BF Juni 2024
Hej! Hoppar också in här. Tidigt gravid med bf 9/6. Mitt fjärde barn om det går vägen!
Hej! Hoppar också in här. Tidigt gravid med bf 9/6. Mitt fjärde barn om det går vägen!
Jag försöker hålla hemligt så länge det går men är otålig. Föräldrar och närmsta vänner får veta kanske vecka 8-9.
en anna fråga till er, hur mår ni nu? Jag har precis plussat är alltså vecka 5 (4+1). Jag har haft lite molvärk igår och idag men nu på eftermiddagen fått ganska mycket ont. Undrar om det är vanligt.. minns inte detta från mina tidigare graviditeter..
någon mer med magont ?
Hur gör ni alla med att berätta för släkt och vänner?
Tycker att det är mysigt att ha det lite för oss själva nu, berättar nog för familjerna när vi har sett hjärtslag :) Önskar att jag hade kraften att vänta till efter kub i och med tidigare missfall men vet att jag inte kommer att kunna hålla mig när vi väl se hjärtslag
Har berättat för närmsta familjen redan och jag kommer berätta för mina närmsta kollegor på jobbet. Skulle nåt gå galet så vill jag att de ska veta varför jag mår dåligt.
för barnen kommer vi nog berätta efter RUL.
Jag jobbar med aborter och missfall så jag gör vaginala ultraljud. Förra graviditeten gjorde jag på mig själv från v 7+0 varje v till RUL typ haha.
den här gången vet jag inte när jag vågar kolla, rädd att det inte ska vara bra.
men om nån vill göra tidigt ul kan ni komma till mig gratis om ni bor i Stockholm.
Lyx. Jobbade som barnmorska tidigare och då kunde jag också göra de. Var så skönt.
men ska snart börja som barnmorska igen på förlossningen. Då kan man ha lite koll igen 😍
Vad kul! Lämnade förlossningen för 5 år sen, saknar det men så skönt med fasta tider.
jag frågade mina kollegor ?vem har en fyra barn?!? Och de svarade ?barnmorskor? hahaha, de hade tydligen rätt (Jag är också bm men det kanske framgick)
Lycka till alla andra, jag har fått missfall som startade i onsdags. Var bara v 5+3 men sorgligt ändå.