Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

BF Juni 2024

Älskadelillaliv skrev 2023-10-05 10:33:47 följande:

Bokade in ett VUL v9 bara att få se räkan innan KUB. Har sett räkan nyligen med ett litet pickande hjärta 5+6 6+0 men vill bara se de igen. 

fler som är lika hysteriska som mig och inte riktigt kan slappna av under denna tid. 

Jag har också bokat in ett VUL i början av vecka 9. Hade ett MA sist som upptäcktes i vecka 10, och trodde nog jag skulle vara MER nervös och nojig om jag blev gravid igen än jag är. Men tack vare att jag har en himla massa mer symtom känner jag mig ganska lugn 😅 Har testat mindre (inga test som bara ger streck) utan hållt mig till Clearblues digitala med veckoindikator. Sen intalar jag mig själv att oavsett OM det skulle bli ett missfall igen kan jag inte påverka det? Oavsett hur många VUL jag gör eller test jag gör. Jag trodde som sagt INTE jag skulle känna såhär, men jag hoppas verkligen bara på det bästa och det KÄNNS bra denna gången. 🥰 Men nog är jag orolig, kollar efter blod varje gång jag är på toa..

• cutepenguin
    Ölandstoka skrev 2023-10-05 13:40:22 följande:

Låter som att du  har en jättebra inställning! :) Dela gärna med dig av tips ;)

Jag vet 100% att om det värsta hände skulle jag bli lika ledsen oavsett om jag har njutit fullt ut av graviditeten eller gått och oroat mig hela tiden, så jag blir frustrerad på mig själv att jag inte kan hänge mig lite mer. Har iaf laddat ner några appar och försöker att prata med maken i termer om ?när?, inte ?om? :)

Haha jag har nog inga bra tips 😅 Jag trodde verkligen inte jag skulle vara såhär lugn? Förutom att jag kollar efter blod varje gång jag är på toa då. Men jag hade verkligen minimalt med symtom när jag fick MA, så bara att jag har mer symtom känns lugnande. Och att testen med veckoindikator slagit om en vecka tidigare varje gång den här gången. 

Men det är som du säger, oavsett om man njuter eller oroar sig skulle man bli lika ledsen om det inträffar. Så jag har bestämt mig för att njuta av att jag är gravid tills motsatsen bevisas! 🥰❤️ Håller tummarna för oss alla!

• cutepenguin
    linalundgren1 skrev 2023-10-10 15:49:47 följande:
    Så kul för er alla😍 plussade förra helgen och är nu i v5 så tiidigt. Fick uteblivet missfall i maj i år och fick göra två aborter då den första var ofullständig.. använde NC och blev gravid på första månaden som jag använde det så nu håller jag tummar och tår att det håller sig 🥺❤️????? har BF 13 Juni-23

har Någon av er planerat ett tidigt UL? Jag har ett bokat i v 8 (7+2) pga oro..

Stort grattis! ❤️

Hade också MA tidigare i år, i slutet av juni. Jag har egentligen BF 28 maj, men har en känsla av att det blir en juni-bebis så hänger lite här också. Jag har bokat in ett tidigt UL nästa fredag, är då i vecka 8+2 och är så nervös. Hoppas få se en liten med tickande hjärta! 

• cutepenguin
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 05:00:12 följande:

Hej!

Jag är 25 år och har precis plussat med två digitala idag på äl + 10 och försök nummer 5. Tyckte mig se svaga streck på mina tester redan vid äl + 8 och igår kväll vid äl + 9. Jag är superglad men också lite rädd samtidigt för har ingen barn sedan innan. Hoppas innerligt att det inte blir en kemisk graviditet eller missfall... är så rädd för det..  mina symtom hittils har varit extremt dålig hy och mycket finnar, vallningar, konstig känsla i kroppen typ samt åksjuka! 😀

känner att jag har så mycket frågor och funderingar haha...

Så roligt! Stort grattis ❤️ 

Jag är 30 och det är mitt första barn också.

• cutepenguin
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 15:11:18 följande:

Bara sjukt att få gravid på digitalt idag och redan nästa vecka till barnmorska!

Haha ja, jag förstår det! Jag bokade in och hade mitt möte med BM i måndags, när jag var i vecka 6+5. 

• cutepenguin
    Villblimamma98
    Jag använde mig enbart av Clearblues digitala veckoindikator. Tog ett test som visade 1-2, sen ett som visade 2-3 och sen ett till sex dagar efter det som visade 3+. I mitt fall bidrog bara de vanliga graviditetstesten som visar streck till en stress. Använde mig av dom innan jag fick MA i juni. Så denna gången använde jag enbart de digitala som visar veckor och tog dom med 5-6 dagars mellanrum så att det ökade som det skulle. 🥰 
  • cutepenguin
    Villblimamma98 skrev 2023-10-12 05:18:34 följande:

När började ni få symtom? Jag är bara på äl + 11 (v3+4) idag men har upplevt symtom ända sen i måndags men tydligare från igår. Kan man få symtom så tidigt eller inbillar jag mig?

Jag har bland annat fått otroligt mycket finnar, varit väldigt åksjuk (även när jag själv kör), molvärk i mage/ljumske och gaalet trött. Legat i sängen efter jobbet sen i måndags och igår kunde jag inte längre hålla ögonen öppna mer vid 20:30 och gick och lade mig. Jag brukar aldrig sova innan 23 😅

om ni har symtom vad har ni märkt av?

Jag började få symtom redan på ÄL+8 i form av yrsel. Var nog yr varje dag i två veckor. Hade även molvärk och var tröttare än vanligt innan jag plussade. Fick positivt på ÄL+10 (hade inte testat innan). ÄL+12 började jag få ömma bröst också. Sedan dess har symtomen ökat. Är i vecka 7+1 nu och har fortfarande otroligt ömma bröst, yrsel (men bara vissa stunder), illamående, molvärk kommer och går och framförallt trött.  

• cutepenguin
    Villblimamma98 skrev 2023-10-16 05:57:09 följande:

Mina tester har fortfarande strecken även om de fortfarande inte blivit så mycket mörkare. Tog ett nytt digitalt idag som fortfarande på äl + 15 sa gravid v 1-2. Är det normalt? jag hade förväntat mig 2-3 eftersom det sa 1-2 på äl + 10? 😭

Jag fick 2-3 på ÄL+16. Och 3+ på ÄL+23. Möjligtvis att jag fick 3+ tidigare men tog dom med en veckas mellanrum 🥰 

• cutepenguin
    Carmarr skrev 2023-10-17 14:46:08 följande:

Vill också göra tidigt ultraljud men behöver vänta iaf 3 veckor till fram tills dess. Låånga veckor kommer det bli. Är det någon av er som vet hur de räknar bf när man har sen ägglossning? Med förra barnet hade jag en rätt standard cykel men nu är min ägglossning ganska sen. Jag fick positivt ägglossningstest på cykeldag 16 🤔 

Min cykel är 25 dagar som oftast med äl på dag 15-18. Räknar dom ändå från mensens sista dag även fast embryot blev till senare än normalt?

Ställde den här frågan till min BM och hon sa att de utgår från senaste mensens första dag fram tills man gjort ultraljud och där blir daterad så det blir mer korrekt. Brukar också ha ÄL på dag 17-19. 

Nu när jag blev gravid hade jag ÄL på dag 18. Så utgår jag från senaste mens är jag i vecka 7+6 idag, och utgår jag från ÄL är jag i vecka 7+4. Ska på ultraljud på fredag så får se! 🥰 Är mest nervös att embryot är dött eller att dom inte ska se något? hade ett MA i juni?

• cutepenguin

Jag och sambon var på viabilitetsultraljud igår och vi fick årets chock kan man säga. Jag väntar tydligen tvillingar 😅

Vet inte om chocken lagt sig ännu? Hur förbereder man sig på TVÅ små, samtidigt 😅 Det blir såklart bra, men det här var vi inte beredda på. Ingen av oss har tvillingar i släkten så fanns liksom inte på kartan att det skulle vara två. 😂 BM som gjorde ultraljudet kunde inte säga ännu om det är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar så det får vi reda på längre fram. De mätte i vecka 7+5 och 7+4 och allt såg fint ut 🥰 

• cutepenguin

Tack allihopa!! 😍❤️ Är som sagt mest orolig ännu, men när det sjunkit in blir jag nog mer glad 😂 

Mololo 
    Ja, vi vill gärna veta kön. Vi ska göra NIPT 9 november, men är osäker på om man kan ta reda på kön då om det är två? Annars får vi vänta tills ultraljud längre fram! 🥰 

liloma
    Jag har nog mått oförskämt bra, med tanke på att det är tvillingar. Har också läst att man oftast mår sämre. Jag var väldigt yr i början, redan på ÄL+8 och två veckor framåt. Sen har jag absolut varit trött och ömma bröst. Illamåendet har varit på en okej nivå och det är ungefär varannan dag, så vissa dagar är bättre än andra. Har absolut inte mått så illa att jag behövt spy (ännu). Har svårt med aptiten sen en vecka tillbaka, är hungrig men inte sugen på någonting 😅 

• cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-10-21 09:05:20 följande:

Beklagar er som fått missfall 💔

Cutepenguin! Gud så roligt !! är det första barnen för er? Vi väntar andra så skulle vi få veta de är tvillingar hade det känts lite mycket 😅 men annars kul! Vi har det inte heller i släkten så förstår chocken! Men grattis ❤️❤️ två små liv,

Tack! ❤️
    Ja, det är första 😅 Jag tycker redan detta känns mycket då vi verkligen ALLTID sagt och varit inställda på att vi vill ha ett barn. Pendlar väldigt i känslorna just nu.. hur sjutton ska vi orka TVÅ 😅❤️ 

• cutepenguin
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 14:11:01 följande:

Lämnar nog tråden nu.. förhoppningsvis lyckas jag fortfarande få en bebis under 2024! 

lycka till alla er andra ❤️

Beklagar verkligen 😔❤️ Kramar till dig!!

• cutepenguin
    Pico skrev 2023-10-26 07:31:45 följande:

Mitt första inlägg här, har dock följt tråden sedan jag plussade förra veckan. Hade ÄL 7 okt så har räknat mig fram till ett ungefärligt BF på 28-29/6. Ska till Bm idag för inskrivning. Får se om de vill ha ett VUL också, då min cykel startade redan 12 sept och utifrån det skulle jag ha BF redan 18/6 ish. Vet inte hur mycket de vill lita på mitt ÄL test. 

Till min fråga! Jag har en pulsklocka som nu säger att jag de senaste 2-3 veckorna har en ökad vilopuls. Detta är något jag själv noterade vid min första graviditet (som tyvärr sen slutade i MA i v10) men som jag sen inte tyckte var fallet med andra graviditeten (som resulterade i vår son). Är det fler än jag som haft samma? Eller är det bara en slump  // Förvånad

Jag är i vecka 8+4 idag och har definitivt fått högre vilopuls. Brukar ligga på 47-50, men senaste veckan har jag legat på 60-63. Det har att göra med att blodvolymen i kroppen ökar vid en graviditet, då hjärtat behöver jobba lite hårdare för att pumpa runt blodet 🥰 Helt normalt med andra ord!

• cutepenguin
    grimaserar skrev 2023-10-26 09:49:08 följande:

Jag har VUL imorgon, vecka 8+2. Är så oerhört nervös. Har haft väldigt mycket blödningar, var dock på VUL v. 6+4 och då såg de hjärtslag. Efter det har jag bara haft en blödning, men då hade jag ont (den var inte jättestor och smärtan pågick i typ fem min, och kan varit magknip, efter det hade bruna flytningar någon dag). Tror liksom att det har gått bra vilket känns jätteläskigt, förra gången var jag säker på att det var över och det var lättare, då kunde jag liksom bara bli glatt överraskad, vilket jag ju blev. Vet inte hur jag ska hålla ihop, vill bara krypa ihop i en liten boll och gråta. Känns typ helt omöjligt att jobba idag, mår dessutom så oerhört illa. Vill tro att mina väldigt tydliga graviditetssymtom är positiva, men är också rädd att kroppen bara tror att jag fortfarande är gravid men att något har hänt... Känner mig som världens töntigaste människa men vill så väldigt gärna att det ska funka. 

Åh, jag håller alla tummar för dig och att det går bra imorgon ❤️ 

Kan åtminstone skicka lite positiv pepp för när jag fick MA i juni hade jag knappt några symptom kvar alls. Embryot hade dött tidigt i vecka 5-6 och det upptäcktes i vecka 10. Så att du har symtom kvar tror jag är positivt! Sen är ju lite bruna flytningar gammalt blod och ingen färsk blödning. Kan vara sköra slemhinnor eller livmodertappen 🥰 

• cutepenguin
    Jahoppsan5 skrev 2023-10-26 11:42:12 följande:

Men att du blöder kan fortfarande vara normalt, håller tummarna för att du får se en liten böna nästa fredag{#emotions_dlg.flower} jag testade imorse och det var fortfarande 2-3. Det i kombination med att det ser ut som att testen blir svagare gör att jag antar att det inte kommer gå. jag fick +3 11 dagar efter att jag plussade med dottern nu är ju inne på dag 14 utan att det blivit +3. har inte kommit blod o har symptom men magkänslan känns inge bra.  Ovissheten är jobbig. Hittade inga tider för vul förns i slutet på november

Men om du bara är 14 dagar efter ÄL är det inte konstigt att du inte fått 3+. 3+ betyder ju generellt 3 veckor efter ÄL.. så vid 21 dagar borde det ju slå om? 🥰

• cutepenguin
    liloma skrev 2023-10-27 13:21:23 följande:

Jag bokade ett tidigt ultraljud men där var tidigaste man fick boka 8+0. Jag får se när det närmar sig om jag behåller tiden eller väntar till kub. Just nu känner jag mig väldigt gravid så det minskar oron... 

Det var samma för mig. Gjorde ultraljud förra fredagen då jag var i vecka 8+2 🥰

• cutepenguin
    grimaserar skrev 2023-10-30 11:26:38 följande:

Jag är i vecka 8+2 idag och jag och min sambo har börjat fundera på nipt eller KUB. Vi erbjuds inte något genom vanliga vården eftersom jag är under 35, utan behöver söka privat. Hur har ni tänkt? KUB är ju billigare men jag tror att vi tar nipt eftersom det ska vara mer tillförlitligt, och om vi får hög risk på KUB kommer vi troligen ändå vilja göra nipt. Tänker nog också att vi väntar till vecka 12, när den största risken för missfall har avtagit... Hur tänker ni? 

Det är likadant för mig, dvs att KUB inte ingår då jag är under 35. Jag och sambon bestämde oss för att göra NIPT, så har det inbokat 9 november, just för att det är en säkrare metod än KUB. Har NIPT inbokat när jag är i vecka 11+1.

Svar på tråden BF Juni 2024