Inlägg från: barntokiggg |Visa alla inlägg
  • barntokiggg

BF Juni 2024

Hej!! Hoppar gärna in här, plussade nyss och enligt app borde jag ha BF 6 juni. Har haft det på känn i iaf en vecka då jag känt spänningar i livmodern ett bra tag!

Vi har försökt i över ett år med ett missfall i bagaget denna omgång, det här blir barn nummer 2, har en son på 3 år och hade ett missfall innan honom också. Så vi håller tummarna Solig Men vågar inte bli för glad än, sorgligt nog haha. Jag har väntat med att ta gravtestet just för anledningen att jag vill leva i min lilla bubbla utan oro ett tag och det sjuka är att precis när jag skulle ta det så hade jag lite rosa flytningar i trosorna så jag ropar till min sambo att mensen är påväg men hade precis innan jag såg det kissat på stickan redan och en minut senare så visar det ändå positivt. Men som ni kanske förstår en stor anledning att vi inte vågar bli överlyckliga ännu då jag inte har så goda erfarenheter av "bara lite blod" som sedan inte slutat i missfall. Kul jag kommer in i gruppen nu med positivitet haha... Men känner att det är skönt att ventilera med lite folk som förstår. Iaf... Vi hoppas ändå!! Stort grattis till alla andra också! Så kul! Hjärta

Lite om mig, är 26 år och min sambo 31, om sagt det här blir vårt andra barn! :)

• barntokiggg
    Syskonförsök skrev 2023-10-02 06:37:22 följande:

Åh fattar precis. Håller tummarna att allt går som det ska ändå ❤️ och här tycker jag vi får ventilera all oro. ❤️ varmt Välkommen !

Tack fina du! ❤
  • barntokiggg
    Ölandstoka skrev 2023-10-02 12:04:51 följande:

Påminner jättemycket om vad jag har varit med om. Har svårt att slappna av men den här gången kommer det att gå bra! Skrattande

❤ Hoppas så!! För oss båda ☺ Jag försöker verkligen vara så avslappnad jag kan, tänka att det går bra, men varje gång jag torkar mig och det är lite rosablandad flytning är det så svårt att tänka att det bara kan vara lite blod, utan blir direkt negativ och tänker det värsta. Du förstår säkert! Hade det inte varit för det lilla blodet hade jag nog kunnat varit positiv, att det borde gå bra för vad är oddsen för ett tredje missfall liksom? 😬 Men det sista som överger oss är hoppet!! Haha!
  • barntokiggg
    cutepenguin skrev 2023-10-02 15:01:06 följande:

Jag bokade en tid 9 oktober, så om exakt en vecka. Är då i vecka 6+5. Vet inte om jag skrivs in då? Sist jag var på det samtalet pratade bm mest om att inte röka, dricka, droger osv. samt tog lite uppgifter om mig. Hon bokade i o för sig in tid för prover och UL i vecka 12-13, så det kanske var inskrivning ändå. 😅 Har dålig koll då det slutade i MA så vet inte steget efter. 

Har även bokat in tidigt UL privat 20 oktober då jag är i vecka 8+2. Skulle det hända något innan dess bokar jag bara av. Men jag hoppas det går vägen den här gången!! 🥰👍🏼

Bokade in tidigt UL jag med! Den 12e, är då i 6+0. Haft MA själv två gånger förut, vet hur det känns!! Men nu ska det gå, för oss båda! 😍👏
  • barntokiggg
    Syskonförsök skrev 2023-10-02 16:31:07 följande:

Jag har också tid 9 oktober 🥰 då är jag i 6+0. 

ni är många som bokar tidiga ultraljud! Vad betalar ni för det? :) har ni det i samma stad som er? För mig behöver en åka till annan stad 

Jag har i min stad men finns knappt tider så får åka till grannstaden ändå. Betalar 1200:- denna gång, förra gången (i juni i år😅) 950:- så fattar inte hur den höjningen gick till på 3 månader haha!
Svar på tråden BF Juni 2024