Inlägg från: Villblimamma98 |Visa alla inlägg
  • Villblimamma98

BF Juni 2024

Hej!

Jag är 25 år och har precis plussat med två digitala idag på äl + 10 och försök nummer 5. Tyckte mig se svaga streck på mina tester redan vid äl + 8 och igår kväll vid äl + 9. Jag är superglad men också lite rädd samtidigt för har ingen barn sedan innan. Hoppas innerligt att det inte blir en kemisk graviditet eller missfall... är så rädd för det..  mina symtom hittils har varit extremt dålig hy och mycket finnar, vallningar, konstig känsla i kroppen typ samt åksjuka! 😀

känner att jag har så mycket frågor och funderingar haha...

• Villblimamma98

Tack!! Jag är överlycklig och skräckslagen på samma gång. Just nu är min milstolpe att inte få en kemisk graviditet och att inte få mens på söndag när jag har BIM ❤️

• Villblimamma98

Känner ni också typ en molvärk/lätt mensvärk? Är så nervös att mensen ska komma så fort jag går på toa..😅❤️

• Villblimamma98

Jag ringde barnmorska bara för rådfråga lite saker och blev inbokad på ett gruppmöte redan nästa vecka? Gud så fort detta går 😅 nervöst!

• Villblimamma98
    liloma skrev 2023-10-11 14:55:18 följande:
    Det var snabbt, skönt att komma igång! inte hört om gruppmöte men det är väl olika på olika ställen. Vet du vad det innebär? Annars får du uppdatera nästa vecka hur det gick :)
    Den här gången bokade jag tid hos bm online men jag kom ihåg förra gången, med första barnet, att jag var så nervös när jag skulle ringa och boka tid, för det kändes så konstigt och overkligt 😅 
    Ja det kändes märkligt att ringa minst sagt! Haha. Det är information allmänt om typ bra att veta inför graviditeten tror jag? Skulle vara en timme och min man fick också följa med om han hade möjlighet 
  • Villblimamma98

Har ni testat med graviditettester efter ert första plus? Känner jag vill testa ett tag framåt för att se att missfall inte är runt hörnet... men hur länge brukar man fortsätta testa?

• Villblimamma98
    Syskonförsök skrev 2023-10-11 20:28:31 följande:

Jag testade för jag ändå hade massa test hemma och ville se det öka bra. Testade till strecken var lika starka ❤️ kändes skönt att se det öka och sen kom mer symtom så det blev en försäkran. med mitt tidigare missfall ökade det inte så snabbt och hade inga symtom. 

Tack jag ska nog också göra så. Har bokat in vul i vecka 7+3 också så vill gärna förbi den milstolpen ❤️
  • Villblimamma98

Jag beklagar och hoppas det går vägen nu!

vad jag förstår så i Stockholm där jag bor i alla fall kan man göra vul redan i 5+0 hos vissa privata men det är inte säkert att man ser hjärtslag fastän det är et hälsosamt foster vad jag förstår? Därför vill de flesta vänta till 7+0 för då borde man se hjärtslag enklare. Om jag inte missförstått det hela. Därför bokade jag i 7+3 för skulle vara jobbigt att få höra i vecka 6 att inget hjärta slår och gå och oroa sig i två veckor till kanske helt i onödan bara för att det var för tidigt att se. 

Svar på tråden BF Juni 2024