Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

BF Juni 2024

Så glad för din skull syskonförsök! ❤️

Har ju BF 28 maj, men kommer nog hänga en del i den här tråden också om det är okej. Tänker att det finns en stor chans att det blir i början av juni 😂👍🏼

• cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-09-22 07:57:43 följande:

Hur mår du än så länge?🥰

Hoppas också det går vägen för oss båda denna gång!! ❤️ 

Är på ÄL+13 idag. Är framförallt extremt yr (började redan ÄL+8), trött och ömma bröst som började för två dagar sen. Hur mår du? 🥰

• cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-09-22 08:13:34 följande:

Ja verkligen! åh skönt med symtom redan ändå, senast när jag fick missfall kände jag faktiskt ingenting så det känns bra att känna något denna gång. 

min trötthet började redan äl+7 och håller i sig. Är äl+11 idag och igår började brösten ömma och idag blev jag så illamående av tandkrämen att jag fick kväljningar. 
    försöker hålla koll lite att testen ökar och nojar. har du slutat testa eller testar du också och kollar ökning?
    svårt när en har missfall i bagaget att sitta lugnt i båten❤️bild på testerna från äl+9 (morgon och kväll samt äl+10 och sist dagens test äl+11).

Åh men dom ser ut att öka väldigt fint! 🤩❤️

Jag kan hålla med! Jag har mycket mer symptom denna gång än sist. Plussade inte förens ÄL+16 sist (tog inget test innan dess) och jag misstänker att embryot redan hade dött då pga att jag hade bruna/rosa-flytningar 4 dagar innan dess som pågick i tre dagar. Och så var embryot bara 3,6mm när jag var inne och gjorde VUL i vecka 9+0. Och 3,6mm stämmer överens med veckan (vecka 4+0 till 4+6). Fick aldrig riktigt symptom sist heller, var trött men det var nog allt. Så känns bra med mer symptom! 😂 Även om det är otroligt jobbigt att vara såhär yr. 

Jag har bara tagit ett digitalt testa tidigt och så tog jag ett vanligt digitalt imorse som visade gravid 1-2. Har inga stickor hemma och vet inte om jag ska beställa eller bara fortsätta med dom digitala.. Sist när jag fick MA ökade dom väldigt sakta även om de blev väldigt starka till slut 😅 Men känner också att dom där stickorna gör mig stressad.. speciellt när jag haft ett MA redan som du säger. Inte att släppa kontrollen när man råkat ut för det en gång. ❤️ Drömde inatt att jag börjat blöda så vaknade i panik 😂 

• cutepenguin
    VeraBengtsson skrev 2023-09-24 23:36:37 följande:

Hej! Plussade i fredags, 5 dagar innan BIM. 

har försökt i flera år, ej skyddat oss på 10 år, en graviditet 2016 som slutade i MA. 

har haft strulig cykel den senaste månaden, lång cykel och senare ägglossning. Tyckte Jag hade en konstig känsla i kroppen i fredags och tog två ägglossningstest, ett digitalt och en sticka. Jag har aldrig förr fått positiva ägglossningstester (teststräcket har aldrig blivit lika stark som kontrollsträcke, och ej fast glad gubbe på digitala) 
    blev väldigt förvånad när jag fick både glad gubbe och positiv sticka. googlade runt lite och läste att det kan både innebära graviditet eller mens pågång. Pessimist som jag är så trodde jag självklart mens. Men fick en känsla under dagen som sa åt mig å köpa graviditetstest. Köpte ett clearblue digitalt testa tidigt och vanliga stickor från apoteket. CB blev starkt streck innan jag ens tagit upp testet ur kisset, stickan blev inte lika stark men det va ändå där. 

testet totalt sju gånger nu, får ej jätte starka test, kan ju vara för att jag fortfarande ligger några dagar innan BIM men oron ligger ju där bak i huvet och gnager 

Wow vad fantastiskt att ni plussat nu! 🤩 Stort grattis!! ❤️

Att inte testen är jättestarka ännu är inte konstigt eftersom du fortfarande inte haft BIM. Jag var på ÄL+15 igår (och det är BIM+3 för mig) och tog ett sånt vanligt test på kvällen (hade bara ett), och mitt streck var heller inte lika starkt som kontrollsystemet ännu. Fick däremot 2-3 på Clearblues veckoindikator imorse. 

Det där med hur länge man ska testa är väldigt olika. Jag testade ihjäl mig min förra graviditet som slutade i MA, så denna gången testar jag bara med digitalt (veckoindikator). När jag får 3+ slutar jag och hoppas att det går hela vägen denna gång 🥰👍🏼 Stressen är inte värt det 😅

• cutepenguin
    Mollis2023 skrev 2023-09-27 09:14:25 följande:

Jag kommer nog att vänta tills vecka 7 innan jag kontaktar BM. Som det känns nu i alla fall. Glad

Hur mår ni annars? Jag har lite molande känsla och halsbränna, men annars är det som vanligt.  

Jag bokade in en tid med BM igår, men först den 9 oktober. Då är jag i vecka 6+5. Var ju på samma samtal sist (fick MA) och det enda hon pratade om var det självklara som att avstå alkohol, droger, koffein och lite sånt. Samt bokade in kommande tider. Så känner inte att det är så bråttom ☺️ 

Jag är sjukt trött, ömma bröst (aj!), yrsel och molvärk till och från. 

• cutepenguin

Syskonförsök
    Har inget illamående ännu, men andra symtom. Är i vecka 5+1 idag. 

Hannis1983
    Såklart! Välkommen och grattis ❤️

• cutepenguin
    Ölandstoka skrev 2023-10-01 12:42:52 följande:

Hur gör ni alla med att berätta för släkt och vänner?

Tycker att det är mysigt att ha det lite för oss själva nu, berättar nog  för familjerna när vi har sett hjärtslag :)  Önskar att jag hade kraften att vänta till efter kub i och med tidigare missfall men vet att jag inte kommer att  kunna hålla mig när vi väl se hjärtslag Solig

Vi har valt att berätta för mina föräldrar. Umgås mycket med dom och berättade för dom när jag fick MA i juni då jag var ett VRAK 😅 Så kändes som att det inte gick att undanhålla. Så nu berättade jag några dagar efter jag plussat. Har även berättat för min närmsta kompis. Sambons föräldrar får dock vänta tills minst vecka 12. Och resten får veta någon eller några veckor därefter.

• cutepenguin
    Vinter01 skrev 2023-10-01 15:39:23 följande:

Jag försöker hålla hemligt så länge det går men är otålig. Föräldrar och närmsta vänner får veta kanske vecka 8-9.

en anna fråga till er, hur mår ni nu? Jag har precis plussat är alltså vecka 5 (4+1). Jag har haft lite molvärk igår och idag men nu på eftermiddagen fått ganska mycket ont. Undrar om det är vanligt.. minns inte detta från mina tidigare graviditeter..
    någon mer med magont ?

Jag är i vecka 5+4 idag. Har haft yrsel, enorm trötthet och molvärk sen jag plussade i vecka 3+6, sedan har symtom som ömma bröst (aj) och att jag behöver gå på toa oftare tillkommit. Idag har jag även känt mig svagt illamående.. Får se om detta är något som kommer hålla i sig.

Men molvärken kan kännas riktigt ibland 😅 Det är ju växtvärk då livmodern växer.

• cutepenguin
    Vinter01 skrev 2023-10-02 14:50:20 följande:

Haha vi försöker hålla det hemligt ett tag till för vår 4 och 7åring, annars vet hela byn snart 😂. 

En helt annan fråga: när tänker ni ringa till MVC för att skriva in er?
    jag känner att man inte vill ringa för tidigt ifall det skulle hända något..

Jag bokade en tid 9 oktober, så om exakt en vecka. Är då i vecka 6+5. Vet inte om jag skrivs in då? Sist jag var på det samtalet pratade bm mest om att inte röka, dricka, droger osv. samt tog lite uppgifter om mig. Hon bokade i o för sig in tid för prover och UL i vecka 12-13, så det kanske var inskrivning ändå. 😅 Har dålig koll då det slutade i MA så vet inte steget efter. 

Har även bokat in tidigt UL privat 20 oktober då jag är i vecka 8+2. Skulle det hända något innan dess bokar jag bara av. Men jag hoppas det går vägen den här gången!! 🥰👍🏼

• cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-10-02 16:31:07 följande:

Jag har också tid 9 oktober 🥰 då är jag i 6+0. 

ni är många som bokar tidiga ultraljud! Vad betalar ni för det? :) har ni det i samma stad som er? För mig behöver en åka till annan stad 

Jag betalar 1100kr. Får åka till en annan stad för att göra det 😅 

Svar på tråden BF Juni 2024