Men det ska bli så roligt att få berätta! 

• liloma
    Syskonförsök skrev 2023-10-23 18:53:21 följande:

Vår dotter fick veta direkt men vi trodde faktiskt inte hon helt skulle förstå eller komma ihåg det, men tji fick vi😂 hela förskolan vet säkert men de har inte sagt något åtminstone ;)

Haha, det är det jag tänker skulle hända om vi berättade nu, så vi håller ett tag till på det 😅
  • liloma

Usch idag kom illamåendet som ett brev på posten. Inte jättefarligt, men en konstant vag illamåendekänsla. Vill äta men är inte sugen på något. Hade jag bara kunnat vara hemma hade det inte gjort så mycket men så funkar det ju inte riktigt i livet... Har iaf laddat med salta kexs i väskan! Har ni några bra tips? 

• liloma

Jag bokade ett tidigt ultraljud men där var tidigaste man fick boka 8+0. Jag får se när det närmar sig om jag behåller tiden eller väntar till kub. Just nu känner jag mig väldigt gravid så det minskar oron... 

• liloma
    Mololo skrev 2023-11-02 21:25:47 följande:

Någon fler som är så enormt trött varje dag???
    Ligger typ bara i soffan när jag kommer hem från jobbet och resten av kvällen. Dåligt samvete för att jag inte orkar leka med mitt barn, orkar inte laga mat, sambon får fixa allt. Vill liksom bara sooova. Men sen på kvällen kan jag inte somna heller utan ligger vaken rätt länge. 😩

Är också så trött, och har ett vagt konstant illamående. Behöver äta men typ inte sugen på någonting. Också lite dåligt samvete mot mitt barn men kämpar på och hoppas det går över och blir bättre snart! Min förra graviditet var det som värst 2-3 veckor just den här tiden, tror det lättade i v 9-10 och nu är jag i v 8 så hoppas det inte håller i sig alltför länge till! 
  • liloma
    Mololo skrev 2023-11-06 16:45:38 följande:

Nu har vi också fått se ett litet hjärta slå på VUL. ❤️

Åh, grattis! Jag har tid på måndag. 
  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-11-28 18:22:34 följande:

Ville bara uppdatera då jag var med i denna tråd tidigare och beräknad till 22/6 men fick missfall i vecka 5+0 ungefär. Jag blev gravid sen direkt efter missfallet utan nån mens emellan och fick redan nu 3+ på äl +19! Känns betydligt mer lovande och bebis lär komma i slutet av juli eller början av augusti istället ❤️

Åh grattis, vad kul att höra! ❤️
Svar på tråden BF Juni 2024